قائم مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات خبر داد؛

وجود ۱۸ مدرسه غیردولتی دانش آموزان طیف اوتیسم/ برگزاری دوره‌های تربیت معلم دانش آموزان استثنایی

نعمت الهی گفت: اکنون ۲ هزار و ۶۱۷ دانش آموزان طیف اوتیسم داریم و۱۸ مدرسه غیردولتی هم برای آنها در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرعلی نعمت الهی قائم مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش در چهارمین همایش طیف اوتیسم که در سالن همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: غفلتی توسط خانواده‌ها درباره این بیماری وجود دارد، البته در آموزش و پرورش ظرفیت اطلاع رسانی از طریق شبکه تعاملی سینا داریم و تا آنجا که ظرفیت داشته باشد؛ بحث‌های مورد نظر را مطرح می‌کنیم همچنین آموزش و پرورش استثنایی به طور خاص پیگیر این دانش آموزان است.

بیش از  ۲ هزار دانش آموز طیف اوتیسم داریم

وی ادامه داد: اکنون ۲ هزار و ۶۱۷ دانش آموزان طیف اوتیسم داریم که از این تعداد ۴۸۱ دختر و مابقی پسر هستند؛ ۳۲۷ کلاس خاص برای این دانش آموزان وجود دارد و ۳۰ مدرسه مستقل دولتی و ۱۸ مدرسه غیردولتی هم در نظر گرفته شده است.

نعمت اللهی با اشاره به اینکه ۶ جلد کتاب درسی با رویکرد مهارت آموزی برای این دانش آموزان داریم، گفت: یادگیری می‌تواند در سازمان استثنایی به طور ویژه برای دانش آموزان مورد توجه باشد.

قائم مقام وزیر و سرپرست مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش و پرورش دوره‌های آموزش ضمن خدمت بر‌ای تربیت معلم، معلم در دستور کار است، تصریح کرد: بیش از ۴۵ دوره آموزشی با همکاری سازمان‌های مربوطه داشتیم همچنین برای آموزش والدین محتوای آموزشی داریم.

نعمت اللهی اظهار کرد: اگر قصوری بود عذرخواهی کنیم، اما اعتقاد داریم برگزاری این نشست‌ها خانواده را با این بیماری آشنا می‌کند و باید کار جهادی در این مورد داشته باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار