دفتر رابرت مولر اعلام کرد «پال منافورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ جنایتکاری است که بار‌ها قانون را نقض کرده است.

رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ یک جنایتکار استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان دی تی وی، دفتر «رابرت مولر» مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد «پال منافورت» رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یک جنایتکار است که بار‌ها قانون را نقض کرده است.

در این بیانیه آمده است: منافورت سال‌ها قوانین را نقض کرده است و حکم او باید به گونه‌ای باشد که نگذارد منافورت یا هر کس دیگر چنین جرم‌های مشابهی را در آینده مرتکب شوند.

پال منافورت یکی از ۶ مشاور سابق دونالد ترامپ است که بوسیله تیم رابرت مولر متهم شناخته شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که تحقیقات مولر درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا و احتمال تبانی تیم ترامپ با مقامات روس در مراحل پایانی قرار دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «منافورت در بیش از یک دهه تا پاییز سال ۲۰۱۸ چندین جرم مرتکب شده است. از جمله این جرایم می‌توان به تقلب مالیاتی، پولشویی، فساد بانکی و نقض قوانین مربوط به لابیگری اشاره کرد. اقدامات جنایتکارانه او حتی زمانی که او متهم شناخته شده بود هم ادامه داشت. وی تلاش کرد به شاهدان رشوه دهد و به سازمان اف بی آی، آژانس‌های دولتی و حتی وکیل خود دروغ بگوید.»

دفتر رابرت مولر هفته گذشته اعلام کرد که با نظر وزارت دادگستری آمریکا که گفته است منافورت باید به دلیل جرایمی که مرتکب شده به ۲۴ سال حبس محکوم شود، موافق است. اوایل ماه جاری میلادی، یک قاضی منطقه‌ای به همراه دادستان‌های آمریکایی به این نتیجه رسیدند که پال منافورت با وجود اینکه متعهد شد دروغ نگوید، «عمدا» به مسئولان تحقیق درباره ارتباطش با یک مقام روس به نام «کنستانتین کیلیمنیک» در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ دروغ گفته است.

از زمانی که مولر تحقیقات خود درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا را آغاز کرده است، ۳۲ شخص و نهاد روسی به دلایل مختلفی از جمله هک اطلاعات رایانه‌ای متهم شناخته شدند. در این تحقیقات همچنین بسیاری از مشاوران ترامپ به ارتباط با مقامات روس اقرار کرده‌اند. از جمله این افراد می‌توان به دونالد ترامپ جونیور، پسر ترامپ و جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار