پس از فراز و نشیب‌های بسیار در بازار خودروی سال ۹۷، حالا در شرایطی به بازار شب عید نزدیک می‌شویم که قیمت‌ خودروها بار دیگر روند افزایشی به خود گرفته‌است.

چرا بازهم قیمت خودرو سر به فلک کشید؟ /خودروسازان داخلی جلو جلو از جیب مردم عیدی گرفتندبه گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، خبر‌ها از بازار حاکی است قیمت خودرو‌های ساخت داخل در ۲ هفته گذشته تغییر فاحشی داشته و نرخ انواع خودرو‌های داخلی حدود ۷ تا ۳۰ میلیون تومان گران شدند. حال واقعا مردم سؤال دارند که  با این همه  وزارتخانه و مسؤول واقعا چرا بازار خودرو دچار آشفتگی شده است.

شرکت‌های ایران خودرو و سایپا دو غول خودروسازی ایران همچنان در سکوت مسئولان ذی‌ربط از جمله سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، بازار خودرو را با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال و شب عید رها کرده‌اند و حتی طبق ادعای خودشان که قرار بود روزی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ خودرو تولید و آن را به بازار تزریق کنند، خلف وعده کردند و به گفته‌ بیشتر کارشناسان از عرضه خودرو به بازار خودداری می‌کنند.

مصوبه افزایش ۳۰ درصدی قیمت‌ها که حاصل هفته‌ها بررسی و تشکیل جلسه در وزارت صنعت، معدن و تجارت بود در شرایطی به یکباره توسط وزیر صمت لغو شد که این تصمیم موجبات خشنودی بسیاری از دلالان و واسطه‌گران بازار خودرو را فراهم کرد. طبق این مصوبه قرار بود قیمت خودروهای پیش‌فروش‌ شده با موعد تحویل ابتدای شهریور تا انتهای دی‌ماه امسال، ۳۰ درصد افزایش یابد.

البته لغو افزایش ۳۰ درصدی قیمت خودرو رضایت بخشی مشتریان را به همراه داشت، اما در مجموع نه‌تنها به زیان چند هزار میلیارد تومانی شرکت‌های خودروساز تمام شد، بلکه بازار از چنین تصمیمی آسیب جدی می‌دید. آنچه مشخص است بسیاری از کارشناسان لغو این مصوبه را به اعتراض مشتریان ربط می‌دهند و اینکه وزیر صنعت با توجه به معترضانی که هر روز جلوی وزارتخانه تجمع می‌کردند خواستار لغو آن شده‌اند.

در این بین به نظر می‌رسد که وزارت صنعت، معدن و تجارت با اخذ چنین تصمیمی به نوعی مبادی ورودی نقدینگی صنعت خودرو را محدودتر کرده که این مسئله نه تنها به نفع مشتریان نیست، بلکه زیان آنها را به‌دنبال دارد حال آنکه واسطه‌گران نفع وافری از آن خواهند برد و در اصل چنین تصمیمی از سوی وزارت صنعت چراغ سبز به دلالان خوانده می‌شود.

با توجه به آنکه قطعا بخشی از خودروهای ثبت‌نامی متعلق به دلال‌ها و واسطه‌هاست، تحویل آنها با قیمت‌های قبل، منحنی قیمت را در بازار صعودی خواهد کرد و چون خودروسازان مجوز قیمت‌گذاری در حاشیه بازار را در دست دارند، این ماجرا در نهایت به ضرر مصرف‌کنندگان واقعی تمام خواهد شد.

گرانی خودرو ارتباطی با فرمول وزارت صمت ندارد

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره برخی ادعا‌ها مبنی بر اینکه فرمولی که وزارت صمت برای ارزانی خودرو به کار برده به گرانی دوباره در بازار منجر شده است، گفت: گرانی خودرو ارتباطی با به کارگیری این شیوه ندارد، برای ارزانی خودرو، تولید باید افزایش پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به راهکار لازم برای کاهش قیمت خودرو، اظهار کرد: تولید خودرو باید افزایش یابد تا با عرضه بیشتر قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

وی افزود: فرآیند پرداخت ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی از سوی دولت به خودروسازان آغاز شده که مطابق با توافقات صورت گرفته میان خودروسازان و قطعه سازان قرار بر این شد تا این ۴ هزار میلیارد تومان مستقیما به بخش اقتصادی کشور تزریق شود. البته تاکنون تسهیلاتی به قطعه‌سازان پرداخت نشده، در صورتی که این تسهیلات پرداخت شود تولید افزایش پیدا می‌کند و بازار خودرو ساماندهی می‌شود.

دو هزار میلیارد تومان از تسهیلات در نظر گرفته شده مصوب دولت به ایران خودرو و دو هزار میلیارد تومان به سایپا اختصاص خواهد یافت. این منابع از سوی خودروسازان به قطعه سازان پرداخت خواهد شد. براساس فرمول وزارت صمت مقرر شده است که قیمت خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه شود.

