سناتور ایالت ماساچوست از "تاریخ زشت نژادپرستانه" آمریکا انتقاد و اعلام کرد از آمریکایی‌های سیاهپوست که هدف برده‌داری قرار گرفته‌اند، حمایت می‌کند.

انتقاد ­سناتور آمریکایی از به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس،  سناتور ایالت ماساچوست اعلام کرد از جبران خسارات برای آمریکایی‌های سیاهپوست که هدف برده‌داری قرار گرفته‌اند، حمایت می‌کند و این کشور باید به "تاریخ زشت نژادپرستی" خود بپردازد و درباره راه درست برای رسیدگی به این مقوله و ایجاد تغییر گفتگو کند.

الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست، در جلسه روز جمعه حزب دموکراتیک نیوهمپشایر سخنرانی کرد، اما او به طور اخص درباره جبران خسارات صحبت نکرد. او گفت: خانواده‌های سیاهپوست در آمریکا با "نژادپرستی ساختاری" در محرومیت قرار گرفته اند و در ازای هر ۱۰۰ دلار ثروت متعلق به خانواده‌های سفیدپوست تنها ۵ دلار ثروت را در اختیار دارند.

او گفت: "مساله نژادپرستی مهم است و ما باید این مقوله را بازگو کنیم."

بعدا از وارن پرسیده شد آیا این حمایت از جبران خسارات شامل بومیان آمریکایی هم خواهد شد. او پاسخ داد: "من فکر می‌کنم این مقوله بخشی از این گفتگو است؛ بخش مهمی از گفتگو است."

او در اوایل کار خود به علت اینکه ادعا کرد از بومیان آمریکاست، با انتقاد مواجه شد و اخیرا به خاطر نشر نتیجه آزمایش دی. ان.‌ای DNA، به عنوان مدرکی مبنی بر داشتن ژن بومی آمریکایی هر چند که به شش نسل قبل باز می‌گردد، از مردم چِروکی (یکی از قبیله‌های سرخپوست آمریکا) عذرخواهی کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار