نتایج نظرسنجی جدید نشان داد اکثر مردم آمریکا با اعلام وضع فوق‌العاده از سوی رئیس‌جمهور کشورشان مخالف هستند.

اکثر آمریکایی مخالف اقدام ترامپ برای اعلام وضعیت فوق العاده هستندبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، نتایج نظرسنجی جدید نشان داد اکثر مردم آمریکا با اعلام وضع فوق العاده از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور به منظور ساخت دیوار مرزی مکزیک مخالف هستند.

در نظرسنجی جدید کالج ماریست/ ان پی آر از هر ۱۰ نفر بیش از ۶ نفر گفتند که مخالف اقدام رئیس جمهور برای اعلام وضع فوق العاده هستند. اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند هیچ ضرورتی برای اعلام وضع فوق العاده وجود نداشته است.

در این نظرسنجی، ۹۴ درصد از شرکت کنندگان دموکرات به ان پی آر گفتند که مخالف با اعلام حالت فوق العاده در کشورشان هستند، در عین حال ۶۳ درصد از رای دهندگان مستقل نیز چنین نظری داشتند. در این میان تنها ۱۲ درصد از شرکت کنندگان جمهوری‌خواه با اعلام وضع فوق العاده از سوی ترامپ مخالف بودند.  بر اساس این نظرسنجی اکثر آمریکایی ها (۵۸ درصد) گفتند که هیچ حالت فوق العاده‌ای در مرز‌های این کشور وجود ندارد.

مسئول برگزاری نظرسنجی ماریست گفت: این مسئله نشانه آنست که ترامپ به دنبال کسب حمایت تندروترین حامیان خود است. روز جمعه ترامپ به منظور تخصیص نزدیک به ۸ میلیارد دلار برای برنامه ساخت دیوار مرزی مکزیک در آمریکا حالت فوق العاده اعلام کرد. این تصمیم ترامپ پس از رد درخواست بودجه ساخت دیوار مرزی او در کنگره صورت گرفت. 

کاخ سفید و دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا درباره تامین بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای ساخت دیوار مرزی حائل با مکزیک اختلاف دارند و این اختلاف سبب شد تا دولت آمریکا از روز ۲۲ دسامبر به مدت ۳۵ روز تعطیل شود. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش گفت: این اقدام ترامپ غیرقانونی است و به‌زودی او را در دادگاه خواهیم دید.

نظرسنجی کالج ماریست و ان پی آر در فاصله ۱۵ تا ۱۷ فوریه در میان ۸۰۷ آمریکایی برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار