مدیرکل دفترنوسازی شهرداری مشهد گفت:نبود سیاست واحد در برخورد با مالکان زمین منجر به مداخله غیر قانونی سودجویان در تملک زمین ها شده است.

مداخله غیر قانونی سودجویان در تملک زمینبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، هدی پیروی مدیرکل دفترنوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد گفت: ۲۱ درصد از ۱۸۴ هزار و ۵۸۰ نفر جمعیت روستا‌های حریم مشهد، در سه روستای حاشیه‌ای کشف، ده‌رود و گرجی‌سفلی ساکن هستند.

وی با بیان اینکه این سه روستا در فاصله بسیار نزدیکی با شهر قرار دارند، افزود: هر چه از محدوده کانون شهر مشهد فاصله می‌گیریم به همراه کاهش میزان ارائه خدمات، از جمعیت روستا‌ها نیز کاسته می‌شود.

مدیرکل دفترنوسازی و تحول سازمانی شهرداری مشهد با بیان اینکه نیاز به بررسی دقیق ۱۳۸ روستا‌ی حریم مشهد داریم، افزود: ۹۰ هزار هکتار اراضی روستایی در حاشیه حریم شهر مشهد وجود دارد که مطابق قانون وظیفه سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر ساخت‌وساز‌ها به عهده شهرداری می‌باشد.

پیروی با تاکید بر ضرورت ایجاد یک کارگروه اجرایی ویژه امور روستا‌های حریم مشهد، گفت: شورای اسلامی شهر مشهد با استفاده از ابزار‌های خود می‌تواند سیاست گذاری واحدی برای این روستا‌ها اعمال کرده و همه دستگاه‌های ذیربط در روستا‌های حریم را گرد هم آورده، منافع مشترک مردم و همه دستگاه‌ها را تضمین کند.

انتهای پیام//ف. ش
 

۲۱ درصد جمعیت روستاهای حاشیه مشهد در سه روستای حریم شهر

برچسب ها: شهرداری ، روستائیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.