نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: باید انتقام حمله تروریستی به اتوبوس سپاه هم از عوامل مزدور داخلی و هم از اربابان ستمگر خارجیشان گرفته شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: وقتی مردم این پیروزی را جشن می‌گیرند و شاهد خوشحالی‌های خود هستند، به شهادت رساندن جمعی از بهترین فرزندان پاسدارِ مرزبان ما اتفاق می‌افتد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: غیر از اینکه این عاملان واسطه‌ای جهنمی باید به سزای عملشان برسند، مردم انتظار دارند که این انتقام هم از عوامل مزدور داخلی و هم از اربابان ستمگر خارجی آن‌ها گرفته شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین نماد‌های تقوا حضور مردم در پشتیبانی از ایمان و عقیده خود است، اظهار کرد: طبق تجربه ۳۹ سالی که گذرانده بودیم همه پیش بینی می‌کردیم که هر سال مردم جدی‌تر از سال قبل در صحنه حضور پیدا می‌کنند، اما وقتی آن جمعیت باشکوه و با عظمت را در شهر، استان و کشور دیدیم، همه شگفت زده شدند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: مردم علی رغم مشکلات، گلایه‌ها و بی تدبیری‌ها که سختی‌هایی را برای آن‌ها به وجود آورده است، اما خوب فهمیدند که مشکلات را چگونه باید حل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: وقتی دشمن این حضور را می‌بیند، در دشمنی خود سست، اراده اش با حضور مردم شکسته و دل امام زمان (عج) و مستضعفان عالم شاد می‌شود.

وی گفت:: مستکبران، دشمنان، یهودیان، صهیونیست‌ها و وهابی‌ها ضربه مهلکی از حضور مردم خوردند و با این سیلی محکمی که ملت به آن‌ها وارد کردند به این زودی‌ها نمی‌توانند از جای خود بلند شوند.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب با عنوان گام دوم انقلاب اذعان کرد: این پیام رهبری تاکید بر این نکته دارند که هم باید نگاه به گذشته خود داشته باشیم و هم با جدیت بیشتری به نکات مطرح شده در این پیام بلند توجه و عمل کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: باید مراقب باشیم دشمنان افتخارات بزرگ انقلاب را با سیاه نمایی ضایع نکنند و باید این دستاورد‌ها را به عنوان نعمت‌های بزرگ خدا و حاصل خون شهدا قدر بدانیم.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه محتوای پیام رهبر معظم انقلاب امید به آینده و جوانان است، ابراز کرد: مخاطب اصلی پیام رهبری جوانان این کشور هستند جوانانی که با نشاط، پاکی دل، بصیرت، دانایی، شجاعت و حق گویی در میدان انقلاب حضور دارند.

وی با بیان اینکه باید تکیه مسئولان بر این جوانان باشد، عنوان کرد: اقتدار و عزتی که امروز ایران اسلامی به آن دست پیدا کرده به واسطه حضور تاثیرگذار این جوانان است، جوانانی که در دوران دفاع مقدس سربلندی و عزت آفریدند و طعم تلخ ذلت و شکست را به دشمنان چشاندند، این جوانان در عرصه اقتصاد هم کمک و پشتیبان کشور هستند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: اگر موانع از جلوی جوانان برداشته شود اکثر آن‌ها با کارآفرینی و ایجاد شغل، بیکاری را از بین می‌برند، فقر را درمان می‌کنند و زندگی مردم را ساماندهی می‌کنند.

وی گفت::، اما اگر ما با عملکرد نادرست خود جلوی فعالیت جوانان را گرفته و دست تکدی به سوی جوانان دراز کنیم وضعیت ما روز به روز سخت‌تر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به سالگرد تاریخی عهدنامه ترکمن چای اشاره کرد و یادآور شد: برای اینکه شوروی به آن‌ها وعده داده بود اگر از این عهدنامه حمایت شود ما نیز از ولیعهدی پسر شاه حمایت می‌کنیم آن‌ها همه مملکت را برای این وعده توخالی فروختند.

نماینده، ولی فقیه در استان با بیان اینکه امروز " اف‌ای تی اف " (FATF) همان ماجراست، اذعان کرد: استکبار جهانی در برهه‌های مختلف با تحمیل برخی قرارداد‌ها به کشورمان به دنبال تامین منافع خود است، دشمنان انقلاب چه زمانی دست از سر ملت ایران برمی دارند؟ چند قرارداد ننگین امضا کنیم راضی خواهند شد؟

وی ابراز کرد: اگر ایران اسلامی ۱۰۰ قرارداد ننگین هم امضا کند استکبار جهانی پرتوقع‌تر پیش می‌رود و انتظار امضای قرارداد بعدی را از ایران دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: هیچ زمانی دشمن از منفعت طلبی سیر نمی‌شود، آن‌ها گرگ‌های گرسنه‌ای هستند که می‌خواهند حیثیت، آبرو، ایمان و استقلال ایران اسلامی را از بین ببرند.

وی عنوان کرد: مسئولان کشور باید بابصیرت، هوشمندانه و باایمان در مقابل مکر‌های دشمنان عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: اگر شاهدیم در فضایی قرارداد‌های ننگینی امضا می‌شود، مشخص است به وعده‌های الهی اعتمادی صورت نگرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: البته برخی مسئولان کشور هم به واسطه دستیابی به منافع دنیوی خود راضی به امضای این قرارداد‌های ننگین می‌شوند و به فکر رسیدن به موقعیت، قدرت و جایگاه خود هستند، اما مردم انقلابی، ولایی و اهل بیتی ما هیچ زمانی از ارزش‌های خود دست برنمی دارند.

خطیب نماز جمعه قزوین بیان کرد: افرادی که به کشور و ملت خود خیانت می‌کنند از چشم مردم خواهند افتاد، اما مردم عزیز ما به راه انقلاب خود ادامه می‌دهند و نگاهشان به مسئولان بی کفایت نیست.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به وفات حضرت ام البنین (س) همسر امیرمومنان (ع) بیان کرد: بخاطر ارتحال این بانوی مکرمه که هم مادر شهید و هم همسر شهید هستند، این روز تکریم از مادران و همسران شهیدان نام گرفته است و احترام می‌گذاریم به مادران و همسران همه شهیدان که صبر، مقاومت و پایداری شان باعث شد تا مملکت ما به این عزت، اقتدار، عزمت و آبرو دست یابد.

وی به سالروز شهادت حجت الاسلام والمسلمین شیخ فضل الله محلاتی، سید عباس موسوی دبیرکل حزب الله لبنان و شیخ راغب که از فرزندان امام راحل در کشور‌های عربی و مرکزیت لبنان هستند اشاره کرد.

انتهای پیام/ک

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار