حدود یک‌ماه پیش بود که پس از کش‌وقوس‌های فراوان، قیمت خودرو‌های داخلی با وعده افزایش تولید بالا رفت و از اواسط بهمن به نوعی هرج و مرج شده است.

لابی نمایشگاه‌داران با خودورسازان برای دریافت خودروی صفر کیلومتر!/ کدام فرمول در بازار خودرو تاثیرگذار است؟به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حدود یک‌ماه پیش بود که پس از کش‌وقوس‌های فراوان، قیمت خودرو‌های داخلی با وعده افزایش تولید بالا رفت و از اواسط بهمن به نوعی هرج و مرج شده است. معرفی فرمولی از وزارت صنعت، معدن و تجارت که مجوز افزایش قیمت را برای خودروسازان صادر کرد و طبق تصمیم این وزارتخانه، خودروسازان توانستند در مرحله نخست، ۳۰ درصد به قیمت محصولات پرتیراژ (زیر ۴۵ میلیون تومانی) خود بیافزایند، افزایشی که منجر به عملی شدن تعهدات‌شان (پیش‌فروش‌های انجام شده با موعد تحویل حدفاصل ابتدای شهریور تا انتهای دی‌ماه امسال) نشد. فرمولی که در خیلی از جا‌های از آن فاکتور گرفته شده است.

در مرحله دوم که عملا به معنای آزادسازی قیمت‌ها بود، ابتدای بهمن امسال کلید خورد و خودروسازان قیمت تمام محصولات خود را براساس حاشیه بازار تعیین کردند و قیمت خودرو‌ها تا ۵ درصد زیر نرخ روز بازار افزایش یافت و پیش‌فروش‌های قدیم و آتی با قیمت‌های حاشیه بازار اجرایی شد ولی باز هم خبری از انجام تعهدات خودروسازان و افزایش تولید و عرضه نبود.

البته براساس گزارش‌ها، وزارت صنعت چند وقتی است که فرآیند پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سوی دولت به خودروسازان آغاز شده که مطابق با توافقات صورت گرفته میان خودروسازان و قطعه‌سازان قرار بر این شد تا این ۴ هزار میلیارد تومان مستقیما به بخش اقتصادی کشور تزریق شود. دو هزار میلیارد تومان از تسهیلات در نظر گرفته شده مصوب دولت به ایران خودرو و دو هزار میلیارد تومان به سایپا اختصاص خواهد یافت. این منابع از سوی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت خواهد شد.

این در حالی است که رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره برخی ادعا‌ها مبنی بر اینکه فرمولی که وزارت صمت برای ارزانی خودرو به کار برده به گرانی دوباره در بازار منجر شده است، گفت: گرانی خودرو ارتباطی با به کارگیری این شیوه ندارد، برای ارزانی خودرو، تولید باید افزایش پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راهکار لازم برای کاهش قیمت خودرو، اظهار کرد: تولید خودرو باید افزایش یابد تا با عرضه بیشتر قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

قطعا صدور مجوز افزایش قیمت خودروها، خونی تازه در رگ‌های خودروسازان جاری کرد، اما بعید است بتواند تولید را در حدی چشمگیر افزایش دهد. طبق وعده وزارت صنعت، تولید خودرو تا پایان سال به یک میلیون دستگاه خواهد رسید و این یعنی بیش از ۳۰ درصد کاهش تولید نسبت به سال گذشته، تازه رسیدن به تولید یک میلیون دستگاه خودرو با توجه به روند فعلی تولید، خود با علامت سوال روبه‌رو است و اینکه چنین تیراژی در کارنامه ۹۷ خودروسازان به ثبت برسد، قطعی نیست.


بیشتر بخوانید: چرا باز هم قیمت خودرو بدون حساب و کتاب افزایش یافت؟ 


فرمول وزارت صنعت برای ارزانی خودرو بی‌اثر بود

سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: فرمول وزارت صمت در کاهش قیمت خودروهای داخلی بی اثر بوده و این فرمول که مشابه سال ۹۱ است به شرایط حال نتوانست بازار خودرو را سامان دهد. در حال حاضر تقاضای بازار برای خودرو زیاد است و پیش فروش های خودروسازان از سال قبل همچنان باقی مانده و به تعهدات عمل نکرده‌اند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی فرمول حاشیه بازار در کاهش قیمت خودرو تاثیر دارد که خودروسازان تعهدات قبلی خود را انجام داده و بتوانند عرضه مناسبی داشته باشند تا از حضور دلالان در قیمت‌گذاری جلوگیری کنند. با اعمال سیاست حاشیه بازار، دلالان به دنبال افزایش قیمت خودرو هستند تا با گرانی خودرو در کارخانه، سود آنها نیز در بازار بیشتر می‌شود.

باستانی تصریح کرد: عرضه نشدن خودرو به بازار، فرمول وزارت صنعت، معدن و تجارت را برای کاهش قیمت خودرو بی اثر کرده است 9و برای ارزانی خودرو در برهه نخست باید منابع مالی لازم در اختیار قطعه سازان قرار گیرد تا بتوانند با افزایش تولید، قطعات موردنیاز خودروسازان را تامین کنند. باید خودرو به دست مصرف‌کننده واقعی برسد در صورتی که خودرو در اختیار دلالان قرار گیرد روز به روز بر قیمت‌ها افزوده می‌شود.

وی در خصوص راهکارهای کاهش قیمت خودرو اظهار کرد: پرداخت تسهیلات 4 هزار میلیاردی به خودروسازان یکی از قدم های مثبت برای کاهش قیمت ها است چراکه باعث افزایش عرضه خودرو به بازار می‌شود اما نکته حائزاهمیت در کاهش قیمت خودرو، کوتاه کردن دست دلالان از بازار است.

فرمول جدید برای بهبود بازار فقط اجرای تعهدات در کوتاه ترین زمان است

عبدالله رضیان عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مشکل صنعت خودرو خیلی پیچیده شده است و خودروسازان بر این عقیده هستند که اگر بخواهیم تمام خودروهای پیش فروش شده را تامین کنیم، حدود 12 هزار میلیارد تومان به شرکت ها زیان وارد می شود.

رضیان افزود: بر اساس فشار مجلس شورای اسلامی و  شخص وزیر صنعت، معتقدیم شرکت‌های خودروسازی باید به تعهدات خودشان عمل کنند تا با اجرای تعهدات خود و تولید مناسب بتوان بازار را کنترل کرد. راه حل و فرمول جدید برای بهبود بازار فقط اجرای تعهدات در کوتاه ترین زمان است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار کرد: قانونی جامعی در حال طراحی است تا بتوانیم حوزه خودرو را مدیریت کنیم. اختلاف قیمت ارز بین خودروسازان و قطعه سازان فاصله انداخت و خود این موضوع در افزایش قیمت ها بی تاثیر نبوده است.

بیشتر نمایشگاه داران با شیتیل و لابی خودروی سند نخورده دریافت می‌کنند

مهدی معینی از فعالان بازار خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بیشتر نمایشگاه داران با شیتیل و لابی خود در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا خودروی سند نخورده و دست اول دریافت می‌کنند و این در حالی است که در بازار به‌طور مستقیم عرضه‌ای نیست و همچنین بیشتر افرادی که خودرو پیش خرید کرده‌اند و یا به صورت اعتباری اقدام به ثبت خرید کرده‌اند در موعد مقرر موفق به دریافت خودرو نمی‌شوند.

این فعال بازار خودرو گفت: خودروسازان داخلی کار را بلد شدند و با عرضه نکردن خودروی پراید، ۲۰۶ و امثال این خودرو‌های داخلی را از زیر پنجاه میلیون تومان به نزدیک ۱۰۰ میلیون تومان رساندند و این موضوع همچنان بدون نظارت دستگاه‌های مربوط در حال ادامه است.

معینی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال این روند افزایش روز به روز بیشتر می‌شود و سودجویان نهایت استفاده را از این آشفته بازار خواهند کرد.

در صورت عرضه مستمر خودرو در بازار قیمت‌ها به شدت کاهش خواهد یافت

امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت گفت: اگر فقط پیش فروش باشد و عرضه در بازار صورت نگیرد وضعیت تغییری نخواهد کرد و خریداران واقعی با نبود عرضه و افزایش قیمت مواجه خواهند شد بنابراین تصمیم بر این شد ۸۰ درصد عرضه روزانه بر اساس تعهدات معوق و ۲۰ درصد به صورت فروش نقدی باشد.

وی افزود: روند افزایش تولید اتفاق افتاده است و تولید روزانه ایران خودرو به بالای ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دستگاه رسیده است بنابراین بخشی از تولید به صورت عرضه فوری و مستمر انجام می‌شود و دو شرکت خودروساز موظف شدند فروش مستمر را تا واقعی شدن قیمت‌ها و تعادل در بازار ادامه داشته باشند.

قناتی گفت: پیش بینی ما بر این است که در صورت عرضه مستمر خودرو در بازار قیمت‌ها به شدت کاهش خواهد یافت.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از دلایل عرضه فوری برای حذف واسطه‌ها و دلالان و نیاز مشتری است. با عرضه متناسب و نظارت بیشتر واسطه‌ها حذف خواهند شد و مصرف کننده حقیقی خودرو مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: در بازار خودرو یا هر کالای دیگری که مردم احساس کنند نسبت به آینده آن اطمینانی نیست دچار بحران خواهد شد.

مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت گفت: با توجه تمام مشکلات و کمبود قطعات، قطعه سازان با حمایت دولت در تولید همراهی کردند و در نهایت خط خودروساز تجهیز شد. بالارفتن تیراز تولید خودرو نشان دهنده اطمینان بیشتر خودروساز و عرضه بیشتر در جهت کاهش قیمت است.

قناتی درباره تاثیر قیمت‌ها در بازار بر قیمت تولید خورو گفت: ملاک قیمت بر اساس قیمت حاشیه بازار است که سازمان حمایت تعیین می‌کند و قیمت‌های فعلی نیز بر اساس تعادل بازار در اول بهمن ۹۷ است.

وی درباره قیمت‌های فعلی گفت: قیمت‌های حاشیه بازاری به خودروسازان ابلاغ شده است حبابی نیست. ملاک عمل بر اساس اعلام سازمان حمایت است و خودروسازان بر اساس قیمت ابلاغ شده موظف به تعیین قیمت هستند تا قیمت‌ها به قیمت واقعی برسد.

افزایش قیمت  مواد اولیه علت گرانی خودرو

قتانی درباره علت افزایش قیمت گفت: خودرو مجموعه‌ای قطعات فلزی، پلیمری و منسوجات است که بیش از ۸۵ درصد قیمت خودرو مواد اولیه و قطعات خریداری شده است و هزینه‌های سربار خودرو فقط ۱۵ درصد را بر خودروساز تحمیل می‌کند.

وی افزود: افزایش ۱۰۰ تا ۱۲۰ درصدی قیمت مواد اولیه مثل فولاد و پتروشیمی نسبت به سال قبل و کاهش توان نقدینگی و خرید تولید کننده منجر به افزایش قیمت خودرو شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: وقتی توان خرید کاهش یافته در جبران آن روش‌های مختلفی برای عرضه وجود دارد تا فضای ملتهب و آشفته بازار آرام شود. اگر روند تولید و عرضه به روال قبل برگردد خریداران واقعی به خواسته خود خواهند رسید.

گزارش از رامین بختیاری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
برای هر کار اصلاحی توی مملکت باید لیدر داشته باشی .مثلا میخوای خودرو ارزان بشه باید لیدر یک حزبی بیاد بگه نخرین متاسفانه نمیشه وهمین شرایط رو باید تحمل کنیم.اگه انقلاب 57 لیدری مثل امام خمینی نداشت موفق نمیشد
Iran (Islamic Republic of)
تورج
۰۹:۱۶ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
از سلطان خودرو چه خبرررررررررررررررررررررررر؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
من هیچ نظر خاصی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
خسته نباشی تازه فهمیدید...همون روز که پیش فروش کردن و همه ی خودروها را تو 45 دقیقه به فروش رسوندن گفتیم به افراد خاص دادن نه به مردم...که تو بازار آزاد با قیمت نجومی بفروشن تا قیمت ها برسه به فضا...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
انصاف نیستتتتتتتتتتتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
۶ماه نخریم حتی اگه وام دادن ولله به التماس میفتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
فقط واردات بدون گمرکی.
United States of America
ناشناس
۰۲:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
به فکر کالاهای اساسی مردم باشید که به سرنوشت خودرو دچار نشه
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۲:۱۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
سلام
لیسانسیه برق هستم و بعداز چند سال با پایه حقوق ۱۲۰۰۰۰۰ سال ۹۷ رو با ۱۵۶۰۰۰۰ پایه حقوق شروع کردیم و خوشحال بودیم که با پس انداز حداقل ۱۰۰۰۰۰۰ در ماه شاید بتونیم آخرای ۹۷ یه پراید نوبت بزنیم ولی ....... انگار عده ای دوست ندارند کارگرها کمی رنگ آسایش رو توی زندگی شون ببینند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
خواهشا ی فکری به حال خودروسازی بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۱:۳۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
بهترین راه حل نخریدن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
فقط فرمول نخریدن خودرو در بازار خودرو موثر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
دقیقا با خودمون دس به کار شیم ازمسولین آبی گرم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
سایپا و ایرانخودرو را محض رضای خدا تعطیل نمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
سالیان متمادی است که میخواهیم خودکفا و سرپای خودمان بایستیم در صنعت خودروسازی ولی ...
Iran (Islamic Republic of)
عد
۰۰:۱۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
باسلام
سالیان متمادی است که میخواهیم خودکفا و سرپای خودمان بایستیم ولی به خدا نخواستیم این همه سرمایه را به هر کشوری بدیم برایمان 10 برابرکارمیکند و خدمات رسانی میکند.سایپا و ایرانخودرو را محض رضای خدا تعطیل نمایید
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۰۰:۰۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
در خودروسازی تحولی بزرگ ایجاد کنید و اینهمه نگرانی مردم را درک کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
خودروسازان همش به فکر جیب خودشون هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
بهترین فرمول نخریدن است، ۶ ماه نخرید اگه ایران خودرو و سایپا گریه شون درنیومد هرچی خواستید به من بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
موافقم متاسفانه اتحادوجود نداردتمام گرانی ها بانخریدن یاکم خریدن ازبین می رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
مردم خودمون باید ب فکر خودمون باشیم نخریم جنس گرون نخرییییییییییم
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۲۳:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
تنها راه تعطیلی این دو کارخانه تابوت ساز هستش 40 سال به بهانه تولید داخلی و ملی امان مردم رو بریدن تعرفه واردات رو بردارید این چه سیستمی هستش که همیشه مردم در عذابن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
خدایا واقعا خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۳۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
تا وقتی رحمانی فرمول بده قیمتها افزایشی است .هفته ای 10 تومتن افزایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
نمایشگاه دار هم همین مردم هستند که دارن سر بقیه به لطف این دولتمردان کلاه میدارم. تقریبا اکثر بازاریا در همین وضعیت قرار دارن و این وضعیت به نفعشونه.
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۲۲:۰۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
ایران خودرو و سایپا فقط با نمایشگاه دارها و نمایندگیهای فروش لابی نکردن بلکه با هر کسی که دستش میرسه یه کاری بکنه لابی کردن که صداش در میاد کار جدیدی هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
چرا اینقدر ناشکرید؟خدایا شکرت هنوز زنده ایم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله ماست/آنچه البته به جایی نرسد فریاد است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
به نظ بنده باید گروه خاتم النبیا شرکت خودروسازی خاتم را با نیروهای زبده دانشگاهی راه اندازی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
من میگم که مسئولان خوب نیستند و کارشان را خوب انجام نمی دهند پس مردم باید مسئولان و افراد خوب را انتخاب کنند تا بعداً پشیمان نشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