خودرو‌های داخلی به مرز ۱۰۰ میلیون تومان نزدیک می‌شوند

سعید موتمنی رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به دلیل عدم تعهدات خودروسازان داخلی به عرضه خودرو در بازار و فروش خودرو‌های جدید با قیمت‌های بالا، قیمت خودرو در سطح بازار به طور لحظه‌ای افزایش می‌یابد و تقریبا خودرو‌های داخلی به مرز ۱۰۰ میلیون تومان نزدیک می‌شوند.

موتمنی افزود: مشکل اصلی این موضوع نبود نظارت‌ها بر روی خودروسازان است و گویی رها شده‌اند. وقتی خودروساز‌های داخلی در عرض کمترین زمان چندین بار قیمت خودرو‌های خود را افزایش می‌دهند و فقط روی کاغذ قیمت‌ها را اعلام می‌کنند و عرضه‌ای وجود ندارد.

وی افزود: ضرورت دارد عملکرد خودروسازان و توزیع خودرو از سوی نهاد‌هایی که وظیفه تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان را بر عهده دارند، نظارت و پایش شود.


بیشتر بخوانید: برنامه ریزی برای افزایش تولید و تحویل روزانه ۱۵۰۰ دستگاه خودرو


موتمنی تصریح کرد: وجود انحصار در صنعت خودروسازی کشور، موجب می‌شود بازار را خودروسازان مدیریت کنند و نمایشگاه‌داران نقشی ندارند، بنابراین عرضه نکردن خودرو توسط سازندگان در بازار، پیامد افزایش قیمت‌ها را در بر خواهد داشت. وقتی شورای رقابت از بحث قیمت‌گذاری خودرو‌ها کنار زده شد، خودروسازان فعالیت انحصاری یافتند، در حالی که شاهد افزایش بیش از ۲۰ میلیون تومانی قیمت برخی خودرو‌ها در روز‌های گذشته بودیم، برخی منتقدان را به «ضد تولید» متهم می‌کنند.

این رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو گفت: قیمت خودرو تا ۲ ماه پیش در بازار به ثبات رسید، در این شرایط، تولید خودروسازان رونق یافت و به شرایط تعادلی و ریزش قیمت‌ها نزدیک شدند، اما بررسی‌ها حاکی از کاهش عرضه خودرو در بازار بود که پیامد افزایش قیمت‌ها را به دنبال داشت.

بیشتر نمایشگاه داران با شیتیل و لابی خودروی سند نخورده دریافت می‌کنند

مهدی معینی از فعالان بازار خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بیشتر نمایشگاه داران با شیتیل و لابی خود در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا خودروی سند نخورده و دست اول دریافت می‌کنند و این در حالی است که در بازار به‌طور مستقیم عرضه‌ای نیست و همچنین بیشتر افرادی که خودرو پیش خرید کرده‌اند و یا به صورت اعتباری اقدام به ثبت خرید کرده‌اند در موعد مقرر موفق به دریافت خودرو نمی‌شوند.

این فعال بازار خودرو گفت: خودروسازان داخلی کار را بلد شدند و با عرضه نکردن خودروی پراید، ۲۰۶ و امثال این خودرو‌های داخلی را از زیر پنجاه میلیون تومان به نزدیک ۱۰۰ میلیون تومان رساندند و این موضوع همچنان بدون نظارت دستگاه‌های مربوط در حال ادامه است.

معینی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پایانی سال این روند افزایش روز به روز بیشتر می‌شود و سودجویان نهایت استفاده را از این آشفته بازار خواهند کرد.

جوسازی‌ دلالان در بازار خودرو عامل گرانی است

حسن کریمی سنجری یک کارشناس صنعت خودرو گفت: افزایش اخیر قیمت خودرو در بازار غیرواقعی بوده و این مسئله تنها جوسازی دلالان است و صراحتاً باید اعلام کنم که در این شرایط به نفع و صلاح مردم نیست که اقدام به خرید خودرو کنند، چرا که قیمت‌ها به این شکل باقی نخواهد ماند.

کریمی سنجری در خصوص افزایش قیمت خودرو طی چند روز اخیر در بازار، اظهار کرد: هم‌اکنون خودروسازان باید خودرو‌هایی که در گذشته پیش‌فروش کرده‌اند را به مشتریان‌شان تحویل دهند و با توجه به اینکه عمده این مشتریان را دلالان تشکیل داده‌اند، جوسازی‌هایی در بازار خودرو به وجود آمده که موجب گرانی قیمت خودرو شده است.

وی ادامه داد: دلالان علاقه‌مندند که در این شرایط قیمت خودرو را افزایش دهند، چرا که بیشتر افرادی که در گذشته خودرو پیش‌خرید کرده‌اند، دلالان هستند و بنده بار‌ها این موضوع را گوشزد کرده‌ام که تا زمانی که فروش خودرو به این صورت باشد که به قیمت‌های حاشیه بازار توجه نشود و قیمت خودرو در کارخانه پایین‌تر از بازار باشد، قطعاً چنین مشکلاتی به وجود خواهد آمد و در این شرایط عرصه برای جولان دلالان باز خواهد شد.

این کارشناس صنعت خودرو تصریح کرد: پس از اینکه دلالان خودرو‌های خود را از شرکت‌های سازنده دریافت کردند و توانستند این خودرو‌ها را در بازار به فروش برسانند، قطعاً بازار خودرو آرامش پیدا خواهد کرد و قیمت‌ها منطقی‌تر خواهد شد. باید به این موضوع اشاره کرد که در این شرایط تولیدکننده سودی نخواهد برد، چرا که تولیدکننده باید براساس قیمت مصوب خودروی خود را تحویل خریداران دهد.

کریمی سنجری با تأکید بر این مسئله که در این شرایط تنها دلالان سود کلانی خواهند برد، اظهار کرد: پیشنهاد من این است که در این شرایط مردم به هیچ عنوان اقدام به خرید خودرو نکنند و منتظر ثبات قیمت‌ها و ایجاد شرایط مناسب در بازار خودرو شوند.

گزارش از رامین بختیاری

انتهای پیام/

خودرو‌های داخلی به مرز ۱۰۰ میلیون تومان نزدیک می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۴:۴۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا ريشتونو بزنه اخه پرايد ٧٨ ميليون تومن؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
بشر
۱۰:۲۹ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
چرادولت جلوی گرانی خودرو رانمیگیرد به خاطرهمین گرانیها که احتکاردرجامعه است که شیوع کروناتروخشک رادربرگرفته باباارزان کنید که همه اقشارجامعه استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۰۵ اسفند ۱۳۹۷
ای داد وبیداد پراید امروز شد 60 میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
باید بسترهای رقابتی مهیا شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
تعرفه واردات خودرو باید کاهش یابد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
هر روز و هر لحظه همه چیز گرون و گرونتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
سازمان تعزیرات حکومتی با افزایش دوباره قیمت خودرو مقابله کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
خجالت آوره دیگه تمومش کنید این گرونی ها رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
پراید ۲۰ میلیونی به ۳۸ میلیون افزایش یافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
حالا ببینید بازار دلار چه خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
سپاه پاسداران از طریق مهندسی معکوس میتواند خودرو ارزان تولید کند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
فقط تحریم و نخریدن چاره ساز هست
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۸:۲۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
برادران نماينده مجلس لطف کنيد به فکر مردم باشيد که شما رو انتخاب کردن و فرستادن مجلس
Iran (Islamic Republic of)
...
۰۸:۱۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
من ی دله کهنه دو سال قبل خرید کردم. الان بعد از این مدت شروع کرده به زنگ زدن هر روز به جرمهای مختلف ، برخی را باید به چوبه ی دار آویخت. چرا چها تا از این از خدا بی خبرها را به پایه ی چوبه ی دار نمیکشید .نگاه کنید دل چند میلیون انسان مقداری خنک میشود.انهایی که با زندگی و جان میلیونها انسان بازی کردند و میکنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
علت گرانیها را میخواهید برا شما ذکر کنم 1-دلال بازی. 2- همراهی ارگانهار ذیربط با شرکتها. 3-سهل انگاری یا ضعف مدیریت
Netherlands
ناشناس
۰۸:۰۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
كمپين خودرو صفر نخريد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
قیمت خودروها عادلانه است ومن راضی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
کی قراره ما از دست این خودروها راحت شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
چهارهزار میلیارد تومن از دولت فقط گرفتن چند هزار میلیارد هم از ملت گرفتن حالا هم فروش نقدی با قیمت چن برابر واقعی..
Germany
ناشناس
۰۱:۴۱ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
اگه خودرو نخریم ارزون میشه
Germany
ناشناس
۰۰:۳۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
دلیل نمیخواد مگر اجناس دیگه کران شد دلبل داشت ،میسه گفت همینجور گرون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
نمايندگان مجلس که وکيل مردم هستيد واقعا چرا باید خودرو اینقدر گرون بشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
اقايان نماينده مردم شما هم ي حرکتي بکنيد بد نيست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
عزیز من !!!!! فقط قیمت ماشین رفت بالا ؟؟؟؟؟؟؟ یه چیزو بگو بالا نرفته باشه
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۰:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
بدین دست سپاه تا به این مشکلات بر نخورین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۱ اسفند ۱۳۹۷
سپاه دلار را ارزان کند همه چی درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۴۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
تعحب می کنم مسئولین این همه نظرات مردم میبینند باز هم به خودشون تکونی نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
Allianz
۲۳:۲۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
وقتی میرن صف میکشن میخرن خلایق هر چه لایق
همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
همه چیزمون انحصاریه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
مسؤلین به خود بیاین به درد مردم برسید تا به فکر جیب خودتون
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۲۳:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
خالی کردن کیسه مردم........
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام
جای تعجب است ابتدا قیمت خودرو را با احتکار گرون می کنند بعد ماشین پژو ۴۰۵ را به قیمت ۷۴ میلیون به صورت تحویل فوری با نام سامان دهی بازار خودرو میفروشند نمیدونم اینها ما را چه حساب می کنند ثانیا برای تحویل مدت دار می گویند قطعه نداریم تحریم هستیم برای قیمت فوق میگند تحویل فوری برای این قیمت تحریم میستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
آیا کسی نیست به داد مسلمانان مظلوم این مملکت برسه
تو این مملکتی که اسمش حکومت اسلامیه کسی نیست به داد مردم مسلمانش برسه
نتیجه لیستی رای دادن اینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
واقعا کسی یا ارگانی وجود ندارد که جلو اینها بایستد.فقط شعار میدهند گران کرد .یعنی واقعا کسی زورش به اینها نمیرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
بايد نمايندگان محترمي که بهشون راي داديم پيگير باشن که خوابن گويا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
اگر کشور کره بفهمه دارن پرایدش رو 50 ملیون میفروشن میره سر میزاره به بیابون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
من هم با شما موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
از فردا خودرو سازان کشورمان وارد مرحله هشتم و نهم قرار است بشوند

شما تصور کن
خودرو 206 که فرضا 32 میلیون پیش فروش شده بوده چند ماه پیش و بعد به دست خریدارش نرسانده اند و خریدار هم به دلیل گران شدنش انصراف داده را حالا قرار است نقدی بفروشند 72 میلیون
یا فرضا پراید را 38 میلیون نقدی بفروشند و بگوید قیمت بازار را کنترل کردیم

زیرکانه نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
چرا با ما اینکار رو میکنند؟ مگه ما مسلمان و ایرانی نیستیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
وکلاي ملت ايران که همون نمايندگان مجلس هستن بايد از خواب زمستاني بيدار بشن و ي حرکتي بکنن براي اين ملت
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۲۰:۳۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
سلام به همگی من یه ایده دارم برای این که قیمت ماشین بیادپایین قبل از گرونی خودرو
همه ی مردم برای گیمت گرفتن خودرو به نمایشگاها مراجعه میکردن ولی از وقتی که این برنامه های شیپور ودیوار امده هرکسی برای خودش قیمت میزاره همین باعث شده قیمت بالا بره اگه فقط چندوقت این دو برنامه را متوقف کنن قیمت میاد پایین خودتون هم فکر کنید نظربدیدباتشکرازهمه.
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۲۱:۳۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
عجب فکر توپی خودت تنها نشستی این فکر رو کردی؟
مشابه این برنامه ها تو تمام دنیا هست چرا واسه اونا همچین اتفاقی نمبفته
دولت خودش دوست داره بره بالا و گرنه دست دلال ها رو راحت قطع میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
بلاي كه خودروسازان برسرملت مي آورند وسكوت مسئولين.
بدهي خودروسازان به مردم هشتادهزارميلاردتومان است يعني معادل يك چهارم بودجه كل كشور
فقط نيم درصداشتغال كشوررادارنديعني زيريك درصد بعدهمه راميترسانند كه اگرخودرووارد كشورشود بحران بيكاري تشديد ميشود
هرسال هزارميلاردتومان به عناوين مختلف به مجموعه هاي كمك ميكنند تابه عنوان حق السكوت باشد
ازهررده مجلس ودولت وديگران عضوهيئت مديره هاي مختلف شركتها ي وابسته به خودروسازان هستندوكسي جرأت اعتراض ندارد همه ازسفره اش ميخورند
همه داراي رانت درخودروسازي هستند ودودش به چشم مردم ميرود
بحران خودروسازي درآينده بزرگترازبحران موسسات مالي خواهد بود
دريك دهه گذشته دويست وچهل هزارنفرازمردم باخودروهاي داخلي جان خودشان راازدست دادن وسيصدوسي هزارنفرمصدوم شدند
هيچ شفافيتي درقيمت خودروبخاطررانتخواران وجود ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
کردونی
۰۰:۳۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
واقعا من موافقم قطعا همینطوره چون هرکی براخودش داره قیمت میزاره بازارو ریختن به هم البته سایپاوایرانخودروهم شورشودراوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
نمیدونم با چه استدلالی بعد از ۵ ماه تاخیر خودرو پارس tu5 ثبت نامی بهمن ۹۶ را نمیدهند بعد اعلام کردنند فروش فوری پارس tu5 انهم با قیمت نجومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
ترمز دیسکی هم از پژو پارس LX حذف شد

Iran (Islamic Republic of)
سیدجاسم موسوی
۲۰:۳۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
یکی از گزینه‌های روی میز آمریکا و کشورهای غربی همین افزایش قیمت ارز و به دنبال آن قیمت سایر اجناس هست،که از آن استفاده کردند.توقع ما از دشمن غیر از این نیست،ولی چرا بعضی از افراد جامعه ما با دشمن همکاری میکنند
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۰:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
شما میگید مردم نخرید تا درست بشه اینها کارشون رو بلدن قیمت بازار رو بالا بردند که مردم وسوسه بشن برای خرید و کسب سود
Iran (Islamic Republic of)
نورا
۲۰:۲۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
دستگاهای نظارتی و قضایی چرا کاری نمیکنن پس که این همه ملت در دشواری به سر ببرن ممنون از گزارشتون امیدوارم اونهایی که باید ببینن، ببین گزارشتون رو بلکه نتیجه ای حاصل شه که بعیده با این مدیران
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۰:۱۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
میدانید چرا کسی نمیاد جلوی این دوتا کارخانه رو بگیره ؟ چون هرکی میاد اعتراض میکنه که حق مردم رو بگیره دهنشو با اعطای سهام می بندند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
خودروی های ساخت داخل باکیفیت هستن مخصوصا"پرایدگرون بشن یعنی اشکال داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
چرابماوعده دروغ دادین که خودرونخرین قیمت می آیدپایین پس چه شدهرروزگران میشه
Iran (Islamic Republic of)
دبیر
۱۸:۵۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
وقتی اموزش و پرورش طوری تربیت کند که مردم به نماینده ای رای دهند که یارانه به همه بدهد نه نماینده ای که بفکر اصلاح نظام اموزشی شود همین میشود.
Iran (Islamic Republic of)
عیدمحمدکوهساری جانباز جنگ تحمیلی
۱۸:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
لطفا سپاه پاسداران وارد ساخت خودرو شود یا واردات خودرو آزاد شود خودرو های دست دوم وار کنید از پراید نو بهتر است ویزر قدرت ندارد ا دستش توی دست آنها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
درایران که نه مدیریتی است نه اراده ای برای ساخت ماشین با کیفیت.بهتره کارخونه های ماشین سازی رو ببندند که اینهمه بقول خودشون ضرر ندهند.
و برای اینکه نگن کارگران آنها بیکار میشن ،بجای خوروسازی ،کارخانه های پتروشیمی بسازند که هم کارگران کار کنند و هم ضرر ندهند و هم نفت را خام نفروشند وهم تحریم نفت نداشته باشند. وماشین با کیفیت و ارزان بدون گمرکی
وارد کنند واینقدر این مافیای خودرو ظلم به این مردم نکنند. هم به نفع مملکت است و هم به نفع مردم. فقط به نفع دولت نیست که سود کلانی دارد می برد و اصلا به فکر مردمش نیست. نمایندگان مردم هم که فقط به گرانی و ضرر مردم
رای میدهند .به نفع مردم اصلا کاری ندارند. پس مردم باید همه خودرو نخرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
تا وارد کنندگان از مردم بگیرند منظورتون اینه دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
بعضی نماینده مجلس که با دادن شام نهار میوه بیاد تو مجلس از این بهتر نمیشه وضع ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
باید سپاه به صورت مستقل یه شرکت خودرو سازی بزنه تا این انحصار شکسته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
مثلا وارد بشه خودرو مجانی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
هیچ اتفاق خاصی نمیافته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
درود بر شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
مگه باید مجانی بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
تو گزارش زديد خودروسازها به حال خودشون رها شدن!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
واقعا چرا فقط دلالها سود داشته باشند و اگه قیمت بالاتر ی کارخانه از بازار داشته باشه حتی دراین سال ۹۷ که تمام هم نمیشه راحت شیم دیگه فقط خودرو ساز سود داره و مردم چه کاره اند فعلا رقابت بین دلال و خودرو سازه حمایت دولت حتما ...چون شرایط اینجوری رقم خورده. دریک سال ۱۰۰میلیون تومان افزایش قیمت رکورد ی است که برای ثبت گینه لازمه. حیف نام ایران بر روی .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
پژو پارس قیمت کارخانه ۸۱ میلیون تومن
Iran (Islamic Republic of)
مهربان
۱۷:۴۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
خدایا به فریادمون برس
Poland
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
کار از این مهمتر نخریددددددددددددددددددددددد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
چشم تو صف خریدی لابد میترسی بهت نرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
چون خودروسازی انحصاریه
Germany
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
این روزها هر قیمتی که بخواهند روی خودروهای بسیار بسیار بی کیفیت و بسیار بسیار گران می گذارند ، آنگاه خود ما مردم صف می کشیم و پول نقد تقدیم می کنیم... تا موقعی که این فرهنگ در مردم است ،همینه
Iran (Islamic Republic of)
موسی
۱۶:۰۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
دمشون گرم من خیلی دوس دارم این دو نفر خودروسوزو بیشتر گرون کنید آخه ما عادت کردیم به صف
Germany
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
تا وقتی مردم میرن صف میکشن تا خودرو بخرن اوضامون همینه از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
مدیران این دو شرکت باید به عنوان مفسد اقتصادی محاکمه شوند واقعا چه تفاوتی با سلطان سکه و قیر و کاغذ و گوشت و پوشک دارن .
واقعا چقدر هنوز امید داریم و امیدواریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
باید ملتی که تو صف میایستن برا خرید سکه و خودرو و گوشت محاکمه کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
کمپین خودرو صفر نخریم بهترین گزینه است.هرچند عده ای همیشه درصحنه اماده خرید هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
خودت هم اگه پول داشته باشی زودتر از همه میری تو صف خرید
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
برید پرایدبخرین هرچی سرمون میاد بخاطرخودمونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
تو برو خودرو چینی بخر کسی بهت زوری نمیگه خودرو داخلی بخر البته اگه پولشو داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
تمام این بدبختیهای مردم سرچشمه ازمدیران کارنابلداست فقط بلدهستندحرف بزنند
Iran (Islamic Republic of)
اسی
۱۵:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
از ماست که بر ماست, هر بلایی سرمون بیاد حقتونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
دلار ۵ تومنی شد ۲۰ تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
پراید رسید به پرادو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
حداکثر سرعت 120 تاست معلومه پراید بهش می سه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
بابا دیگه مسخرشا در آوردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
اینا غول خودرو سازی نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
اینها غول هایی هستند که خون مردم رو تو شیشه میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
موافقم غول صدمه زدن به درد مردم واقتصاد ملت خدا خیر نده به کسی که درد ملت زیاد می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
وقتی سکه یک میلیونی بشه 4 میلیون یعنی پراید ٢٠ میلیونی میشه ٨٠ میلیون.... دو دوتا چهارتاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
دقیقا
Netherlands
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
یه سر به سایت دیوار بزنین پارس تیو فایو مدل ۹۵شده ۱۱۰ میلیون!!،این یعنی هیچ نظارتی روی این سایت نیست که اینقدر الکی روی قیمت ها تاثیر نذاره؟درسته ماشین واسه خودشونه ولی آیا هر قیمتی که دوست دارن هم میتونن اعلام کنن؟یعنی نباید دوتا کارشناس قیمت ها رو تعیین کنه توی این سایت؟دلال ها باید تصمیم بگیرن قیمت چند باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
شما مگه تو روزنامه همشهری آگهی میکنید رو قیمت نظارت می کنند ؟ این سایت درست شده برای رفاه مردم خواهشا یه خورده فکر کنید
Iran (Islamic Republic of)
خرزوخان
۱۴:۱۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
دولت ها اینقد از خودروسازها حمایت کردن پررو شدن. تعرفه ها رو کم کنن مردم خودرو خارجی و با کیفت رو با قیمت مناسب خریداری کنن. اونوقت خودروسازا مجبور میشن کیفت خودروشون و ببرن بالا قیمتاشونو بیارن پایین . نتونستن جمع کنن خودروسازیو
Iran (Islamic Republic of)
Pفرشاد
۱۵:۳۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
دوست عزيز اونا گرون كردند و هيچ نظارتي هم نيست..... مردم چرا ميخرند؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
همش کار خود خودروسازاست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۶ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
علاوه بر گرانی بی کیفیت ترین خودروها رو نیز تولید می کنند شما که دم از تولید ملی می زنید حداقل کیفیت محصولات رو بالا ببرید دیروز با یه بنده خدایی صحبت می کردم که تو ایرانخودرو کار می کرد می گفت وقتی ما یه قطعه ای رو می بستیم به علت بی کیفیتی قطعه می شکست یا مشکلات دیگری رخ می داد و وقتی گزارش می دادیم به جای اینکه رسیدگی کنند دستگاه رو طوری تنطیم می کردند که پیچ رو شل تر ببندد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
این است خودروی ملی و تولید داخلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
اقا تو پولشو داری برو خودرو خارجی بخر نمیخواد از تولید ملی حمایت کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
منتظر اقدام هیچ سازمان یا مسئولی نباشید هیچ کدام از مسئولان به فکر ملت نیستند بنابراین مردم باید خودشان با نخریدن ماشین و گوشت و مرغ قیمت رو پایین بیاورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
با سلام من جوان 28 ساله با مدرک مهندسی نرم افزار کاری جز پخش تراکت اونهم با حقوق ماهی 500 هزار تومن پیدا نکردم دیگر از سر کوفت نزدیکان و شکسته شدن شخصییتم خسته شدم و به بیماری های روانی و قلبی دچار شدم از زندگی بریدم و 4 سالی به نتیجه رسیدم بهترین کار اگر قرار است در ایران بمانیم مردن است و اگر بخواهیم زنده بمانیم رفتن از این کشور است بهتر است در هر صورت برای من جوان بی پول پایان زندگی بهتر است چون یه دوچرخه هم نمی توانم بخرم دیگه چه برسه به پراید که هر روز در ایران تورم داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
زودتر برو چون خارج منتطر امثال تو هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
برادر ایران ما مسئول نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
آقایی که پاسخ این جوان رو میدی عوض دلداری دادن طرف می کوبی مملکت رو امثال شما با همراه مسئولین به این وضعیت کشوندن خیلی از جوان های رفتن از کشور جوانی که تحصیل کرده است به تراکت پخش کرذن افتاده یعنی افتضاح مدیریتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
همه ی این مشکلات و خودمون باعث شویم
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۳:۴۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
اگه ما ها نخریم و محصولات اینا رو تحریم کنیم پرایدی که الان بالای 40 تومنه 5 تومان میشه واقعا 5 تومن هم واسه خودروهای داخلی زیادیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
بابا اینا همش شعار های الکیه عمل کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
تو که همون پرایدو میگی گرونه ۵٠٠ میلیون داری ماشین چینی بخری الکی قپی نیاین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
مردم مقصرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
خدا خودش کمکمون کنه
Iran (Islamic Republic of)
بویر احمد
۱۳:۳۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر ضد ولایت فقیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
احترام به ولایت جای خودش این جا بحث خودرو
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۱۳:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
راه حل فقط
فقط سپاه وارد صنعت خودرو بشه
تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
موافقم
Germany
موحدی
۱۳:۱۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
دلیل عمده این پدیده، اعلام قیمت ارز به طور کاذب هست. به زور و فرمایشی که نمی شه قیمت ارز را تعدیل کرد!

‍ دلار ۱۸هزار تومن؛ پراید ۳۰ میلیون تومان
دلار ۱۲هزار تومن؛ پراید ۴۷ میلیون تومان

خدا وکیلی دوربین مخفیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۳:۱۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
قیمت خودرو بی حساب کتاب بالا رفت ! اما قیمت گوشت، تخم مرغ و کاهو ! با حساب کتاب بالا رفت! قیمت لبنیات و مسکن با حساب و کتاب بالا رفت! ................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
انشاا... نابودی غولهای خودرو سازی درآینده نزدیک شاهد باشیم . شاید تکلیف مردم بهت زده از بازار خودرو روشن شود
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۳:۱۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
کم بگید دلال دلال دلال....
دلال خودرو سازا هستن ک ن ماشین میدن بیرون ن قیمت میارن پایین در حالی ک سایپا و ایران خودرو این چن روز روزی دو بار قیمت کارخانه بالا بردن
عزیز من دلال مگ چکار میتونه بکنه همش خودرو سازه وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
وقتی دلار ۱۹ هزار تومن بود قیمت پراید ۳۰ میلیون بود.الان دلار شده ۱۲ هزار قیمت پراید شده ۴۸ میلیون .زیبا نیست؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
باید قوه قضائیه ورد پیداکنه . عوامل این کار را دستگیر وبعنوان مفسدفی الاعرض درجلو کارخانه اعدامش کنند.تاعبرتی باشه برای سایر گرانفروشان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
یکی نیست به داد مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
ضعف مدیریت ونظارت داره درکشور بیدادمی کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
بازار رو فقط عرضه و تقاضا درست میکنه
و این رو همه اونهایی که میخوان سوء استفاده کنن میدونن
و همه کارشناسان میدونن که شب عید تقاضا زیاد میشه
باید قبل از این اتفاق خودرو به بازار تزریق می کردند
که نکردند
الان اکثر دلال ها اینده بازار رو راحت پیش بینی می کنند چه برسه به تولید کننده ها مسئولان و کارشناسان
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۲:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
درزمان گذشته یک پیکان را که درایران مونتاژ می شد می دادند 17000 تومان وجند سال هم قمت آن ثابت بود . اقتصاد کشور بیمار است باید درمان شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
باید به این فرهنگ تو جامعه برسیم که از گرانفروش و ... حمایت نکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
مردم نماينده مجلس انتخاب کردند که در اين موارد از حقشون دفاع بشه نه اينکه سکوت اختيار بفرمايند اقايان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۰ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
واقعا جای تاسف داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
جالبه که نمايندگان کاملا سکوت کردند و هيچ عکس العملي ندارن واقعا چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
و نمايندگان مجلس که نمايندگان مردم هستند همچنان در سکوت به سر ميبرند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
اگه دیدین سلام برسونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
ماشاالله نمایندگان مجلس که نمایندگان مردم هستند نقش دیوار رو بازی میکنن و هیچ صدایی ازشون بلند نمیشه و نمی تونن جلو مافیای خودرو رو بگیرن و دولت هم که منافع داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
جای تاسفه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
چرا از اقتصاد مقاومتی در ارتقای تولیدات داخل به خوبی استفاده نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
چون بدون حساب وکتاب دلار 3 برابربالارفت اگرفشارخون ما 3برابربالارود بی شک سکته میزنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
این ویرانگریهاحاصل تحریمهاست قیمت خودروروزانه دراین کشورگران میشوداین یعنی اقتصاد که چه عرض کنیم اگربشود اسمش راگذاشت اقتصادواقعا وحشتناگ است .تاکی؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
