رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ارائه آموزش‌های شهروندی به ساکنان روستا‌یی حاشیه شهر ضرورت دارد.

ضرورت برخورداری از فرهنگ شهروندی در روستا‌های حاشیه شهر مشهدبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،احسان اصولی رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: توجه به موضوعات فرهنگی، هویتی و آموزشی در حوزه فرهنگ شهروندی برای روستاییان حریم شهر مشهد باید به همان میزان شهروندان مشهدی دارای اهمیت باشد.

وی تصریح کرد: ضرورت دارد ساکنان روستا‌های حاشیه شهر مشهد، نسبت به ضوابط و باید و نباید‌های زندگی در کلانشهری، چون مشهد اگاهی کامل داشته باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد وجود تعارض و اختلاف فرهنگی را یکی از چالش‌های موجود در سکونتگاه‌های روستایی دانست و گفت: هرچه تعداد بیشتری از این روستانشینان، آموزش‌های شهروندی - فرهنگی لازم را فراگیرند، تبعات و معضلات ناشی از تفاوت و اختلاف فرهنگی کاهش یافته و گاه حتی هزینه ارائه خدمات شهری را کاهش و اداره شهر را آسان‌تر می‌کند.

اصولی در رابطه با فرصت‌های موجود در سکونتگاه‌های روستایی حاشیه شهر مشهد افزود: با توجه به تاریخی بودن منطقه دشت مشهد، روستا‌های حاشیه شهر مشهد هم از لحاظ هویتی دارای آثار و ویژگی‌های تاریخی و آداب و رسوم مختص به خود هستند و هم به لحاظ اشتغال و کار آفرینی، توانایی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای را دارا می‌باشند.

وی تصریح کرد: می‌توان از این ظرفیت ها، در جهت ساماندهی این نقاط روستایی و ایجاد اشتغال پایدار در آن‌ها بهره برد و بی‌شک درآمدزایی روستا‌های حاشیه‌ای، نقش بسزایی در ایجاد درآمد‌های پایدار جدید برای شهرداری ایفا می‌کند.

انتهای پیام//آ. ف


روستا‌های حاشیه‌ای مشهد، نقش مهمی در درآمد‌های پایدار جدید شهرداری دارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.