در این دو خودرو سازه گل بگیرید فقط ازمصرف بنزینشان که به یک پنجم کاهش پیدا میکنه هم خوتو نجات بده هم افتخار ساز شو روزی 70 ملیون لیتر صرفه جویی بنزین کاهش الودگی شهرها به یک پنجم وازادشدن میلیارد ها دلار به خزانه کشور
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۲۰:۰۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
یه عده کلاه بردار دزد دارن بدون هیچ گونه نظراتی مردم رو میچاپن بیچاره این مملکت
Iran (Islamic Republic of)
بروسلی
۲۰:۰۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
با سلام
میشه یه نفر پیدا بشه منابع مالی که تا امروز در اختیار خودرو سازان قرار گرفته است رو چه از سمت دولت چه مردم بررسی کنه ببینیم آیا با این پول حداقل منابع اولیه تولید خودرو خریداری شده است یا صرفا جهت پرداخت کار نکرده مدیران و پرسنل صرف شده است.
نکته مهم اینجاست چگونه در مقابل کار تولید نکرده و صرفا حضور در مجموعه با ساعت کاری حقوق به مدیران و پرسنل پرداخت می شود؟؟؟
آیا مبنا صرفا مدیر بودن کارمند بودن یا پرسنل بودن است ؟؟
آیا مواد اولیه تولید در تیراژ بالا خریداری می شود یا هر زمان که نیاز به تولیداست مقداری خریداری شده باقی صرف امور غیر تولیدی می شود؟؟؟
دقیقا نکته اینجاست خودروسازان قبل از گرانی های اخیر باید مواد اولیه فراوانی را داشته باشند؟؟؟ یعنی یک تفاوت قیمت بین مواد اولیه خریداری شده با امروز؟ چگونه است که تا سالهای پیش تولیدات روند یکنواختی داشت و قیمت متعادل و مشخص بود!!
آیا دولت عمدا سعی در گران سازی منابع مالی دارد تا بدهی برخی را با افزایش قیمت برخی از ودیعه ها یا سایر وثیقه ها بدهد!!!
آیا دولت سعی دارد کشور با گران سازی بی حد و حصر سعی در ایجاد منابع برای مدیریت فضاحت بار خویش ایجاد کند.
آیا فهمیدن اینکه گرانتر شدن و گرانتر شدن و افزایش حقوق ها به همین دلیل هر ساله و به هر بهانه ای یک روند تخریبی جدی اقتصادی خواهد بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
اینا فقط میخان سایپا و ایرانخودرو یجوری سر پا باشه تا بازم مثل قبل جیب مردمو خالی کنن وگرنه هیچکی تو این فکر نیست که وضع مردم بهتر بشه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
امیر
۱۹:۲۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
با یک حرکت سکه و دلار ، بانکها را با جیب مردم از ورشکستگی نجات دادند حالا نوبت به صنایع ورشکسته خودرو رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
امکان نداره دست دولت و مجلس در گرانی خودرو تو کار نباشه دلیلش اینه اینک دیگه سوپر مارکت و شرکت های مختلف لبنیات نیست ک تعدادشون زیاد باشه مثلا نشه کنترل و نظارت کرد دو تا شرکت فقط
ای ملت اینا نمی خواهند کار کنتد فقط در زبانی میگن فکر هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
تقصیر خودمونه که موقع انتخابات چشم بسته انتخاب کردیم حالا باید جورشم بکشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
عاقبت انتخاب لیستی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۱۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
آقایون اهل تحقیق و تفحص، اگه به خدا و قیامت اعتقاد دارین دو روزی که تو این دنیا زندگی میکنین شما را به خدا بیان خدتون و فدای قانون کنین و الله وکیلی تحقیق و تفحص کنین و جلوی این همه به عدالتی تو صنعت خودرو رو بگیرین- مرد باشین جلوش بایستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
گاری هم کم خطر تر وبا کیفیت تر از این خودرو هاست
این ارابه های مرگ باید تولید نشوند وباواردات خودرو و حذف گمرکی آن ها مردم ازشراین تابوت های متحرک نجات پیدا کنند
Denmark
ناشناس
۰۲:۰۱ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
۶ ماه نخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
وای برما
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۸:۱۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
کشور ما کشور ادامه دهنده طریقت علی (ع) است که فرمود اگر جهان را به من بدهند تا دانه ای از دهان موری بگیرم این کار را نخواهم کرد...اکنون ما به کجا می رویم... زمانی که من پیشخرید کردم با پول پیشخریم خودروی خوبی می توانستم بخرم و اکنون اما با آن پول به اضافه حتی 10 برابر سود منظور شده هم دیگر نمی توتنم آن خودرو را بخرم و توان پرداخت قیمت های جدید را هم ندارم...
کجاست آن ذولفقار که حق مظلم بگیرد!!
Iran (Islamic Republic of)
ویران
۱۸:۱۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
سهام خودروسازان مال خود آقازاده هاست چرا قیمتشو کم کنن تا سودشان کم شود .
انشاالله پراید شود ۱۰۰میلیون . آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
#وزارت دفاع و سپاهِ عزیز خودرو بساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
کسی به فکر مردم نیست . از اون مسولی که توی رسانه اعلام میکند مردم هرچی میتونن پیش از عید خرید کنن چه توقعی هست . این یعنی آب به آسیاب دشمن ریختن.
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۷:۵۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
سلام چرا با این وضع کشور رییس جمهور رو استیضاح نمیکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۰۴ اسفند ۱۳۹۷
نمیدونم والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
