کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:از ساعات بعدازظهر و اوایل شب در نقاطی از تنگه هرمز افزایش سرعت باد‌های جنوب غربی پیش بینی می‌شود.

پیش بینی افزایش سرعت باد‌ در تنگه هرمز/شناور‌های سبک و صیادی از تردد خودداری کنند

مرضیه سی سی پور کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، گفت:از ساعات بعدازظهر و اوایل شب در نقاطی از تنگه هرمز افزایش سرعت باد‌های جنوب غربی پیش بینی می‌شود که توصیه می‌شود با توجه به متلاطم بودن دریا شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری کنند.

وی افزود:بیشینه سرعت باد در مناطق جنوبی و غربی تنگه هرمز تا ۳۶ کیلومتر در ساعات در ساعات شب پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:امروز شرایط تردد شناور‌های مسافربری به جزایر خلیج فارس و امور دریانوردی در سایر مناطق مساعد است، اما از روز دوشنبه به تدریج از ظهر شاهد وزش باد‌های نسبتا شدید شمال غربی در جزایر خلیج فارس خواهیم بود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

سی سی پور افزود:در غالب نقاط استان تا ساعات ظهر وضعیت جوی و دریایی پایدار و آرامی خواهیم داشت.

وی گفت:سرعت وزش بادد در محدوده ۴۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود که سبب اختلال در تردد‌های دریایی روز دوشنبه خواهد شد و با توجه به شرایط نامساعد دریایی طی روز دوشنبه توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی جدا از تردد دریایی خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود:از لحاظ دمایی نیز با توجه به پایداری هوا در طول روز در برخی نقاط استان افزایش نسبی دما خواهیم داشت.

طی روز‌های پایانی هفته هرمزگان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ف

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان ۵ اسفند ۹۷

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.