مسؤلین که خیال همه راراحت کردند که تحریم ها هیچ اثری نداردپس چی شد؟ بیایند توضیح دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
خیلی راحت قسمت فروش با ماشین فروش ها که طول این سالیان در باز کساد هم خرید میکردند باهم یک دست هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
مقدمه: دو قانون طلایی در اقتصاد وجود دارد: 1- سود مانند چاله است و سرمایه مانند آب. یعنی اگر شما در جایی آب بریزید آب به سراغ چاله و گودترین قسمت خواهد رفت. اگر در جایی سود باشد، سرمایه هم به سراغ آن خواهد رفت. خواه سود در گوشت باشد یا برنج، سیم کارت باشد یا گوشی موبایل، دام زنده باشد یا کود، خودرو باشد یا قطعات یدکی، دارو باشد یا وسایل پزشکی، سکه باشد یا دلار، و ...و.2- اصل عرضه و تقاضا که باید به تعادل برسد و بچه کلاس اول هم این را میداند.چاره چیست؟ 1- آزاد کردن واردات خودروی دست دوم زیر 5 سال کار کرده. مانند ارمنستان و ترکمنستان و آذربایجان که بنز 4000 کیلومتر کارکرده را 4 هزار دلار میخرند. 2- صفر کردن تعرفه خودرو. الان در هندوستان انواع خودروی ژاپنی با آخرین تکنولوژی روز ساخته میشود و زیر 5000 دلار قیمت دارد. دولت بجای بدهی نفتی خود از هند خودروی روز ژاپنی و ماهیندرا و تاتا موتور وارد کند. 3- خودرو و موبایل وارداتی با دلار 4200 به کارمندان دولت واگذار شود زیرا حدود یکسال است که ارزش دریافتی کارمندان یک سوم شده است و کارمندان مانند بقیه اقشار جامعه نیمتوانند حقوق خود را افزایش دهند و یا ترمیم کنند
Iran (Islamic Republic of)
راستگو
۲۱:۴۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
آفرین، موافقم.
البته پیشنهاد میشه حقوق تمام حقوق بگیران اعم از کارگران و کارمندان به دلار باشه. فقط و فقط خود دلار و نه معادل ارزشی اون.
حالا دلار بشه 50000 تومان هم خیالی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
لطفا خودرو سازی را تعطیل کنید هم جانمان در خطره هم پولمان ، یکبار برای همیشه
-
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
*صرفاً جهت اطلاع *
سلطان خودرو را اعدام کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
سلطان خودرو(مسئولین ایرانخودرو و سایپا )گردنشون خیلی کلفته و زور هیچ کس بهشون نمیرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
ما مردم ایران خود مقصر هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
من پس انداز کرده بود خودرو بخرم ولی الان باید چند سال دیگه پس انداز کنم شاید بتونم بخرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
نمی تونی چون چند سال دیگه باز هم چندین برابر گران می شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
حمایت از تولید داخل از اهم واجبات است .به هرقیمتی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
مرگ بر آمریکا جای خودش خودروسازی که تیشه برداشت به اقتصاد ضربه میزنه مگه خارجیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۰ ۱۴ اسفند ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۱۱:۲۸ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
با سلام:
کاش دیشب برنامه پایش شبکه یک را نگاه میکردید آنوقت جواب تمام گرانیها از گوشت گرفته تا ماشین و غیره دستتون می آمد.
Iran (Islamic Republic of)
omid
۱۱:۲۲ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
از مسئولان دلسوز ایران تقاضا داریم این وضع درست کنند آگه همینجور پیش بره دیگه کسی زنده نمی مونه چه رسد به کمر شکستن. آیا کسی هست واردات خودرو رو آزاد کنه؟
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۱:۲۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
شرم بر خودرو سازان.
-
ناشناس
۱۱:۲۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۷
با این پیش فروش هایی که انجام شده و پول هایی که تو جیب دو شرکت خودرو ساز رفته ،بهتره قبلش ممنوع الخروجشون کنید...
۱۲
آخرین اخبار