دادستان کل کشور گفت: وزیر ارتباطات باید جوابگو باشد، چرا که برای پاکسازی فضای مجازی همکاری نکرده‌اند و مصوبات را اجرا نمی‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری:به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور در همایش ملی پلیس و عدالت ترمیمی و پیشگیری از وقوع جرم اظهار کرد: اگر بتوانیم جلوی جرمی را بگیریم و این کار را انجام ندهیم، در پیشگاه خدا مسئول هستیم.


بیشتر بخوانید؛ ارجاع پرونده سایت دیوار به دادسرا/ دستگاه قضا تنها مسئول مبارزه با ولنگاری‌ها در فضای مجازی نیست


 دادستان کل کشور با بیان اینکه باید یک جرم را در کلانتری‌ها بازسازی و ترمیم کرد، افزود: این کار نیاز به راهکار‌هایی دارد که باید روی آن وقت گذاشت.

وی گفت: اگر دعوایی بین چند نفر رخ دهد و به سمت صلح و سازش برود، جامعه هم به سمت صلح و سازش می‌رود و جامعه شادی خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: اگر سازش در نیروی انتظامی رخ دهد کلانتری‌ها در منظر مردم یک چهره خوش چهره شناخته می‌شوند و از سوی دیگر سود آن برای قوه قضاییه است، چرا که افزایش پرونده‌ها قوه قضاییه را فشل می‌کند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی پرونده‌ها در هر سال سمی برای قوه قضاییه است، بیان کرد: باید روحیه صلح و سازش بین کارکنان نیروی انتظامی به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه این کار دانشگاه است و باید در سطح جامعه هم گسترش پیدا کند، ادامه داد: باید عملکرد افرادی که در نیروی انتظامی هستند، بررسی شود و هر افسر پرونده‌ای که تعداد پرونده صلح و سازش بیشتری داشته باشد، تشویق شود.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه طبق آمار ۷۰ درصد پرونده مراجعه‌کنندگان به کلانتری‌ها به صلح و سازش ختم می‌شوند، اظهار کرد: این آمار بسیار خوشحال کننده‌ای است و نشان می‌دهد کارکنان نیروی انتظامی موثر عمل کرده اند و برای این دستگاه هر چه هزینه شود به نوعی سرمایه گذاری است.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: نیاز است یک کارگروه در دادستانی کل و نیروی انتظامی تشکیل شود و ما در این مسیر از هیچ حمایتی کوتاهی نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه کشور ما ظرفیت کمی ندارد و چرا باید وضعیت اقتصادی این گونه باشد، تصریح کرد: هر آنچه که برای پیشرفت لازم است را در کشور داریم، اما چرا باید شاهد برخی نابسامانی‌ها باشیم.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه چون گاهی اوقات از مسیر عدالت الهی لغزش می‌کنیم و به مسیر دیگری می‌افتیم، اظهار کرد: وظیفه دستگاه قضایی سنگین است و باید مجری عدالت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری  با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی بسیار سنگین است، افزود: وای به حال مدیری که سوءاستفاده می‌کند و باید روزی در پیشگاه خداوند جوابگو باشد.

وی گفت: امروز نمی‌خواهم بگویم فساد همه‌گیر شده، اما در نظام اسلامی این مقدار فساد بسیار زیاد است، مسئولان باید زمینه از بین بردن فساد را فراهم کنند.

دادستان کل کشور افزود: در نظام اسلامی هرگز این مقدار جرم، گناه و فاسد و تخلف شایسته نیست، چهار صباحی مسئول هستیم و نباید غرق در خودپرستی‌ها و خود‌خواهی‌ها شویم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با بیان اینکه باید از روزی که خداوند ما را به محاکمه می‌کشد بترسیم که چرا زمینه گناه را فراهم کردیم، تصریح کرد: یکی از حرف‌ها و اعتراضات ما به مسئولان فرهنگی و سردمداران مدیریت فضای مجازی این است که چرا فضای مجازی باید آنقدر رها باشد که شاهد اینقدر جرم و گناه باشیم.

دادستان کل کشور گفت: یکی از اعتراضات، حرف‌ها و گله‌های ما به مسئولین فرهنگی و به کسانی که امروز سردمدار مدیریت فضای مجازی هستند، این است که چرا باید جامعه اسلامی ما اینقدر رها باشد که شاهد این همه جرم و گناه در جامعه باشیم؟

حجت الاسلام و المسلمین منتظری بیان کرد: آمار واصله‌ای  ۱۰ ماهه گذشته نشان می دهد که بستر جرائم فضای مجازی و جرائم رایانه‌ای نسبت به سال گذشته ۱۴۰ درصد افزایش داشته است.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه بنابر آمار ده‌ماهه واصله، کلاهبردای‌های رایانه‌ای با ۳۰۰ درصد رشد، بیشترین جرم را در کشور رقم می‌زنند، گفت: این آمار هشدار به مسئولان است؛ چه کسی مسئول این موارد است؟

