سردار غیب پرور با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری با محوریت جوانان است گفت: چه کسی باید این انقلاب را غیر از شما جوانان حفظ کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در آستانه کنگره بزرگداشت ۶۵۰۰ شهید استان کرمان، یادواره شهدای دانش آموز و دانشجوی استان کرمان  در مصلی شهر کرمان برگزار شد در این مراسم سردار غیب پرور فرمانده سازمان بسیج مستضعفان گفت: برای کسانی که با تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس آشنایی دارند خدمات لشکر ثارالله فراموش شدنی نیست ،در بعضی از این عملیات‌ها سخت ترین نقاط را بچه های کرمان عهده‌دار بودند.

وی افزود: جوانان کرمانی در دوران دفاع مقدس به اندازه یک دنیا غیرت مردانگی خرج کردند و به فرماندهی سردار قاسم سلیمانی افتخارات زیادی را در لشکر ثارالله کسب کردند.

سردار غیب پرور با اشاره به اینکه دیروز امروز و فردای این کشور متعلق به دانش آموزان است افزود: وجود ۱۳۱۹ شهید دانش‌آموز و ۱۴۰ شهید دانشجو از استان کرمان آمار چشمگیری است.

وی افرود: هبر انقلاب می‌فرمایند این انقلاب را با انقلاب‌های روسیه فرانسه و هندوستان مقایسه کنید و ببینید در کدام انقلاب در یک مقطع و یک منطقه این همه جوان و نوجوان که به اهل بیت ایمان داشتند در جنگ حضور پیدا کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان؛ در دوران دفاع مقدس آنچه حاکم بود جوانان و نوجوان بودند و آن چیزی که آنان را یاری می‌کرد ذکر دعا و تقرب بود و در بین آنان فداکاری از خودگذشتگی و برادری موج می‌زد.

سردار غیب پرور با اشاره به اینکه از مجلس شهدا باید با بهره برد گفت:: جوانان دیروز که بخشی از آنان میهمان سید و شهدا هستند مومن‌ترین جوانان جامعه بودند و آن چیزی که ما را در دفاع مقدس سرافراز کرد دیانت جوانان بود.

وی یادآور شد:همه ما باید یاد بگیریم که سنگر‌ها را رها نکنیم واکنون جوانان زیادی  در مرز‌های کشور در حال دفاع می‌باشند و سنگر را رها نکردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان؛ گفت:دشمنان این اسلام و انقلاب به چیزی جز نابودی این انقلاب فکر نمی‌کنند و راضی نمی‌شوند و فقط جوانان و نوجوانان هستند که می‌توانند این انقلاب را حفظ کنند.

وی خطاب به جوانان افزود:چه کسی بهتر از حضرت زهرا (س) را به عنوان اسوه الگو در نظر بگیریم؟ این بانوی والامقام اقیانوسی از فضایل مقاومت و بصیرت بود و رزمندگان ما ایشان را در دوران جنگ بسیار یاد می‌کردند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان؛ با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری با محوریت جوانان است گفت: جوانان و نوجوانان آن دوره مردانه پای امام (ره) ایستادند و جوانان خوب امروز ما نیز رهبری را رها نکرده اند.

وی تصریح کرد: خدا نکند که انسان به خاطر قدرت و ثروت کور شود چرا که کوری ظاهری در بشر قابل تحمل است، اما با کوری دل باید چه کنیم که نتیجه آن گمنامی خواهد بود ،ماجرای عاشورا نتیجه بی خردی، بی صفتی و کور دلی کسانی بود که حضرت علی(ع) را رها کردند اگر عده ای بی خردی نمی‌کردند آیا عاشورا اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به اینکه فتنه ۸۸ را جوانان مهار کردند گفت: انقلاب کشور ما با زیور جوانان درخشنده‌تر شده است

وی در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه مردم کرمان مردمی مومن متدین هوشمند فرهیخته و انقلابی هستند گفت: کرمان اولین استانی است که برای دومین بار اجلاسیه شهیدان را بعد از بیست سال برگزار می‌کند و افتخار دیگر این استان این است که اولین موزه دفاع مقدس در این استان ساخته شده است.

انتهای پیام/ی

برگزاری کنگره شهدا در کرمان

 

برچسب ها: شهدا ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار