علیرضا آشناگر گفت: منابع آب در استان سمنان محدود هستند باید مدیریت مناسبی اتخاذ شود که تغییر الگوی کشت راهی برای مصرف بهیه آب محسوب می‌شود.

تغییر الگوی کشت راهی برای مصرف بهینه آب در استان سمنان است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان با اشاره به اینکه مشکل کمبود آب با بارندگی اخیر حل نخواهد شد، گفت: اقلیم گرم و خشک و بالا بودن نسبت تبخیر در استان عواملی که باعث می‌شود تا بارندگی‌ها چندان موثر در رفع مشکلات کمبود آب نباشد.

وی در خصوص اینکه یکی از محدودیت‌های جدی استان سمنان، بحث کمبود منابع آبی است، افزود: تعیین مدار گردش آب و تعیین نوبت‌دهی آبیاری و رهاسازی کامل آب در فصول زمستان باید در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان ابراز داشت: بارش‌ها هم به شکل رگباری بانفوذ کم در خاک و سفره‌های زیرزمینی اتفاق می‌افتد،به نظر می‌رسد که بتوان با آبخیزداری و آبخوان‌داری این چالش‌ها را برطرف کرد بنابراین این طرح‌ها می‌بایست در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد تشکل‌های مردمی در حوزه مدیریت آب به شرط کاهش تکیه به دستگاه‌های دولتی کار مناسبی است، تصریح کرد: این اقدامات می‌تواند در زمینه ارائه حل مشکلات کمبود آب موثر باشد بنابراین ایجاد این تشکل‌ها می‌بایست پیگیری و در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام / م

بارش های اخیر هم پاسخ گوی رفع مشکل کم آبی استان سمنان نیست

برچسب ها: استانداری ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.