همایش بزرگداشت ˈخواجه نصیرالدین طوسیˈ و روز مهندس در دانشگاه آزاد واحد سلماس برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ فرماندارشهرستان سلماس در این همایش ،گفت:اگر هر کشوری بخواهد در هر عرصه ای مانند عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و نظامی در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشد چاره ای جزء مجهز شدن به سلاح علم و آگاهی ندارد.

مسعود حاجی علیلو افزود: 5 اسفند روز تقدیر از مهندسانی است که در پرتو انقلاب اسلامی، دانش، مهارت و توان فنی آنان جزو بهترین های دنیا بوده و در پروژه های مهم جهان عهده دار مسوولیت های گران پایه ای هستند.

وی با اشاره به اینکه جامعه مهندسین ، گنجینه های ارزشمند کشور می باشند،بیان کرد:گرامیداشت روز مهندس احترام به جایگاه علم و دانش می باشد.

فرماندار سلماس افزود: ایران اسلامی برای آنکه بتواند به رشد و پیشرفت برسد باید در تولید علم افراد را به علم و آگاهی از طریق دانشگاه ها و آموزش و پرورش تشویق کند.

به گفته حاجی علیلو باتوجه به توسعه علم در كنار فناوري در دولت تدبير واميد محصولات کشاورزی، معادن و فرآورده های معدنی برای آنکه از این شهرستان به صورت خام خارج نشود باید از طریق علم و تکنولوژی، فراوری شده و به صورت صنعتی خارج شود و این امر مهم سطح معیشتی مردم را بالا خواهد برد.

در شهرستان سلماس 6 مرکز آموزش عالی از قبیل دانشگاه آزاد،دانشگاه غیر انتفاعی ، پیام نور ، دانشگاه علمی و کاربردی ، فرهنگیان و دانشکده پرستاری وجود دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.