رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه از آغاز عملیات روکش آسفالت گرم محور اصلی بشرویه- فردوس به طول ۵/۴ کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان بشرویه خبر داد.

خیری رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت : در راستای افزایش ارتقاء ایمنی و نگهداری محور‌های مواصلاتی شهرستان بشرویه و به منظور رفاه حال کاربران جاده‌ای، روکش آسفالت محور بشرویه – فردوس به طول ۵/۴ کیلومتر انجام می‌شود.

وی افزود : این پروژه بصورت پیمانی و از ۲۴ بهمن ماه شروع شده و در کمتر از یکماه اجرا خواهد گردید و اجرای این عملیات با اعتباری بالغ بر ۸۶۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارت طرح‌های استانی (بهبود وضعیت عبور و مرور) هزینه شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه، اظهار داشت: از اولویت‌های مهم این اداره، ارتقاء وضعیت شبکه راه‌های مواصلاتی بشرویه است که این امر نیازمند روکش آسفالت در محور‌های اصلی و روستایی است که با توجه به عمر بالای آسفالت این محور ها، باعث ایجاد ترک‌هایی در سطح آسفالت شده که نیاز به روکش دارد و با اجرای این گونه عملیات افزایش طول عمر جاده را خواهیم داشت.

خیری، ادامه داد: طول محور بشرویه- فردوس ۴۵ کیلومتر است که ۱۴ کیلومتر آن در سالیان گذشته بهسازی و روکش آسفالت شده است و اکنون ادامه آن به مقدار ۵/۴ کیلومتر دیگر این مسیر آسفالت و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه ، بیان کرد: رسیدگی مناسب به راه‌های اصلی و فرعی و روستایی را نیازمند اعتبارات استانی بیشتر عنوان نمود که در کنار اعتبارات ملی قابلیت بهبود محور‌های حوزه استحفاظی این اداره را فراهم می‌نماید.

وی، در خصوص پروژه‌های آتی و در دستور کار اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بشرویه، عنوان کرد: علاوه بر پروژه فوق و دیگر پروژه‌های در دست اقدام این اداره از جمله تبدیل یک دستگاه آبنما به پل در راه‌های روستایی و روکش آسفالت در محور‌های اصلی بشرویه- طبس و روکش آسفالت ۶ کیلومتر محور‌های روستایی از جمله اقدامات در دستور کار این اداره می‌باشد که در سال جاری عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

 

خیری بیان کرد : بشرویه دارای بیش از ۶۰۰ کیلومتر جاده بین شهری و روستایی است که عملیات روکش آسفالت محورها، همه‌ساله به تناسب اعتبارات و یا با تأمین قیر رایگان در برنامه این اداره قرار می‌گیرد که با توجه به خرابی رویه‌های آسفالتی محور‌ها و نیز اولویت بندی آن‌ها نسبت به انجام روکش راه‌های حوزه استحفاظی اقدام می‌ شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.