مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با تصویب پارلمان مشورتی بانوان این استان به منظور ارتقای امنیت اجتماعی زنان حاشیه شهر کارگاه‌های آموزشی برای آنان برگزار می‌شود.

ارتقای امنیت اجتماعی به زنان حاشیه شهر آموزش داده می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ فاطمه فاضلی مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: امنیت در مفهوم عینی آن اندازه‌گیری فقدان تهدید علیه ارزش‌هاست و در مفهوم ذهنی به فقدان احساس ترس از اینکه چنین ارزش‌هایی مورد حمله قرار خواهد گرفت گفته می‌شود.

وی بر لزوم توجه به نقش آفرینی زنان در ترویج فرهنگ صلح و گفتگو در اجتماع و به تبع آن ارتقای امنیت اجتماعی جامعه تاکید کرد و گفت: زنان تضمین کننده امنیت و سلامت روانی اجتماع هستند و توجه و تلاش برای ارتقای سطح کیفی آنان تعیین کننده میزان سلامت اجتماعی جامعه است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: توانمندسازی زنان یک مقوله بسیار مهم و گسترده است و از سیاست‌های کلان دفتر بانوان و خانواده‌ی استانداری توجه و تلاش برای فراهم ساختن بستریست تا بتوانیم در مسیر توانمند سازی زنان تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: از آنجا که دختران جوان و مادران جامعه سهم عمده‌ای از زندگی شهری را در اختیار دارند برقراری و تامین امنیت برای آنان یکی از اموری است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و با شناسایی المان‌های مهم حفظ امنیت برای این گروه حساس، ضمن ایجاد یک محیط شاد و سالم، زنان و دختران جامعه را نیز برای ایجاد این امنیت تشویق کنیم.

فاضلی به بیان راهکار‌های تامین این مهم پرداخت و افزود: مشارکت زنان در شناسایی نقاط پرخطر و پیشنهاد برای رفع آن‌ها یکی از مسائل مهم و کلیدی برای ایجاد امنیت در شهرهاست.

انتهای پیام/گ

آموزش امنیت اجتماعی به زنان حاشیه شهر در سیستان وبلوچستان

برچسب ها: استانداری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.