فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه از کشف ۴۷۴ قلم شی تاریخی در کرمانشاه طی یازده ماهه امسال خبرداد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ،علیرضا بیداد فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: از ۴۷۴ قلم کشف شده ۳۹۷ قلم اصلی و ۷۶ قلم نیز اشیاء بدل بوده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه یکی از این اشیاء به تازگی کشف شده، درحال کارشناسی روی آن هستیم تا اصل یا بدل بودن آن مشخص شود.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان بابیان اینکه در این مدت ۹ مورد حفاری غیرمجاز نیز در سطح استان شناسایی شده، اضافه کرد: جمعا ۴۲ نفر در خصوص حفاری‌ها و قاچاق اشیاء تاریخی در استان دستگیر شده اند.

وی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای ۲۵ نفر از حفاران و قاچاقچیان اشیاء تاریخی در استان، تصریح کرد: بیشتر حفاری‌ها و اشیاء تاریخی کشف شده مربوط به شهرستان‌های غربی استان بوده است.

بیداد در ادامه با بیان اینکه بیشتر کشفیات اشیاء تاریخی در استان براساس اعلام گزارشات مردمی بوده، عنوان کرد: یکی از رویکرد‌های اصلی این یگان که از ابتدای امسال در پیش گرفتیم، مشارکت و ورود مردم در حفاظت از آثار تاریخی استان بوده که خوشبختانه در این امر نیز موفق بوده ایم، بگونه‌ای که شاهد رشد کشفیات اشیاء تاریخی در استان هستیم .

انتهای پیام/د

اقلام کشف شده ۳۹۷ قلم اصلی و ۷۶ قلم نیز اشیاء بدل است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.