همه نظرات مخالف افزایش قیمت خودرو بود ولی من موافقم چون من سهامدار جز شرکت خودرو سازی تو بورس هستم تمام مواد اولیه و نیازهای خودروسازی چند برابر شده پس خودرو هم باید افزایش قیمت پیدا کنه چرا سود من سهامدار به خاطر بحث های سیاسی باید بره تو جیب دلال به خاطر جلوگیری از افزایش قیمت خودرو سهام شرکت های خودرو ساز به خاطر زیانی که ساختن سقوط کردن و سرمایه ما نابود شد چرا کسی جواب گو ما نیست .یا در بورس را تخته کنید یا کاری کنید که سود دلال از جیب سهامدار خرد پرداخت نشود .خداوکیلی بررسی کنید امسال چقدر سرمایه سهامداران خرد در بورس به خاطر بحث سر قیمت خودرو نابود شد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
تقصیر اصلاح طلب هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
کجای دنیا مسولین عزیز به یک مشت جنایتکار که سالانه باعث مرگ هزران نفر در جادها میشوند وبا ازادی بی حد ومرزو با دلالی اهن پاره های مرگ ساز را بزور بخورد ملت میدهند جایزه میدهند بابا خودتون بخواب زدین مردم بیدارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
ما سهامداران خرد شرکت های خودرو سازی در بورس تمام سرمایمون نابود شد به خاطر سیاسی کاری و جلوگیری از رشد قیمت خودرو اگر شرکتی در بورس عرضه میشه باید قیمت گذاری محصولات اون هم ازادانه باشه تا باعث ضرر سهامدار نشه تا در شرکت را ببندین یا در بورس را یا هم بذارید شرکت بورسی طبق قوانین اقتصادی کار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
برادر مسولین اصل مشکل هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
تو وامثال تو که برای سود بیشتر خون مردم تو شیشه کردین باید ازنظر درست این هموطن ناراحت بشین حاضرین دستتون توی خون مردم باشه ولی سودتن کم نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۳ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
شما باید یا اگاه به وضعیت بورس باشید یا بدون علم و تجربه محکوم به شکست خواهید بود اینکه سهم بخرید و منتظر ترقی باشید راه رو دارید اشتباهی طی می کنید اگر میخواهید تو بورس سود داشته باشید روش و نگرش خودتون رو پیرامون بورس اپدیت و اصلاح کنید .
Iran (Islamic Republic of)
Javad
۱۵:۴۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
چاره کار فقط و فقط و فقط واردات خودرو بدون تعرفه است و بس. اگر قرار است خودروی گران سوار شویم ترجیح میدهیم خارجی و ایمن باشد و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
چرا مرزارو با تعرفه های نجومیتون بستین که خودرو ساز داخلی خون گردمو کرده تو شیشه
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۵:۴۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
ای کاش خود دولت توسط همین خودروسازهای انحصاری خودرو بدون تعرفه وارد می کرد
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۵:۰۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
یک بچه دبستانی میدانست که قانون 5 درصد زیر قیمت بازار منجر به افزایش قیمت خودرو می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
ما سهامداران جز شرکت های خودرو سازی در بورس را دریابید سرمایمون به خاطر زیان ساز شدن سهام خودرویی نابود شد .
United States of America
فتح اله
۰۳:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
شمارابخدا بخاطر خودتان تحریمشان کنید نخرید نخرید نخرید تابه زمین گرم بخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
از کدام صنعت حمایت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
وای به حال ما
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
هیچ فایده ای برای صنعت کشور و ارتقا و بومی سازی صنعت خودرو ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
چرا ما به خودمون به خودمون رحم نمیکنیم
Iran (Islamic Republic of)
علی یوسف پور
۱۴:۳۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
اگر ساخت خودرو اینقدر هزینه بردار هست چرا تعرفه خودرو را صفر نمیکنند تا مردم خودرو مورد نیاز و با کیفیت وارد کنن .تا شاهد این همه تصادفات و ازدست دادن نیروی انسانی و سرمایه نباشیم .سال هاست که به کشور ایران توصیه شده هست خودرو را وارد کند در عوض در منطقه یکی از بزرگترین خوردو ساز کشاورزی باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
خداراشکر که پراید گرون شد. .مگه رییس جمهور نگفت دلیل قاچاق ارزونیه..خوب دیگه.جلوقاچاق پراید گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۴:۱۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
به بهانه اشتغال ۸۰۰ هزار نفر مستقیم و غیر مستقیم ۵۰ ، ۶۰ میلیون نفرو اذیت کردید . آخه پراید ۵۰ میلیون. الان باید یک خودرو رایگان هم میدادن به مردم.
Denmark
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
واقعا،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
جواب من سهامدار را کی میده که کل سرمایم نابود شد به خاطر اعلام ضرر خودروسازان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
خودروسازی باید پاسخگوی این ملت باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
چرا مسئولان سکوت کردند
United States of America
فتح اله
۰۳:۱۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
کدام مسئول خود مسئولین مالک یاسهامدار عمده این شرکتها هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
فقط همین ! هر کی ساز خودشو میزنه و هیچکی جلودارشون نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
نمايندگان مجلس که وکيل ملت هستند ي فکري به حال اين گروني ها بکنن اگه زحمتي نيست براشون
Iran (Islamic Republic of)
مسول زیربط بی ربط
