رییس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران، پاسخگوترین بخش کشور به مردم را حوزه‌ی ورزش دانست و گفت: این بخش روی همه‌ی مسائل به ویژه رفتار، شخصیت، انگیزه، نشاط و شادی، امید به زندگی افراد و ... تأثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدمحمد پولادگر، رییس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران در مجمع انتخاباتی رییس هیئت تکواندو استان کرمان که در هتل ایرانگردی کرمان برگزار شد، به حجم کاری بالای روز‌های پایان سال اشاره کرد و گفت: پیگیری مدیرکل ورزش استان کرمان سبب شد با وجود این شرایط، تلاش کنیم به هر طریقی هست، مجمع برگزار شود.

وی ضمن تبریک به گنجعلیخانی، رییس جدید هیئت تکواندوی استان افزود: وی توانست رأی قاطع مجمع را بگیرد، اما در کنار این، مسئولیت سنگینی را قبول کرده است که باید حداکثر تلاش خود را بکار ببندد تا بهترین نتیجه را بگیرد.

پولادگر تصریح کرد: به اعتقاد من پاسخگوترین بخش کشور به مردم حوزه‌ی ورزش است و در واقع مدیران ورزشی همیشه روی لبه‌ی تیغ راه می‌روند.

وی یادآور شد: از آنجایی که این حوزه روی همه‌ی مسائل به ویژه امید به زندگی، رفتار، شخصیت، انگیزه، نشاط و شادی و ... تأثیرگذار است، بنابراین کار در این حوزه بسیار سخت است.

رییس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران، رشته‌ی تکواندو را از جمله رشته‌های پرمخاطب در کشور دانست و بیان داشت: هم اکنون در سامانه‌ی اطلاعاتیمان، بالغ بر ۶۳۴ هزار تکواندو کار ثبت کردیم که قطعا آمار تکواندوکاران ما بیشتر از این میزان است چرا که در سامانه‌ی اطلاعاتی اولین کمربندی که فرد می‌گیرد در سامانه ثبت می‌شود.
پولادگر گفت: تکواندو به دلیل پتانسیل و توانمندی که دارد، مردم از این رشته انتظار زیادی دارند، به همین میزان هم رشد و گستردگیش در بین خانواده‌ها نسبت به خیلی از رشته‌های ورزشی بیشتر شده است.
وی افزود: در گذشته، میانگین سنی مراجعین به سمت ورزش تکواندو در استان‌ها بین ۱۴ تا ۱۸ سال و بعضا بالای ۱۸ سال بود، در شهر‌های پرجمعیت نیز از رنج سنی ۱۳ سالگی شروع می‌شد، این در حالیست که اکنون در کل کشور، متوسط سنی افرادی که تکواندو را شروع می‌کنند، به ۷ سال رسیده و این یک اتفاق بزرگ است.
پولادگر تصریح کرد: این نشان می‌دهد، تکواندو یک مسیر درست و منطقی را جلوی خانواده‌ها گذاشته، به نحوی که خانواده‌ای که می‌خواهد برای فرزندش برنامه ریزی کند تا به موفقیتی بینجامد، رشته‌ی تکواندو را انتخاب می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت ورزش تکواندو در استان کرمان اشاره کرد و یادآور شد: من یک رخوت و سستی در تکواندوی استان کرمان می‌بینم.
پولادگر بیان داشت: هم اکنون ۶۰ باشگاه ورزشی از استان کرمان در سامانه اطلاعاتی ثبت شده که ۲۰ تا فعال و ۴۰ تا غیرفعال است.
وی تعداد داوران بانوان استان کرمان را ۲۹ تا عنوان کرد و گفت: ۱۶ نفرشان غیرفعال هستند و در مقابل، تعداد دواران آقا نیز ۴۵ نفرند که ۱۱ نفرشان غیرفعالند.
پولادگر با اعلام اینکه اتفاقات خوبی طی دو ساله‌ی اخیر در وضعیت تکواندوی استان کرمان افتاده، افزود: ابراهیمی، رییس اسبق هیئت تکواندوی استان طی مدت تصدی گریشان زحمت زیادی کشیدند و از آنجایی که تکواندو را در یک دوران آشفته‌ای تحویل گرفتند، هم اکنون با کمک وی و همه‌ی دست اندرکاران هیئت تکواندو، این قطار روی ریل خودش افتاده و ما باید خیلی تلاش کنیم تا همچنان به حرکت سریع و رو به جلوی خود ادامه دهد.
وی تصریح کرد: هیئت تکواندوی استان کرمان در سال ۹۶ بین هیئت‌های ۳۱ استان کشور در جایگاه بیستم بوده، البته اختلافش با سه استان بالای خودش در رده‌ی ۱۷، خیلی ناچیز است و این نشان می‌دهد اگر همه، این تلاش، همدلی و وفاق را داشته باشند و با انگیزه کار کنند، قطعا تکواندوی استان می‌تواند جایگاه به مراتب بالاتری داشته باشد.
رییس فدراسیون تکواندو جمهوری اسلامی ایران، با اعلام اینکه استان کرمان، در حوزه‌ی اسپانسر و حامی یکی از استان‌های خاصمان است، بیان داشت: خیلی از استان‌های بزرگ را داریم که شرایط خوبی هم دارند، ولی به اندازه‌ی این استان اسپانسر و حامی مالی ندارند که این یکی از امتیازات استان کرمان است.
پولادگر، داشتن همدلی، وفاق و هماهنگی در ورزش تکواندوی استان کرمان را از دیگر امتیازات این استان عنوان کرد و گفت: توقعم این است در چهار ساله‌ی پیش رو با استفاده از همه‌ی پتانسیل‌های استان، اتفاقات خیلی خوبی بیفتد و ما شاهد یک شادابی، نشاط و انگیزه برای کار و تلاش بیشتر در هیئت تکواندوی استان کرمان باشیم.
وی با بیان اینکه تیم باشگاه مقاومت در لیگ تکواندو حضور دارد، افزود: این فرصتیست تا اگر ورزشکاری در استان‌ها این توانمندی را دارد بتواند در قالب این تیم در لیگ حضور یابد.
پولادگر از دادن اختیار به شهرستان‌ها برای رسیدن به استقلال و تحول در ورزش تکواندو استقبال کرد.
وی با اشاره به اینکه بازنشستگان و پیشکسوتان سرمایه‌های ورزش هستند، ابراز امیدواری کرد: از تجارب این مشاوران خوب در راه پیشرفت ورزش تکواندو استفاده شود.

در پایان این مجمع انتخاباتی، حامد گنجعلیخانی با کسب همه ی آرای أخذ شده، به مدت ۴ سال، ریاست هیئت تکواندو استان کرمان را عهده دار شد.
انتهای پیام/ب

مجمع انتخاباتی رییس هیئت تکواندو استان کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار