کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:امروز از ساعات ظهر ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در استان پیش بینی می‌شود.

ناپایداری وضعیت جوی و دریایی/ هرمزگان از چهارشنبه بارانی می شود

مرضیه سی سی پور کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفتگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس  گفت:طی امروز در استان از ساعات ظهر ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود، این ناپایداری‌ها به صورت وزش باد نسبتا شدید شمال غربی و مواج شدن دریا خواهد بود.

وی افزود:تا ساعات ظهر وضعیت تردد‌های دریایی به جزایر خلیج فارس مساعد خواهد بود، اما به تدریج از ساعات بعدازظهر شاهد وزش باد نسبتا شدید درجزایر خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان خواهیم بود که سبب مواج شدن دریا تا اوایل صبح سه شنبه خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:سرعت وزش باد در جزایر خلیج فارس از جمله کیش و لاوان بیش از ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد رسید که سبب اختلال در تردد‌های دریایی خواهد شد.

مرضیه سی سی پور افزود:توصیه می‌شود با توجه به مواج بودن دریا از ساعات ظهر شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی تا صبح سه شنبه خودداری کنند تمهیدات لازم در تمام بنادر استان صورت گیرد، از تردد کشتی‌های تجاری به مقصد کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس خودداری شود.

وی گفت:از صبح سه شنبه از میزان سرعت باد و تلاطم دریا کاسته خواهد شد و از روز چهارشنبه از سمت غرب استان شاهد ورود سامانه بارشی خواهیم بود که تا روز‌های پایانی هفته در اکثر نقاط استان سبب بارندگی خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:از لحاظ دمایی از فردا به طور نسبی بین ۱ تا ۲ درجه از میزان دمای هوا در طول روز کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/ف

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان دوشنبه ۶ اسفند ۹۷

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.