مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: تمام ظرفیت‌های گردشگری خراسان شمالی برای مسافران نوروز ۹۸ در استان ارائه و بسیج می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان این که تنها مشکل اساسی صنعت گردشگری در خراسان شمالی عدم معرفی درست مکان‌های تفریحی و گردشگری استان به مسافران است، گفت: بنا به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های غنی خراسان شمالی در حوزه گردشگری هنوز معرفی دقیقی از این مکان‌ها انجام نگرفته و این مسئله باعث شده تا ظرفیت عظیمی از تولید ثروت در استان مغفول واقع شود.

وی افزود: قرار گیری خراسان‌شمالی در مسیر مقاصد زیارتی مانند مشهد و گردشگری مانند جنگل‌های شمال فرصت خوبی را ایجاد کرده تا استان به نحو احسن دیده شود، وظیفه ماست تا از این فرصت اندکی که مسافران در استان قرار می‌گیرند نهایت استفاده را ببریم.

یزدان‌پناه با اشاره به تنوع قومیتی خراسان شمالی به عنوان یک فرصت ویژه برای گردشگری در کشور اظهار کرد: با توجه به این که اکثریت مردم به مکان‌های باستانی و تفریحی کشور اعم از اصفهان، همدان و دیگر نقاط کشور، بار‌ها سفر کرده‌اند، به دنبال شناخت بیشتر فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و مکان‌های تاریخی نقاط دیگر کشور هستند که ظرفیت عظیم خراسان شمالی در این خصوص می‌تواند پاسخگوی نیاز آنان باشد.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان عدم معرفی دقیق ظرفیت‌های گردشگری بالاخص قومیتی مانع از ورود گردشگران به استان دانست و بیان کرد: سازمان میراث فرهنگی حمایت تمام و کمال خود را از شرکت‌های دانش‌بنیان و دیگر شرکت‌هایی که الگوی دقیقی را برای شناسایی هرچه بهتر استان ارائه دهند دارد.

وی افزود: بنابه آمار و گزارشات ارائه شده توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی سالانه در ایام نوروز بیش از ۲ میلیون مسافر وارد استان می‌شوند که سهم درآمدی استان از این میزان مسافر بسیار کم است.

یزدان‌پناه در ادامه گفت: بیش از هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که ۵۸۳ اثر آن به ثبت رسیده است.

انتهای پیام / ب

شناسایی هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.