همایش بزرگ تور گردشگری با دوچرخه با عنوان "هم رکابی" از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خزائلی سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ دوچرخه سواری و به منظور بهره‌مندی از تاثیر مثبت اقتصادی و زیست محیطی، کاهش آلودگی و تامین سلامت جسمی و روانی، همایش بزرگ تور گردشگری با دوچرخه با عنوان "هم رکابی" از ۱۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین اجرا خواهد شد.

خزائلی افزود: قزوین از جمله استان‌های مهم در حوزه راه اندازی مسیر طولانی و ایمنی تردد دوچرخه کشور به شمار می‌رود و استفاده از این ظرفیت برای اجرای تور گردشگری دوچرخه نیز از مهمترین فعالیت‌های مشترک میراث فرهنگی و معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری در نوروز ۹۸ خواهد بود.

وی اضافه کرد: تور گردشگری با دوچرخه برای بازدید در بافت تاریخی، محور‌های طبیعت‌گردی به خصوص منطقه نمونه گردشگری باراجین تعریف شده است.

وی همچنین افزود: تعیین محور‌های گردشگری، ارائه خدمات راهنمای تور، اقلام تبلیغاتی برای معرفی استان و شهر قزوین، اطلاع رسانی از طریق مراکز و تاسیسات گردشگری استان از جمله فعالیت‌های میراث فرهنگی برای ایجاد شادی و نشاط در برگزاری این تور است.

وهاب میزانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین هم گفت: بر اساس طرح جامع ترافیک شهر قزوین، خیابان‌های اصلی شهر به مسیر دوچرخه مجهز شده است و احداث مسیر‌های دوچرخه از شمال شهر با جاده سلامت آغاز و در تمام معابر سطح شهر این مسیر برای افزایش ایمنی تردد دوچرخه سواران تعریف و ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ک

تور گردشگری هم رکابی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.