وزیر خارجه فرانسه مدعی بازداشت یک تبعه این کشور در جزیره کیش شد و گفت: پاریس در تماس با تهران، پیگیر شرایط این شهروند فرانسوی است.

ادعای وزیر خارجه فرانسه مبنی بر بازداشت یک تبعه این کشور در ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژان-ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، امروز (چهارشنبه) مدعی بازداشت یک تبعه این کشور در جزیره کیش شد و گفت: پاریس برای پیگیری شرایط این شهروند فرانسوی که به دلیل امضای یک قرارداد غیرقانونی در زمینه معدن در جزیره کیش بازداشت شده، با تهران در تماس است.

بر اساس ادعای رویترز، نلی ارین-کمبرول، تاجر زن ۵۹ ساله از جزیره مارتینیک برای انجام بخشی از امور تجاری در زمینه واردات و صادرات به کیش سفر کرده بود که در همین جزیره بازداشت می‌شود. این گزارش می‌افزاید بازداشت این تبعه فرانسوی تا پیش از این علنی نشده بود.

لو دریان در این باره مدعی شد: او (کمبرول) به جزیره کیش که با دُبی فاصله چندانی ندارد و جزئی از قلمرو ایران است، سفر کرده بود و آنجا بازداشت شد. او از بیست و یکم اکتبر سال ۲۰۱۸ به اتهام امضای یک قرارداد غیرقانونی و سفر غیرمجاز (به ایران) در بازداشت به سر می‌برد.

در ادامه این گزارش آمده است یک رسانه محلی در جزیره مارتینیک نخستین بار چند روز پیش خبر بازداشت این شهروند فرانسوی را منتشر کرد. این رسانه به نقل از دوست و همکار کمبرول، علت بازداشت وی را خرید غیرقانونی طلا پس از سفر به کیش برای آغاز مذاکرات بر سر یک قرارداد در زمینه امور معدنی، اعلام کرد.

طبق ادعای دوست کمبرول، ایران در قبال آزادی وی درخواست ۴۰ هزار یورو (حدود ۴۵ هزار دلار) کرده است.

لو دریان با خودداری از افشای جزئیات بیشتر درباره این پرونده، افزود افرادی از کنسولگری فرانسه با کمبرول ملاقت کرده اند و بسیار نگران شرایط وی هستند.

وزیر خارجه فرانسه افزود: ما با خانواده (کمبرول) و مقامات تهران برای اطمینان از بهبود وضعیت خانم ارین در عین احترام به قوانین در ایران، در تماس هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار