راشاتودی اعلام کرد با وجود تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفت ونزوئلا، نفت این کشور همچنان در بازارهای آمریکا فروخته می‌شود.

راشاتودی: علی‌رغم تحریم‌ها، نفت ونزوئلا همچنان در آمریکا فروخته می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی راشاتودی اعلام کرد با وجود تحریم‌های آمریکا علیه بخش نفت ونزوئلا، نفت این کشور همچنان در آمریکا فروخته می‌شود.

شبکه تلویزیونی راشاتودی اعلام کرد در حالیکه آمریکا به فشار‌های خود علیه ونزوئلا ادامه می‌دهد و در راستای تشدید فشار بر اقتصاد ونزوئلا، شرکت نفت دولتی این کشور را هم تحریم کرده است، اما همچنان نفت ونزوئلا در بازار‌های آمریکا فروخته می‌شود.

بر اساس اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، میزان فروش نفت ونزوئلا به آمریکا به همان سطح و میزانی بازگشته است که قبل از اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا بود.

بر اساس این گزارش، میزان صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا قبل از تحریم‌های اعمال شده در ماه ژانویه روزانه حدود پانصد و هشتاد و هفت هزار بشکه بود و چند هفته بعد از اعمال تحریم‌ها میزان صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا کاهش یافت و به حدود صد و هفده هزار بشکه در روز رسید، اما در اواسط فوریه میزان صادرات نفت ونزوئلا به آمریکا بار دیگر افزایش یافت و به حدود پانصد و پنجاه و هشت بشکه در روز رسید.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا در اواخر ماه ژانویه محدودیت‌ها بر فروش نفت ونزوئلا را اعلام کرده بود.

بعد از آن که آمریکا اعلام کرد خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا را به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور به رسمیت می‌شناسد جان بولتون در کنفرانسی خبری تحریم شرکت نفت ونزوئلا را اعلام کرد.

مقامات دولت آمریکا گفته بودند شرکت‌های این کشور می‌توانند نفت ونزوئلا را خریداری کنند، اما نباید پول نفت به حساب‌های مرتبط با دولت نیکلاس مادورو واریز بشود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار