سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی از اجرای طرح شهری با شاخص‌های انسان محور در شهر‌های بالای یکصد هزار نفر جمعیت استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،پیمان آرامون سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی در آیین گرامیداشت روز مهندس که با حضور جمعی از مدیران اجرایی استان و شهرستان ارومیه به همراه اعضای نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد به برنامه‌های معاونت عمرانی استانداری در حوزه توسعه عمرانی استان اشاره کرد و گفت: رشد شاخص های توسعه‌ای استان و مهندسی ارزش درپروژه‌ها با محور مدیریت زمان و استفاده از ظرفیت‌های جامعه نظام مهئدسی در کیفی سازی پروژه‌ها از جمله محوریترین برنامه‌های است که در قالب برنامه‌های کوتاه، میان و بلند مدت تهیه شده و در دست اجرا است.

وی استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و تجاری استان و توجه به نیاز‌های انسانی با اجرای طرح شهری با شاخص‌های انسان محور را،از دیگر برنامه‌های استان نامبرد و افزود: در حوزه عمران و مدیریت شهری به منظور افزایش رفاه و آسایش شهروندان با اصلاحاتی درطراحی‌های ومبلمان شهری، بویژه درشهر‌های بالای یکصد هزار نفر جمعیت استان سعی داریم شهر‌ها از حالت خودرومحور به سمت انسان محور و دوستدار طبیعت تغییر یابند.

سرپرست معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی تقویت توان اجرایی شهرداری‌های استان با ایجاد منابع درآمدی پایدار و احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر‌ها را، از برنامه دیگرحوزه عمرانی دراستان اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: امسال به منظور اجرایی شدن این طرح وافزایش تعاملات اجتماعی و کاهش معضلات در محلات هدف بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال پروژه تعریف شده است که توسط دستگاه‌های ذی ربط و شهرداری‌های اجرایی می‌شوند.

وی با اشاره به افتتاح پروژه‌های عمرانی در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:در احداث این پروژه‌ها از توان مهندسان و تجهیزات بومی شده که نشان از بلوغ فکری در جامعه مهندسان در حمایت تولید داخلی است، استفاده شده است.

آرامون ادامه داد: دادن اولویت به منافع عام جامعه در مقابل خواص از عمده مواردی است که در حوزه نظام مهندسی بایستی مد نظر قرار گیرد.

درابتدای این مراسم پیام آقای شهریاری استاندار آذربایجان غربی به مناسبت گرامیداشت روز مهندس قرائت شد.

ایشان در این پیام از مهندسان بعنوان سرمایه‌های تخصصی کشور یاد کرد و بر نقش آنان درعرصه‌های علمی جامعه و ایجاد توانمندی‌های عمرانی دررسیدن به توسعه همه جانبه و پایدار تاکید کرد.

اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و اهدای لوح سپاس به جمعی از پیشکسوتان و نخبگان جامعه مهندسی استان از دیگربرنامه‌های گرامیداشت روز مهندس بود.

 

انتهای پیام/م

آیین گرامیداشت روز مهندس در ارومیه برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.