۱۳:۴۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
صبح که پا میشیم تا شب همش تو فکر و استرسیم کی میشه راحت شیم کی میشه مثل آدم زندگی کنیم چقدر فرقه بین زندگی کردن با ادای زندگی کردن در آوردن مردم دیگه ناامیدن
Iran (Islamic Republic of)
حدیثه
۱۳:۴۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
ای خدایا کمکمون کن
Iran (Islamic Republic of)
Amirhosein
۱۳:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
در این آشفته بازار همه مقصر هستند وهر چیزی که گرون میشه سریع میروند صف میگیرند، بهترین راه حل اول نخریدن و تحریم کردن خودروی صفر ،، دوم اخراج و زندانی کردن مسؤلان و روسای شرکتهای خودرو سازی و سوم کاهش تعرفه های واردات خودرو میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
چی بگم واقعا //
Iran (Islamic Republic of)
ramin
۱۳:۳۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
ببخشید یکی منو قانع کنه لطفا؟؟؟
مگه خودروهای پیش فروش شده را تحویل یدن به غیر از بازار جای دیگه ای میرن که اینا فروش فوری میزارن تا عرضه کنن قیمت کنترل بشه؟؟؟؟
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۲:۵۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
میخوان اول جیبهای مردم را خالی کنند و بعد اعلام ورشکستگی و تعطیل .پولهاتون را به خودرو سازها ندین .همه کلاهبرداریه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۳۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
هر چی می کشیم از خود مردمه اقا نخرید مگه می میرید چند صباحیی سوار ماشین نشید
United States of America
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
همچین میگین خودرو ساز انگار بخش خصوصی ببین داداش خودرو سازی مال نظام مگه میتونه سر خود مدیری که ولایت مدار مستقیم انتصاب میشه کار انجام بده
Denmark
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
کسی نیست به این ها بگه ارزش پولمون وحشتناک میره پایین بخاطر این مافیاها
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۳۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
من دیگه نا امید شدم هم از بهبود وضعیت اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
Saeed
۱۳:۲۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
جایگزین پراید چی شد پس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
سپاه خودرو بساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
سپاه باید عمل کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
گفتند چنان رونق اقتصادی ایجاد کنیم شدولی برای دلالان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
قوه قضاییه باید هر چه زودتر ورود کنه برخورد جدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
باید عاملان گرونی مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
اکبری
۱۳:۰۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
تنها وتنها دلیل گرانی این محصولات بی کیفیت و بسیاری از کالاها در دست توانمند دولت است والسلام
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
همین چهار هزار میلیارد را از چین و کره و ژاپن خودرو وارد میکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۹ ۰۳ اسفند ۱۳۹۷
با این پول صد هزار خودرو با کیفیت وبادوام وعمر بیشتر میشد وارد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
خودرو ساز ها خجالت از اینقد ظلم ومردم دارن رنج میکشن نمیکشن؟ مرز رو باز کنید ۸۰ میلیون رو بدبخت گردید بخاطر چند ۱۰۰ هزار نیروی ایرانخودرو و سایپا
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۲:۰۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
بیچاره ما بیچاره ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
خودروساز ها مردم رو مسخره میکنید فکر کردید مردم مثل شما پول دارند پس شما این وسط چه کاره اید بگیرید ماشین بسازید
مردم هم تقصیر داشتند اگر مردم گرونی رو نمیخواستند به آقای... رأی نمی‌دادند
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۱:۵۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
مدیران عامل دو شرکت سایپا و ایرانخودرو =
رحمانی عزیز وزیر محترم صنعت درسته تازه اومدی و.. ولی بدترش کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
یه روز میگن مشکل قطعه ساز یه روز دیگه ارز و هزار دلیل بیخود دیگه. این کارا دیگه قدیمی شده از طرف خودروسازان برای افزایش قیمت
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۱:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
اینقدر نگید خودرو ساز. .این چه دولت خدمت گذاریه که اقتصاد رو رها کرده هرکی هرکاری دلش میخواد میکنه.اگر قوه قضاییه به سرعت به تخلفات رسیدگی کنه.این وزیرصمت نمیگه قیمت پراید ۳۴تومنه الان بشه ۴۴تومن از قهر مردم بترسید.نماینده محترم یکم کاری نشان بده. استیضاع استیضاع
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۱:۴۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
باید چاره ای بیندیشید
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۳۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
دولت باید عوارض گمرکی از ماشین های خارجی رو صفر کنه حتی مقطعی او وقت دیگه هیچ کس سوار این ها نمی شه او وقته که ایران خودرو و سایپا برای فروش به دست و پای مردم می افتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
باید خودروساز را واگذار کرد به سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
پیشنهادخوبی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
,100% حرفت درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
چرا مقطعی باید برا همیشه عوارض صفر شود اونوقت ایران ماشین خوب میسازد تا رقابت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
فرمول هرج و مرج در بازار حاکمه .
Iran (Islamic Republic of)
منم
۱۱:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
باصراحت عرض می کنم مدیران دو شرکت بزرگ ایران خودرو باید در برابر سوالات مردم و نظرات مردم پاسخگو باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
خودمان کرديم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
مقصراصلی مردم هستند که هرچیزی گرون میشه برا خرید صف می گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
من دیگه هیچ امیدی دیگه ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
هر خودروی بی کیفیت درست کنید ما میخریم !
Australia
مصطفی
۱۱:۰۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
سلام
واقعا این فرمول وزارت صنعت که خودروهای تا دی با قیمت قدیم باشه وبعد از آن با قیمت جدید کی از خودش درآورده، خیلی اجحاف بزرگیه، واقعا چجوری میخوان جواب بدن این ناحقی رو،من که 206ثبت نام کردم تو اردیبهشت ماه وپول پیش دادم تحویل بهمن باید 56 تومن حساب کنند ولی تحویل دی 36 تومن، اخه این چه فرمولیه،توروخدا شما پیگیری کنید،من توان پرداخت دیگه نداریم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
بله بنده شهریور ثبت نام کردم تحوبلش پاییز 98 من چراباید با قیمت جدید پرداخت کنم من اگه انقد پول داشتم که ثبت نام نمیکردم خب نقد میخریدم از تو بازار دیگه چون پولم کم بود و نفد نداشتم مجبور شدم ثبت نام کنم
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۰:۵۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
جواب مردمی و که بهشون رای دادن با حل مشکلات پس میدن واقعا برای خودمون متاسفم که به مرفهین بی دردی مثل اینا رای میدیم
United States of America
تست
۱۰:۵۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
مقصر دولت هستش ... این وضع به نفع دولت هم هست.. نقدینگی مردم رو ازشون گرفتند باور ندارید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
تمام دلالان و واسطه گران و بنگاهداران در عرض چهل و پنج دقیقه همه خودرو ها را خریدند ..بعد از عید پراید به پنجاه ملیون میرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
توجه !
بدلیل سوء مدیریت و ناتوانی خودرو سازها و قطعه سازها در تامین قطعه با افزایش قیمت خودرو میخواهند عدم تقاضا را عامل کاهش تولید بهانه نمایند پس افزایش قیمت همچنان ادامه خواهد داشت تا زمانی که پیش ثبت نام با استقبال مواجه نشود. وسلام
Iran (Islamic Republic of)
امین248
۱۰:۳۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
آقایون خودروساز تا میتونیدمردم روشکنجه بدین...کسی نیست به صدای این ملت گوش بده؟؟؟.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
به هر قیمتی کنار آمدن با خودروسازان هزینه های جبران ناپذیری به دنبال دارد
Netherlands
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
سلام دوستان اگر میتوانید شما تو فضای مجای این موضوع مطالبه کنید چون حق مردم هست که بدانند چه کسانی به انها خیانت میکنند ..قصه این هست که سایپا تعداد 1800دستگاه خودروی سراتو به نمایندگان مجلس هدیه داده تا انها با افزایش های مکرر خودرو کاری نداشته باشند این موضوع از طریق تعدادی از کارکنان سایپا به گوش وزارت اطلاعات هم رسیده اما مجلس وزیر اطلاعات رو تهدید به استیضاح کرده وکسی به مردم پاسخگو نیست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
مث فردی که ازش طلب داری این روز اون روز میکنه و در آخر هیچی بهت نمیرسه اینا هم همین کار رو میکنن هر وقت صحبت از ارزونی و اینا شد بترسین که دیگه قیمتا میره بالا دفعه صحبت همین آقایون مگه همین صحبتا رو نکردن که پراید ی هفته طولی نکشید شد ۳۵وبعد شد۴۰ الان دوباره همون قصه میخواد تکرار بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
فقط می تونم بگم متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۵۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
مجموعه دوات و خود رو ساز و قطعه سازان سه رکن مافیای خود رو می باشد ، قرار شد خود رو ساز خود رو را پنج درصد زیر قیمت بازار که آنهم بدست خودسان مدیریت می شود بفروشند و تفاوت قیمت را به حساب دولت واریز کنند که متاسفانه هرسه رکن هدفشان صرفا گرانی خود رو می باشد ، بنابر این آنها از احساسات پام مردم در جهت منافع خود استفاده می کنند ، نتیجه اینکه دولت عامل اصلی گرانی است و سکوت و بی تفاوتی مجلس هم نشانه همکاری با آنها ست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
کاش ایران اسلامی همچون قدرت موشکی اش به چند قدرت اول خودروسازی جهان هم تبدیل میشد.البته نه با گرانی!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
تا زمانی که ملت شریف و شهید پرور ایران به هر قیمتی تن بدن همین میشه لیاقت ما همینه ۲خودروساز دارن هر کاری میکنند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۴۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۷
انگار همه دست به دست هم دادن بیشتر مردم واذیت کنن
حالا پارسال از وسط دی راهور پلاک 98 میداد امسال که این همه مردم اذیت شدن اونا هم راه نمیان
۱۲
آخرین اخبار