دومین کنگره بین‌المللی بزرگداشت ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم با حضور مسئولان لشکری و کشوری در قم برگزار شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،دومین کنگره بین‌المللی ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم صبح پنجشنبه  با حضور مسئولان لشکری و کشوری و خانواده‌های مدافع حرم حضرت زینب سلام الله علیها از کشور‌های مختلف اسلامی در تالار بیداری جامعه الزهرا (س) در قم  برگزار شد.

دومین کنگره بین‌المللی شهدای روحانی مدافع حرم در قم برگزار شد

در ابتدای این کنگره کلیپ مربوط به دیدار اعضای دومین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم با رهبر معظم انقلاب پخش شد که ایشان در این دیدار با تبیین نقش روحانيت در عرصه جهاد و شهادت گفتند:هرگاه روحانيت در ميدان مبارزه وارد شد و ايستاد و در مقابل دشمنان دين و اسلام راه مبارزه و مجاهدت را در پيش گرفت و در اين راه به قتل رسيد و يا شهيد شد، آن وقت روحانيت سربلند بوده است.

در اين آئين که خانواده های معظم شهدا از کشورهای پاکستان، افغانستان،سوريه، لبنان،عراق و برخی از کشورها حضور داشتند،پخش 24مستند از شهدای مدافع حرم، رونمایی از دو فیلم «شاگرد اول» و «از عشق به بعد» در خصوص شهدای روحانی مدافع، ارائه مقالات برگزیده در مورد شهدا و برگزاری شب شعر از دیگر برنامه های دومین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم بود.

دومین کنگره بین‌المللی شهدای روحانی مدافع حرم در قم برگزار شد

سردار اسماعيل قاآنی، جانشين سرلشکر قاسم سلیمانی در این کنگره گفت : روحانیون همیشه پا به رکاب در نهضت حسین (ع) و مسیر شهادت و دفاع از ارزش ها هستند.

وی با اشاره به اینکه روحانیون در طول زمان و در طول این ۴۰ سال انقلاب همیشه در صف اول مبارزه بودند گفت : علما و روحانیون راه مقابله با دشمنان را به خوبی می شناسند و با حضور در عرصه های مهم تهدید ها را به فرصت و پیروزی تبدیل کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی،مدیر جامعه الزهرا (س) در این کنگره اظهار کرد:  روحانیت شیعه در طول تاریخ در هر دو ساخت علم و عمل درخشان و سرشار از برجستگی‌های نمونه‌ای بوده که شهدای مدافع ازجمله آن‌ها است، پیشتازی روحانیت در عرصه علم و عمل در آمار شهدای جنگ تحمیلی تجلی کرده است.

آغاز به کار دومین کنگره بین‌المللی ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم در قم

مدیر جامعه الزهرا (س) گفت: در دوران جنگ تحمیلی ۴ هزار و ۳۰۰ طلبه به درجه رفیع شهادت نائل شده که نسبت به سایر اقشار به‌تناسب جمعیت خود ۵ برابر تمام گروه‌های جامعه بوده است، پیشتازی روحانیت شیعه در عرصه‌های علم و جهاد همواره در کوران مختلف تاریخی تجلی کرده است.

آغاز به کار دومین کنگره بین‌المللی ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم در قم

مدنی با اشاره به اهمیت حضور روحانیت شیعه در عرصه‌های علم و جهاد خاطرنشان کرد: شهدای روحانی مدافع حرم یکی از نمود‌های اصلی پیشتازی روحانیت شیعه در عرصه جهاد و ایثار در مسیر آرمان‌های الهی است.

آغاز به کار دومین کنگره بین‌المللی شهدای روحانی مدافع حرم در قم

وی اضافه کرد: جامعه الزهرا (س) به‌عنوان بزرگ‌ترین حوزه علمیه خواهران با شهدای مواقع حرم عهد کرده که باتربیت زنان شایسته و نیکو خاستگاه شهدا و شهادت باشد، کتاب سال بانوان هفته آینده به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین رویداد‌های فرهنگی حوزه علمیه در جامعه الزهرا (س) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ش

کنگره بین‌المللی ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم در قم

برچسب ها: شهدا ، مدافعان حرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار