پیوندی با بیان اینکه میانگین هر شب ۱۰۰ تن زباله در شهر سمنان جمع‌آوری می‌شود، گفت: این میزان توسط ۲۲ خودروی مجهز به سیستم پرس در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدضا پیوندی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان ضمن بیان اینکه میانگین در هر شب ۱۰۰ تن زباله از سطح این شهر جمع می‌شود، گفت: این میزان توسط ۲۲ خودروی مجهز به سیستم پرس در حال انجام است که پس از جمع‌آوری توسط یک دستگاه سیمی تلیر به مرکز دفن بهداشتی پسماند منتقل می‌شود.

وی بابیان اینکه زباله‌ها در مرکز دفن پس از شیرابه‌گیری وجداسازی پسماندهای ارزشمند خشک، مابقی پسماندهای‌تر در زمین دفن می‌شود، اضافه کرد: طرح تفکیک پسماند از مبدأ از سال ۸۸ در حال اجرا بوده و نصب ۱۱ عدد غرفه بازیافت و ۴۳۵ عدد مخزن پسماند خشک و نصب یک هزار و ۷۳۰ عدد مخزن پسماند تر از جمله آن‌ها محسوب می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان بابیان اینکه مشارکت شهروندان در این طرح‌ها از پنج درصد سال ۹۰ به ۳۸.۵ درصد در سال ۹۷ رسیده است، ابراز داشت: ترویج فرهنگ طرح تفکیک پسماند توسط آموزشگران سازمان در تمام ایام سال در حال انجام است.

پیوندی بابیان اینکه آموزش نوآموزان، دانش آموزان، حضور در مساجد، تکایا، پایگاه‌های بسیج، آموزش چهره به چهره در دستور کار است، تصریح کرد: مرکز دفن پسماندهای شهری در ۳۰ کیلومتری سمنان، بعد از روستای اعلا نرسیده به پایگاه هوایی قرار دارد که دفن زباله به دو روش دفن در زمین و دفن بهداشتی صورت می‌گیرد.

وی ضمن بیان اینکه شهرک بزرگ بازیافت سمنان قابلیت استقرار ۱۰۰ انبار ضایعاتی را دارد، اضافه کرد: این شهرک بازیافت بااعتبار سه میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار با تمام امکانات در شش کیلومتری سمنان به بهره‌برداری رسیده است که بخش‌های ضایعات کاغذ، آهن آلات و پلاستیک با تمام زیرساخت‌های اولیه و قطعه‌بندی‌های موردنیاز در آن وجود دارد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری سمنان بابیان اینکه جابجا کردن انبارهای ضایعاتی کار دشوار و زمان‌بر است، ابراز داشت: تمامی فروشندگان پسماند خشک که در حاشیه جاده نظامی سمنان مستقرشده‌اند به این شهرک انتقال داده می‌شوند و همچنین زمین‌های اشغال‌شده نیز به کاربری کشاورزی خود باز می‌گردند تا زیباسازی شهری نیز مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: شهرک بازیافت در مسیر توسعه با پیشرفت ۹۸ درصدی آماده خدمت‌رسانی به مردم است لذا شهروندان می‌توانند با مراجعه به واحد ستاد ساماندهی پسماند خشک و واحد حقوقی شهرداری سمنان اطلاعات لازم را کسب و ثبت‌نام انبار را انجام دهند.

انتهای پیام / گ

جلسه کارگروه پسماند شهرداری سمنان برگزار شد

برچسب ها: شورای شهر ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.