عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: با تدوین نقشه‌ای جامع برای الحاق روستا‌ها به شهر، اثرات ناشی از الحاق نسنجیده به طور چشمگیری کاهش پیدا میکند.

نقشه جامع الحاق روستا‌ها به شهر در دست تدوین استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: الحاق روستا‌های حاشیه‌ای به شهر، نیازمند بررسی و مطالعات اجتماعی و فرهنگی است که در همین راستا لازم است پیش از الحاق، این روستا‌ها برای ورود به محدوده شهری آماده شوند.

وی افزود: انجام برنامه ریزی‌های نوین با استفاده از تجربیات موفق در سراسر جهان بعنوان یک ضرورت در مواجهه با مشکلات ناشی از روستا‌های حاشیه شهر‌ها احساس می‌شود.

یارمحمدی ادامه داد: گرچه الحاق این روستاها برنامه‌های عمرانی شهر‌ را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما باید با اولویت و به صورت زیرساختی مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های مربوط به مدیریت روستایی بتوانند خدمات مورد نیاز روستاییان از جمله آموزش، ارتباط، بهداشت و اشتغال‌زایی را پوشش دهند، مهاجرت به میزان چشمگیری کاسته و یا شاید شاهد مهاجرت معکوس باشیم.

انتهای پیام//ف. ش
 

ارائه خدمات مورد نیاز به روستائیان، مهاجرت را کاهش می دهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.