جشن بزرگ ازدواج ۴۴ زوج تحت پوشش کمیته امداد و ۲۰ زوج تحت پوشش بهزیستی خاش با حضور مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور، مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان و بلوچستان در این شهرستان برگزار شد.

جشن ازدواج ۶۴ زوج در خاش برگزار شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، فریبا نظری پور کیایی مشاور امور بانوان و خانواده وزیر کشور در این مراسم گفت: برای من باعث افتخار است که بانوان خاش در انتخابات شورا‌ها شگفتی آفریدند.

فریبا نظری پور کیایی افزود: اعتماد کردن مردم خاش اعم از علما، نخبگان و معتمدان به بانوان از بالندگی این جامعه حکایت دارد.

وی ادامه داد: در سراسر کشور و منطقه سیستان و بلوچستان ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی وجود دارد که جهان آن را باور می‌کند.

نظری اظهار داشت: قلمرو، فرهنگ و تمدن کهن ایران اسلامی دارای ارزش‌هایی است که مردم دنیا به آن احترام می‌گذارند.

وی خوشبختی خانواده‌ها را در آسان گرفتن ازدواج عنوان و تاکید کرد: همسر و فرزندان از ثروت‌های زنان به شمار می‌روند و این مبحث در عکس آن نیز صادق است.

منصور ایرندگانی مدیر کمیته امداد خاش نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون افزون بر ۱۵۰ زوج زیر پوشش این نهاد با هزینه ۴۶۵ میلیون تومانی به خانه بخت رفتند.

امام جمعه شهرستان خاش نیز اظهار داشت: توجه به نیاز‌های قشر جوان به سالم ماندن جامعه، ترویج مکارم اخلاقی و اسلامی کمک می‌کند.

حجت الاسلام غلام رضا دهقان بیان کرد: اسلام معیار‌های مطلوبی را به خانواده‌ها توصیه کرده که اهمیت دادن به دیانت، اصل و نسب، سن نزدیک دختران و پسران و رعایت عدالت برای افرادی که تعدد زوجات دارند مورد تاکید است.

نماینده مردم شهرستان خاش در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: قوم بلوچ فرهنگ و تمدن بالایی دارد که ویژگی‌ها و شاخصه‌های آن بیشمار و قابل ستایش است.

علی کرد اظهار داشت: گردشگری و صنایع دستی و توانمندی‌های کشاورزی خاش بی نظیر است.

فرماندار شهرستان خاش هم با بیان اینکه نگاه وزیر کشور و استاندار سیستان و بلوچستان به استان و مردم منطقه ویژه است گفت: توجه به نیاز‌های بانوان و بهره گرفتن از توان این قشر در اولویت مسئولان دولتی است.

حمید الدین یوسفی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید شرایط را برای حضور زنان در حوزه‌های مختلف اجرایی، اجتماعی و فرهنگی تسهیل کرده است، تاکید کرد: حمایت دولت از پنج هزار و ۵۰۰ بانوی سرپرست خانوار در خاش، حمایت از توان بانوان در حوزه‌های اجتماعی، انتخاب ده‌ها شورای زن و ۴۵ دهیار زن بخشی کوچکی از این حمایت هاست.

مدیرکل حوزه بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: مطالبات و خواسته‌های بانوان استان در دولت به آسانی مطرح می‌شود و خوشحال هستیم در وزارت کشور و حوزه مشاور امور بانوان و خانواده زمینه برای حمایت از بانوان این منطقه فراهم است.

فاطمه فاضلی افزود: شرکت افزون بر ۴۰۰ بانوی خاش در انتخابات شورا‌ها و انتخاب ۱۳۵ شورای زن نشان از بالندگی و پویایی جامعه خاش دارد.

تجلیل از خبرنگاران و اجرای موسیقی محلی و بازدید از مراکز خدماتی بهزیستی از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

همچنین به ۴۴ نوعروس تحت پوشش کمیته امداد خاش کمک هزینه خرید جهیزیه به مبلغ ۳۵ میلیون تومان برای هر نفر و به ۲۰ زوج زیر پوشش بهزیستی این شهرستان هر کدام ۱۰ میلیون ریال اهدا شد.

 نمایندگان دستگاه‌های مختلف سیستان و بلوچستان در این نشست عملکرد خود در حوزه بانوان را ارائه دادند که از جمله آن‌ها روند روبه کاهش موارد مرگ و میر در گروه‌های سنی مختلف، ارائه خدمات به هشت هزار زن سرپرست خانوار توسط بهزیستی و بیش از ۵۹ هزار خانواده با سرپرست زن در کمیته امداد، جذب ۱۱۷ هزار بازمانده از تحصیل از سال تحصیلی ۹۲-۹۳ تا کنون، اختصاص بالاترین آمار ولادت، صدور شناسنامه برای بیش از ۲۶ هزار نفر از سال ۹۲ تا کنون که حدود ۱۳ هزار نفر آنان بانوان هستند و پرداخت تسهیلات برای اشتغال بانوان است.

انتهای پیام/ع

سفر مشاور وزیر کشور به خاش

برچسب ها: وزارت کشور ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار