فرماندار مشهد گفت: موثرترین راهکار برای رفع چالش‌ها در حاشیه کلانشهرها، حل مشکلات را در روستا‌های مبدا و فراهم آوردن فرصت مهاجرت معکوس است.

رسیدگی به مشکلات روستا‌های مبدا، حل مشکلات راهبردی کلانشهرها/ مهاجرت معکوس فرصتی برای نجات جان کلانشهر‌هابه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حیدر خوش نیت فرماندار مشهد گفت: برای حل ریشه‌ای مشکلات حاشیه کلانشهر‌ها نیازمند نگاه ویژه همه سطوح نظام و هیات دولت و تخصیص بودجه‌های فوق‌العاده هستیم.

وی پیامد استمرار چالش‌ها در مناطق حاشیه‌ای کلانشهر‌ها و گسترش آن را ایجاد تزلزل در نگاه کشور‌های همسایه به ایران دانست و ادامه داد: برای عدم گسترش این مناطق همزمان باید محدودیت‌هایی برای اتباع بیگانه نیز در نظر گرفته شود.

نماینده عالی دولت در مشهد تصریح کرد: با وجود چالش‌های مختلف، این مناطق فرصت‌هایی از جمله وجود نیروی کار در دسترس را نیز برای شهر نیز ایجاد می‌کند.

وی افزود: برای جلوگیری از خشونت‌ و نزاع‌های جمعی، فضای فرهنگی در این مناطق باید مروج وحدت آفرینی را برای قومیت‌های حاضر باشد.

خوش نیت گفت: راهبرد‌های عملی ساماندهی برای محیط‌های پیرامونی شهر باید هر چه سریعتر وارد فاز اجرایی شود، در غیر این‌صورت توالی چرخه مهاجران در این محدوده‌ها ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام//آ. ف
 

محدودیت ورود اتباع بیگانه راهکاری برای عدم گسترش حاشیه نشینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.