وی ادامه داد: برخی مسئولانی که مدیریت فضای مجازی را در اختیار دارند، در اجرای دستور صریح و موکد رهبری مقابله می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری چه زمانی بحث شبکه ملی فضای مجازی را مطرح کردند؟ چه کسی مسئول پاکسازی این فضا است؟ قائل به بستن این فضا نیستیم، اما باید این فضا را از آلودگی‌ها پاک کرد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه امروز فضای مجازی بستر ننگ‌آوری برای تحقق جرایم اخلاقی و مالی شده است، تاکید کرد: مردم گرفتار هستند، چه کسی مسئول است؟

وی ادامه داد: خطاب من به شخص وزیر ارتباطات است و باید جوابگو باشد که برای پاکسازی فضای مجازی همکاری نکرده‌اند و مصوبات را اجرا نمی‌کنند.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه الفاظ بازی کردن هیچ‌گاه کارگذار نخواهد بود گفت: ما تلاش می‌کنیم، اما جور دیگری عمل کرده و در مقابل فرمایش و دستور اکید رهبری مقابله می‌کنند.

انتهای پیام/

انتقاد دادستان کل کشور از عملکرد وزیر ارتباطات

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۷
به جای درسای بدرد نخور مثل عربی و دستور زبان فارسی و تاریخ و علوم اجتماعی که مال سالای دبرستانه باید نحوه استفاده از اینترنت رو به بچه ها آموزش داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
اگر انتصاب آقای رئیسی ب عنوان رئیس قوه قضائیه جلوی بحران آفرینی های دولت را بگیرد.آقای رئیسی تو رو خدا ی کاری بکن مردیم زیر فشار اقتصادی ک دولت ب وجود آورده.مگر ممکنه در کشوری که اقتصاد آن دولتیست دولت قدرت کنترل بازار را نداشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
باید پاسخگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
خودرو سازان مصوبات را اجرا کرده اند ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۷:۳۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
خدا کنه گرانی هم حل و فصل بشه ارزون بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
چرابه وزیر اقتصاد فشاروارد نمی گنید؟!!! می خواهید همه ی درها رابرمردم ببندید؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
زنده باد دادستان مؤمن و انقلابی . مگه قوۀ قضائیه به داد این ملت برسه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
زنده باد دادستان انقلابی .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
درود بر منتظری
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
انقدر ک قوه قضائیه وزیر ارتباطات رو خطاب قرار داده وزیر صمت و اقتصاد رو مورد خطاب قرار میداد و تعزیرات زیر نظر خودش با گرانی و کم فروشی گسترده برخورد جدی میکرد الان قیمتها اینقدر سرسام اور نبود و مردم بخاطر یک پراید ۴۵ ملیون پول نمیدادن...مشکل فعلی ما فیلتر نیست بی کاریه و گرونیه...یه وزیر اگر درست کار کرده باشه وزیر ارتباطات نماینده نسل جوان مملکت هست.با هزاران فیلترشکن میشه این فیلتر رو دور زد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
جلوی فساد اقتصادی رو هر چه زودتر بگیر هر چه زودتر با اختلاسگرا برخورد جدی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
جناب آقای منتظری لطفا به داد ملت برسید
Sweden
ناشناس
۱۴:۲۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
آقای مدعی العموم محترم ... لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
چرا كسي پاسخگو نیست صداي مردم را ميشنوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
اگر اشتباه نکنم تلفن همراه توسط دکتر مارتین کوپرامریکایی در سال 1973اختراع شد تحولاتی عجیبی بوجود اورد اما برای کشور عزیز ایران چون کنترول نمی شود مثل ثم مار کبرا بدنه خانواده ایرانی را متلاشی می کند اگر امار بگیریم وخوب بر رسی کنیم اکثر طلاقها سرقتها بی بند باریها بد اخلاقیها نتیجه تلفن همراه کنترول نشده انبوح هست امار بگیرید یک شهرستان ایران به اندازه یک کشور اورپایی از تلفن استفاده می کنند امار بگیریدتعداد تلفنهای که دست مردم ایران هست ودر مغازه ها به اندازه چند برابر جمعیت ایران هست یه نوع تهاجم فرهنگیست مخابرات توجه نکرد به این کار تلفن ثابت به زواله برد بطوریکه پرداخت حقوق کار کنان مخابراتش از بدوجه همراه می پردازد تلفن ثابت بسیار خوب هست می شود به اسانی کنترول کرد من سالها در اداره مخابرات کار می کنم در برابر بچه15 ساله ام عدد پشت صفر هم نیستم یعنی گوشی او دو میلیونی با هدفن کانالهای تلوزیون مورد علاقه من را رمز گزاری می کند که نمی توانم اخبار هم گوش بدهم اگر هم با او برخورد کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
جهرمی وزیر باید پاسخگوی مردم هم باشند
United States of America
ناشناس
۱۲:۵۶ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
درود بر قوه قضاییه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
هرکاری دلتون میخواد بکنید ما خواستار عملکرد هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
آقای منتظری به فکر این مشگلات گرانی هم باشید
-
ا
۱۱:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
نباید همه تقصیر ها رو گردن یکی انداخت این مردم هنوزدرک درست وصحیحی از فضای مجازی ندارند اصلا بلد نیستند از فضای مجازی استفاده بکنن وزیر چه کار بکنه؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
تاوقتی بازی های موبایلی اعتیادآورباتلگرام واینستاگرام کارکنندنمیشه ازفیلترکردن استفاده کردبازیهایی همچون کلش آف کلنز-کلش آف زامبی وغیره که وسط مراحل بازی درصورت ازدست دادن اکانت وجهت بازیابی اکانت افرادمجبوربه استفاده ازجیمیل وتلگرام واینستاگرام ویاتوییتروفیس بوک میشوند.کانال های پیامرسان ایرانی بایدبانرم افزارهاوبازیهای پرکاربرداتصال داشته باشندحتی نرم افزارآسان پرداخت هم دربستراینستاگرام وتلگرام هوادارجذب کرده.
Iran (Islamic Republic of)
سید علی
۱۱:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
من نمیدونم چرا همه اصرار دارن مشکلات توسط قوه قضایه و نیروی انتظامی حل بشه
این موضوعات باید در مدارس اموزش داده بشه
اینکه یک نفر هنوز میتونه با عابر بانک جیب مردم رو خالی کنه نا آگهی مردم ماست ربطی هم به فضای مجازی نداره
من میگم فرد فرد ایرانی باید اگاهی پیدا کنه ، نه اینه نه فضای مجازی،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
به جای اینکه اینستاگرام رو ببندید تلگرام رو بستید...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
باید ریشه یابی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
خدایی چیزدیگه ای به ذهنت نرسید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
هیچوقت خوب مطلق یا بد مطلق نداریم
این ما هستیم که باید با فرهنگ سازی جلوی نابود شدن مردم رو بگیریم
Germany
ناشناس
۱۱:۳۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
پرايد ٥٠ ميليوني را كه بايد پاسخگو باشد.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
وزیر ارتباطات بایدددد پاسخگو باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
به نظر من باید این موضوع مورد بررسی قرار بگیره
Iran (Islamic Republic of)
توپانی
۱۰:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
وزیرمحترم ارتباطات ایجادشبکه ی ملی اینترنت به کجاانجامید؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
واقعا براي جامعه اسلامي زشت است

