پور ابراهیمی از آمادگی کمیسیون اقتصادی برای ارائه مدل مالی و اقتصادی برای تحول در مدیریت ورزش فوتبال در کشور خبر داد.

آمادگی کمیسیون اقتصادی برای تحول در مدیریت ورزش فوتبالبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در نشست مشترک با رئیس فدراسیون فوتبال از زحمات فدراسیون فوتبال در توسعه فضای ورزش در کشور قدردانی کرد و با تاکید بر جایگاه و نقش مهم فوتبال به عنوان یکی از مولفه‌های اقتدار مردمی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و ورزش گفت: امروز فوتبال به عنوان یک صنعت به جایگاه خاص خود رسیده و این رویکرد در ایران هم می‌تواند به عنوان یک مجموعه و صنعت محسوب شود که عوامل فعالیت و اقدامات این حوزه با رویکرد درآمد و هزینه روی پای خود بایستد و نیازی به کمک‌های خاص دولت و دیگر مجموعه‌ها نباشد.

وی بیان داشت: باید برای آن تدوین سند اقتصادی و مالی داشت و رویکرد و نگاه جدید را در حوزه‌های مختلف ورزشی همانند فوتبال ایجاد کرد که مبتنی بر ایجاد ظرفیت هیا درونی رشته‌های ورزشی است که می‌توان با تبدیل اطلاعات آن به یک سند مالی اقتصادی جایگاه این مجموعه را در قالب یک صنعت تعریف کرد.

پورابراهیمی عنوان کرد: مجلس آمادگی را برای کمک به توسعه جایگاه ورزش دارد که امکان ایحاد یک فرصت اقتصادی برای آن فراهم است.

وی گفت: کمیسیون اقتصادی آماده است تا ضمن بازدید از فدراسیون فوتبال، نشست مشترک را به منظور بررسی ابعاد موضوعات اقتصادی و مالی صنعت فوتبال و ارائه راهکار‌های تخصصی برای تامین مالی و سرمایه گذاری در این حوزه داشته باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان داشت: واگذاری دو باشگاه‌های مهم فوتبال کشور که قرار است سال آینده انجام شود، رویکرد و تعریف جایگاه اقتصادی و مالی از طریق عرضه سهام این دو باشگاه در بورس شرایط جدید را در اقتصاد کشور ایجاد خواهد کرد.

پورابراهیمی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های خوب هیئت فوتبال استان کرمان در توسعه فعالیت‌های این رشته اعلام کرد با هماهنگی‌های انجام شده اولین زمین فوتبال ساحلی در یکی از مناطق محروم شهر کرمان راه اندازی شده و قول دادیم تا پایان شهریور سال اینده حداقل ۱۰ زمین فوتبال ساحلی در شهرستان کرمان راه اندازی کنیم.

وی از رئیس فدارسیون فوتبال دعوت کرد تا ابتدای سال آینده برای افتتاح چند زمین فوتبال ساحلی و بازدید از فعالیت‌های مجموعه ورزش فوتبال به استان کرمان سفر کند و موضوعات مربوط به گسترش این حوزه را در دستور کار قرار دهند.

تاج رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص جایگاه و اهمیت ورزش و نقش فوتبال به عنوان یک پدیده ورزشی و اجتماعی مطالبی را بیان کرد، توجه به آثار و پیامد‌های ناشی از جایگاه این رشته و لزوم تقویت این موضوع که فراتر از بحث مسائل ورزشی و فرهنگی به نمادی از جایگاه ملی در عرصه منطقه‌ای و جهانی تبدیل شده است را مورد توجه قرار داد.

وی با تقدیر از رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس برای تشکیل این جلسه برای بررسی مسائل مالی و اقتصادی ورزش فوتبال اعلام کرد: با توجه به اینکه مشکلات زیادی در خصوص محدودیت‌های ناشی از کمک‌های دولت به دلیل کسری بودجه داریم و عدم دریافت حق پخش بازی‌های فوتبال از صدا و سیما علی رغم مباحث قانونی، فدراسیون با مشکلات خاصی روبه رو است.

تاج ادامه داد: علی رغم این‌ها توانستیم جایگاه خوبی را از نظر فوتبال در دنیا و منطقه از آن خودمان کنیم و در فوتبال ساحلی مقام دوم دنیا، فوتسال جزو چهار تیم برتر دنیا و فوتبال در آسیا رتبه دوم را داریم.

وی همچنین با استقبال از اقدامات انجام شده در استان کرمان با دعوت پورابراهیمی برای حضور در استان کرمان و بررسی وضعیت ورزش فوتبال در کرمان موافقت کرد.

انتهای پیام/س

آمادگی کمیسیون اقتصادی برای ارائه مدل مالی و اقتصادی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار