همزمان با فرارسیدن ۱۳ جمادی‌الثانی سالروز وفات حضرت ام‌البنین خانه طراحان پوستر «مادر مردها» را منتشر کرد.

خانه طراحان انقلاب پوستر مادر مردها را منتشر کرد؛به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  خانه طراحان انقلاب اسلامی همزمان با فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام البنین پوستری را با عنوان مادر مردها طراحی و به اشتراک گذاشت.

این پوستر که با اشاره به مادران شهدای کشورمان طراحی شده است، حامل پیام‌های ناگفته‌ای است که در زندگی شخصی حضرت ام البنین می‌توان جستجو کرد. او به عنوان پرورش دهنده علمدار کربلا توانست نقش مادری خود را در تاریخ ثبت نماید چراکه مادری برای شخصیتی همچون عباس بن علی(ع) که پرچمدار عاشورا در کربلا بوده است، افتخاری بس بزرگ است که نصیب او شده است.

گفتنی است؛ فاطمه بنت حزّام که مشهور به ام‌البنین است، از همسران امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب(ع) امام اول شیعیان و از شخصیت‌های  قابل احترام در میان شیعیان است. در روایت نقل شده که پس از وفات حضرت فاطمه(س) در ۱۱ ق، امام علی(ع) با برادرش عقیل که در نسب‌شناسی عرب شهره بود، درباره انتخاب همسری که اصیل باشد و فرزندانی دلیر و جنگاور بیاورد، مشورت کرد و عقیل، فاطمه بنت حزام بن خالد را پیشنهاد داد و گفت در میان عرب دلیرتر از مردان بنی کلاب دیده نشده‌اند. امام علی(ع) این پیشنهاد را پذیرفت لذا با ام‌البنین ازدواج کردند.

نتیجه این وصلت ولادت چهار فرزند دلاور به نام‌های عباس، عبدالله، جعفر و عثمان بود؛ از این جهت ایشان به ام‌البنین یعنی مادر پسرها مشهور شد. در بین فرزندان ایشان عباس(ع) صاحب مقام و فضیلت‌های بالایی شد. هر چهار بزرگوار در روز عاشورا و در رکاب امام حسین(ع) به شهادت رسیدند.

خانه طراحان انقلاب پوستر مادر مردها را منتشر کرد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار