ورود سامانه ناپایدار از شرق هرمزگان طی امروز باعث بارندگی برخی از نقاط هرمزگان می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،مرضیه سی سی پور کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:با ورود  سامانه ناپایدار از شرق  به هرمزگان نیمه شرقی و شمالی و مرکزی استان همچنین دریای عمان و شرق تنگه هرمز با افزایش ابر، رگبار باران همراه یا رعد و برق و افزایش باد پیش بینی می شود.

وی افزود:این سامانه تا اوایل صبح چهارشنبه فعال خواهد بود و شدت تاثیر در شرق استان پیش بینی می‌شود که توصیه می‌شود با توجه به بارندگی‌های اخیر تمهیدات لازم صورت گیرد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:از لحاظ دریایی از ساعات بعدازظهر و شب در جزایر خلیج فارس مجددا شاهد وزش باد‌های نسبتا شدید شمال غربی خواهیم بود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد .

سی سی پور افزود: شرایط برای تردد شناور‌های سبک و صیادی مناسب نیست با توجه به افزایش سرعت باد در محدوده ۴۰ کیلومتر در ساعت توصیه می‌شود تمهیدات لازم برای تردد شناور‌های مسافربری خصوصا در تردد به جزیره کیش صورت گیرد.

وی گفت:اما در محدوده دریای عمان تا شرق تنگه هرمز از ساعات بعدازظهر هم شاهد ناپایداری به صورت افزایش ابر رگبار پراکنده و رعد وبرق خواهیم بود که با توجه به امکان افزایش لحظه‌ای سرعت باد توصیه می‌شود شناور‌های سبک و صیادی در مناطقی، چون جاسک، سیریک، شرق هرمز و لارک طی ساعات شب از ماندن روی دریا خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود:از لحاظ دمایی از فردا ۱ تا ۳ درجه‌ای شاهد کاهش دمای کمینه خواهیم بود.

انتهای پیام/ف

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی هرمزگان ۳۰ بهمن

برچسب ها: آب وهوا ، هواشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.