من خودم كارشناس ارشد رايانه هستم و از اين موضوع رنج مي برم و ازدستهاي پنهاني كه با حمايت تلگرام و استقرار سرورهاي آن در كشور اين موضوع را تثبت كردند وبه اظهار نظرهاي كارشناسان توجه ننمودند
Germany
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
اینشتاگرام شده از هم پاشیدن خانواده ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
فیلتر شکن بیشتر خانواده ها رو از میپاشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
هم وزیر ارتباطات وهم وزیر اطلاعات باید پاسخگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
باید هر چه زودتر این فضای مجازی اینستاگرام هر چه زودتر فیلتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
ما مردم شریف ایران خوستار بستن این اینستاگرام هستیم لطفا یکی صدای مارو به مسئولان برسونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
از طرف خودت حرف بزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
توروخدا کاری بکنید همش خونه ما دعواس همش به خاطره اینستاگرام لعنتیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
مدیران باید پاسخگو باشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
کی باید پاسخ بده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
از قوه قضاییه می خواهیم هر چه سریع بخشنامه بستن اینستاگرام را صادر کنند
Germany
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
آفرين با فيلتر كردن تلگرام همه چي حل شد... ديگه هم هيشكي استفاده نميكنه!
حالا نوبت اينستاگرامه....
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۴:۵۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
تو چی میگی . مشکل مملکت ما فضای مجازی نیست، اقتصاده، اختلاسه و ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
همون اقتصاد و اختلاس از فرهنگ بد و بی فرهنگی نشات میگیره که تو این فضاها پره باید جلوشو بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
آقای دادستان ، برای این گرانی ها وافسار گسیختگی بازار داد مردم را چه کسانی می ستاند .
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۲۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
امروز کدام حکومت میتواند بطور بسته و کامل نسل امروز رو کنترل کند و با ایده های شخصی یا اعتقادی خاص جمعیت های کلان جهان را مدیریت کند....وزیر اطلاعات چکار کنه که هم حکومت و هم حفظ حکومت ممکن باشه
Germany
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
تو كابينه؛يه وزير باشه ؛جهرميه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
#فیلتر
آخرین اخبار