مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: سرقت تابلو‌های مرتبط با علایم جاده‌ای در جاده‌های این استان امسال خسارت ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی برای این اداره کل به همراه داشته است.

سرقت علائم ایمنی در جاده‌ها ۱۲ میلیارد ریال خسارت داشتبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان علی خانقائی اظهار داشت: سرقت تابلو‌ها و علایم در جاده‌های سیستان و بلوچستان حرکتی ضد اخلاقی است که امنیت جانی مسافران را با خطر مواجه می‌کند.

 وی تاکید کرد: حفظ حریم راهها، نصب تابلو در مکان‌های مناسب، آشکارسازی نقاط پرتصادف و نصب سرعت گیر‌های مورد نیاز به خصوص در محور‌های منتهی به شهر‌ها از مهمترین اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان در زمینه ارتقای ایمنی راه هاست.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: تابلو‌ها و علائم هشدار دهنده برای راهنمایی و هدایت رانندگان، با هدف حفظ و ارتقاء ایمنی جانی مسافران نصب شده و سرقت آن‌ها ایمنی تردد را کاهش و احتمال بروز سوانح را افزایش می‌دهد.

وی افزود: این اداره کل به منظور افزایش ایمنی جاده‌ها با وجود مشکلات اعتباری بر حسب وظیفه عملکردی سریعا علائم و تابلو‌ها را جایگزین می‌کند.

خانقائی با بیان اینکه علاوه بر برخورد قانونی، باید از طریق فرهنگ سازی برای جلوگیری از این عمل مجرمانه اقدام کرد گفت: علائم راهداری سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک خرید و فروش می‌شود در صورتی که این اداره کل باید برای خرید و نصب مجدد آن‌ها هزینه‌های سنگینی را از محل اعتبارات استانی و ملی متحمل شود.

وی افزود: مردم در صورت مشاهده سرقت‌های اینچنینی می‌توانند مراتب را به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند یا از طریق تماس با تلفن ۳۱۴۱ (با پیش شماره ۰۵۴) و یا ارسال پیام به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ موارد را گزارش دهند.

انتهای پیام/ع

سرقت علائم ایمنی در جاده‌های سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار