سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل گفت: فعالیت متمرکز استارت آپ‌ها در اردبیل ضرورت دارد.

فعالیت متمرکز استارت آپ‌ها در اردبیل ضرورت داردبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عباس کریمی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل در جلسه شورای راهبردی اقتصاد دانش بنیان گفت: به منظور برنامه ریزی‌های لازم و رسیدن به یک نتیجه مطلوب استارت آپ‌های مستقر نباید جزیره‌ای عمل کنند و فعالیت آن‌ها تحت مدیریت یک ارگان می‌تواند منتج به نتیجه باشد.

وی اظهار کرد: پارک علم و فن آوری مدیریت استارت آپ‌ها را برعهده می‌گیرد و مراکز رشد در دانشگاه‌ها نیز توان علمی خود را در این راستا برای ایجاد فضای کسب و کار در اختیار فعالان این بخش قرار می‌دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل با بیان اینکه طبق آمار ۶۳ استارت آپ در پارک علم و فناوری مستقر است افزود: برای هر ۶ استارت آپ یک همراه فن آور تعیین شده که در هر گروه ۱۰ استارت آپ با موضوعات تخصصی فعالیت می‌کنند.

کریمی با تاکید بر اینکه در بخش‌های مختلف نیاز به برنامه ریزی داریم گفت: در این برنامه باید از توانایی و برنامه‌های بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان برای ایجاد کسب وکار و اشتغال زایی بهره‌مند شویم.

وی افزود: در راستای ایجاد اشتغال سرمایه گذاران بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان در دانشگاه‌ها باید با هدف مشخص طرح‌های خود را ارایه دهند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل با اشاره به اینکه تکیه بر علوم و فن آوری نوین شرایط کسب و کار در استان فراهم می‌شود افزود: این شرایط با همکاری و هماهنگی تمام دستگاه‌های اجرایی و سرمایه گذاران بخش خصوصی امکان پذیر بوده و درصدد ایجاد روابط غیر بروکراتیک در استان هستیم.

کریمی اظهار کرد: باتوجه به شرایط و امکانات موجود در بعد اقتصادی و علمی نارسایی‌های استان شناسایی و برای برنامه ریزی مناسب مورد استفاده قرار گیرد.

وی تصریح کرد: امروزه برای برون رفت از وضعیت موجود و ایجاد اشتغال پایدار کلیه دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه ها، ارگان‌ها و نهاد‌های فرهنگی و اجتماعی و قاطبه مردم در رابطه باارایه برنامه و ایده‌های خود می‌توانند در توسعه استان و ایجاد فضای کسب و کار سهیم باشند.

کریمی از واگذاری ۱۰ هکتار زمین برای پارک علم و فن آوری استان خبر داد و افزود: با توجه به نظر مساعد استاندار محترم این پروژه در سفر ریاست محترم جمهوری به اردبیل کلنگ زنی خواهد شد.

انتهای پیام/ح/م

۶۳ استارت آپ در پارک علم و فناوری مستقر است

برچسب ها: اشتغال ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.