شخصيت هاي قصه "چيزهايي هست كه نمي داني" خيلي از واقعيت دور نبوده بلكه ما هم مي‌توانيم خود را در زندگي جاي آن ها بگذاريم.

به گزارش خبرنگار

باشگاه خبرنگاران

حاضر در محل؛ شب گذشته فيلم سينمايي "چيزهايي هست كه نمي‌داني" با حضور فريدون صاحب الزماني كارگردان، مهتاب كرامتي، علي مصفا بازيگران و مهرزاد دانش منتقد برنامه و جمع كثيري از علاقه مندان به هنر در فرهنگسراي ارسباران برگزار شد.

در ابتداي اين برنامه فريدون صاحب الزماني كارگردان فيلم بيان كرد: در اين فيلم راننده تاكسي را به عنوان شخصيت اصلي فيلم با نگاهي متفاوت به تصوير كشيديم از بين تمامي فيلم هايي كه به راننده تاكسي به عنوان موضوع اصلي فيلم نگاه كرده بود هيچگاه راننده تاكسي به اين شكل كه نقش آن را علي مصفا بازي كرد نداشتيم، فكر مي‌كنم اگر رابرت دنيرو اينجا راننده تاكسي ما بود باز هم كار همين طور ساخته مي‌شود.

وي ادامه داد: وضعيت راننده تاكسي عين زندگي خود ماست؛ حقيقي است كه چيز پيچيده و سختي نبود.

صاحب الزماني ادامه داد: با توجه به بحث زلزله كه در فيلم مطرح شد اگر خاطرتان باشد چند سال پيش شخصي ادعا كرد كه به زودي زلزله خواهد آمد و همه مردم در حالت آماده باش بودند تا اگر خطري آن ها را تهديد كرد، بتوانند خود را نجات دهند ليلا حاتمي كه در اين فيلم نقش دكتر را ايفا كرد نيز به همين موضوع زلزله در زندگي انسان ها اشاره كرده است.

اين كارگردان در پاسخ به بعضي از قسمت هاي فيلم كه براي مخاطبان كنگ مانده بود و اينكه چرا فيلم پايان مشخصي نداشت: ما اين كار را به عهده مخاطب گذاشتيم تا به هر طريق كه دلش مي‌خواهد از اين موضوع برداشت آزاد داشته باشد.

صاحب الزماني در پاسخ به اينكه بعضي از كاراكترهاي اين فيلم كمي از واقعيت دور بودند به طور مثال در خصوص سكانسي از فيلم كه نقش آن را دكتري ميانسال بازي مي‌كرد در حالي كه به قيافه او اصلاً نمي‌خورد كه دكتر باشد، گفت: نمي دانم شما آدم ها را از روي چهره شان قضاوت مي‌كنيد تا بفهميد چه شخصيتي داشته و چه شغلي را دارند. يكي از دكترهايي كه من مي‌شناسم و با او آشنايي كامل دارم نيز همين طور است و دقيقا همان طور با ديگران رفتار مي‌كند كه اين دكتر در فيلم نشان دادم.

وي تصريح كرد: فيلم نامه اين فيلم مربوط به 6 سال پيش است كه در طول اين مدت مرتبا اصلاح شد و ما مرتب روي آن كار مي‌كرديم اما در نهايت همين اسمي كه امروز روي آن است را براي آن انتخاب كرديم.

صاحب الزماني همچنين در خصوص اكران عمومي اين فيلم اظهار داشت: اكران دقيق و قطعي اين فيلم هنوز مشخص نيست اما ظاهراً قرار بود در فصل پائيز اكران شود كه تاكنون اين اتفاق نيفتاده است، اما اميدوارم در مدت برپايي جشنواره و عيد نوروز اين فيلم اكران نشود چون زمان مناسبي براي نمايش آن نيست. در هر حال كارهاي پوستر و تبليغاتي آن انجام شده است و در آينده اي نه چندن دور اكران خواهد شد.

در ادامه نشست مهتاب كرامتي بازيگر نقش سيما گفت: متاسفانه مدت زيادي است كه از زمان اين فيلم مي‌گذرد و از لحظه توليد تا اكران فاصله بسياري سپري شده كه برگزاري اين جلسات باعث مي شود تا هم براي ما يادآوري شود و هم نكات جديدي را بياموزيم.

وي ادامه داد: اين فيلم يكي از كارهاي مورد علاقه خودم است و هر بار كه آن را ديدم از تماشاي آن لذت بردم. موسيقي، كارگرداني، و بازي هاي اين كار براي من بسيار دوست داشتني و قابل تحسين بود.

كرامتي اظهار داشت: نقش من در اين فيلم كوتاه اما نقشي دوست داشتني براي من بود و كارگردان از من خواسته بود كه با اين كه نقش كوتاهي بود من بيشتر با كلام با مخاطب ارتباط برقرار كنم و او از من خواست تا در اين كار بازي نكنم بلكه تلاش كنم تا به زندگي امروزه‌ي خودمان نزديك شوم.

وي بيان كرد: آدم هاي قصه خيلي از خود ما دور نبوده و در خيال ما هم نيستند بلكه ما هم مي‌توانيم خودمان را جاي آ‌ن ها بگذاريم. سيما شخصيتي داشت كه خيلي از مشكلات را فرو خورده بود و در زندگي شكست عشقي بسيار خورده بود.

اين بازيگر در پاسخ به اين سوال كه چرا او كم كار شده است، گفت: من به نسبت گذشته بيشتر كار مي‌كنم اما شايد بد شانس هستم و فيلم هايي من توقيف مي‌شود و اين نااميدي براي ما ايجاد مي‌شود كه كم تر كار كنيم اما چه كسي بدش مي‌آيد در فيلم خوب بازي نكند.

در ادامه، علي مصفا بازيگر نقش علي گفت: اين تصميمي بود كه در مورد شخصيت من گرفته شد كه فردي آرام و كم حرف باشد گرچه من در زندگي شخصي خودم هم همين طور هستم اما نهايت تلاشم را كردم تا بتوانم از پس اين نقش برآيم.

وي افزود: اين فيلم از هر نظر به درونيات خود كارگردان نزديك است مثل اينكه يك موقعيتي پيدا شده تا آدم هاي نسل خودش را بشناسد و خيلي كم پيش مي‌آيد كسي كه مي‌خواهد فيلمي بسازد آن را به درونيات خود اختصاص دهد و اين ريسك را بكند اما اين فيلم در نهايت با طيف وسيعي از مخاطبان ارتباط برقرار كرد./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار