سالاد تبوله لبنانی را چگونه در منزل تهیه کنیم؟

در مطلب زیر می‌خواهیم طرز تهیه سالاد تبوله لبنانی را به شما آموزش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  سالاد‌ها در تمام دنیا طرفداران خاص خود را دارند. بسیاری، این ماده غذایی لذیذ را در کنار غذای اصلی سرو می‌کنند تا طعم و مزه غذای اصلی را بهتر کنند و از آن لذت ببرند.

سالاد تبوله لبنانی را چگونه در منزل تهیه کنیم؟

سالاد تبوله ، نوعی سالاد سبزیجات متعلق به خطه لبنان است که در بسیاری از کشور‌های عربی به‌طور سنتی به‌عنوان یک چاشنی در کنار غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد و درواقع، معروف‌ترین سالاد لبنانی به شمار می‌رود. این سالاد به‌حدی در لبنان پرطرفدار است که یک روز در این کشور به سالاد تبوله اختصاص دارد. طعم و مزه بی‌نظیر این سالاد باعث شده در فرهنگ غربی هم طرفداران زیادی پیدا کند. از این نوع سالاد علاوه‌بر لبنان، در کشورهایی، چون سوریه، فلسطین، اردن، مصر و عراق هم استفاده می‌شود.


بیشتر بخوانید: طرز تهیه سالاد تن آووکادو بدون سس مایونز


مواد لازم برای یک پرس سالاد

جعفری ۲۰ گرم، گوجه‌فرنگی ۱۰ گرم، بلغور دو قاشق غذاخوری، ادویه، فلفل‌سیاه و نمک به مقدار لازم، آبلیمو، روغن زیتون، دانه‌انار برای تزئین و پیاز قرمز به دلخواه.

طرز تهیه

جعفری را خرد کنید و کنار بگذارید. گوجه‌فرنگی را شسته و فیله کنید. در این سالاد از فیله گوجه استفاده می‌کنیم. بلغور را از قبل به مدت دو، سه ساعت داخل آب خیس کنید تا کمی نرم شود. سپس جعفری خردشده، فیله گوجه‌فرنگی و بلغور خیس‌خورده را در ظرف ریخته و با هم مخلوط کنید. نمک و فلفل‌سیاه به آن اضافه کنید. روغن زیتون به حد دلخواه هم به آن اضافه کرده و به‌عنوان چاشنی و طعم‌دهنده، آب‌لیمو را به مقداری که می‌خواهید به آن بیفزایید. از ادویه‌های مختلف هم می‌توانید برای این سالاد استفاده کنید. دانه‌های انار را هم به‌عنوان تزئین می‌توانید روی سالاد بریزید. برخی افراد از پیازقرمز هم در این سالاد استفاده کرده و آن را به صورت نگینی خرد می‌کنند.

منبع: وب سایت سرآشپز پاپیون

انتهای پیام/

سالاد تبوله لبنانی

برچسب ها: آشپزی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار