دارابی گفت: اسناد و مدارک انقلاب اسلامی باید پس از ۴۰ سال با تحلیل‌های میدانی رمز گشایی شده و در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

باید اسناد و مدارک پس از ۴۰ سال رمز گشایی شود/ لزوم توجه به نقش زنان در انقلاب‌هابه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما  در مراسم رونمایی از ۴۰ اثر فاخر مطالعات انقلاب اسلامی که امروز در واحد تهران جنوب دانشگاه آزاد برگزار شد، با اشاره به اینکه ۴۹ سال از انقلاب اسلامی گذشته است و آثار متعددی در این باره داریم، گفت: انقلاب اسلامی بزرگترین رخداد قرن بیستم است و این رخداد ثابت کرد که نقش زنان و ایدئولوژی باید در انقلاب‌ها مورد توجه باشد.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی گرایش و جانشین خودش را بیان کرد و امروزه برخی از رسانه‌های غربی به نادرستی اعلام می‌کنند که مردم نمی‌دانستند که چه چیزی می‌خواهند که موضوع تحریف آشکار است.

دارابی بیان کرد: بنابر این شرایط اهمیت انقلاب اسلامی همچنان وجود دارد و امسال با بیانیه رهبر معظم انقلاب با عنوان گام دوم انقلاب مواجهیم که نقشه راه ماست.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه باید اهتمام بیشتر به باب گفتگو داشته باشیم، بیان کرد: جواب‌های دیروزی پاسخ‌های امروزی را طلب می‌کند چرا که انقلاب اسلامی، انقلابی معرفتی و اسلامی است و اما بسیاری از اوقات در حوزه توصیف انقلاب می‌مانیم.

دارابی به گذر از تحلیل‌های صرف به تحلیل‌های میدانی اشاره کرد و گفت: این تحلیلی باید روش شناسی علمی داشته باشد و اسناد و مدارک بعد از ۴۰ سال رمز گشایی شود و در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید آثار و تولیداتی در عرصه جهانی در زمینه کتاب و کار‌های نمایشی و فیلم‌ها و سریال‌ها داشته باشیم و جایزه جهانی به نام انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) باید ایجاد تا نگاه جهانیان را به این سمت معطوف کنیم.

در حمایت از ناشران و نویسندگان  نیازمند کار جدی هستیم

دارابی با بیان اینکه درباره حمایت از ناشران و نویسندگان نیازمند کار جدی هستیم، گفت: برای هماهنگی و همافزایی نیازمند باشگاهی داریم که این خلا اکنون وجود دارد.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با اشاره نگاه آینده پروانه گفت: نیاز داریم تا تغییر و تحولات جهانی را ترسیم کنیم و نسبت انقلاب اسلامی در این زمینه تبیین شود، باید دروس انقلاب اسلامی را به بهترین اساتید دانشگاه‌ها بسپاریم و گاهی دیده می‌شود برخی از اساتید این درس خود بیشترین شبهات را ایجاد می‌کنند در حالی که انقلاب اسلامی انقلاب فرا شیعی، فرا ایرانی است و برای تمام بشریت پیام دارد و آرزو داریم این نشست مقدمه‌ای باشد برای آنکه اساتید، دانشجویان و پژوهشگران سهم خود را در پیوست عملیاتی بیانیه رهبر معظم انقلاب تحت عنوان گام دوم عملی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار