علی‌رغم وجود شایعاتی در مورد تجهیز شدن آیفون‌های ۲۰۱۹ به درگاه USB نوع C، به نظر می‌رسد این شرکت استفاده از درگاه لایتنینگ را یک سال دیگر ادامه خواهد داد.

اپل یک سال دیگر در آیفون‌های خود از درگاه Lightning و شارژر ۵ واتی استفاده خواهد کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در سال ۲۰۱۲ بود که پورت و کابل Lightning معرفی شد، از همان سال شرکت اپل در سری آیفون خود از این کابل استفاده کرد و تا کنون به این درگاه وفادار مانده است. اما چند وقتی است که شایعاتی خبر از مجهز بودن مدل‌های جدید آیفون به درگاه USB نوع C مطرح شده است.

بر اساس شایعات، هرچند نمونه‌های اولیه آیفون‌های جدید با درگاه USB نوع C مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، اما به نظر می‌رسد شرکت اپل یک سال دیگر از درگاه اختصاصی خود " لایتنینگ " استفاده نماید، این تصمیم ارتباط مستقیمی با هزینه تولید و سوددهی آیفون دارد. در هر صورت اپل چندین سال است که از درگاه و کابل لایتنینگ استفاده می‌کند و استفاده مجدد از این درگاه هزینه کمتری برای این شرکت به همراه خواهد داشت، ضمن این که محصولات قبلی اپل از کابل لایتنینگ برای اتصال و شارژ شدن بهره می‌برند و این به نفع خریدار خواهد بود که با یک کابل تمام دستگاه‌های اپل خود را شارژ کند.

اپل یک سال دیگر در آیفون‌های خود از درگاه Lightning و شارژر ۵ واتی استفاده خواهد کرد

شارژر بحث برانگیز ۵ وات اپل نیز چند سالی است درون جعبه آیفون‌ها قرار می‌گیرد و در سال جاری نیز این اتفاق تکرار خواهد شد. این در حالی است که شرکت‌های سامسونگ و هوآوی به سمت استفاده از شارژر سریع ۴۰ واتی پیش می‌روند و حتی اپل نیز در جعبه آیپد پرو‌های جدید خود از شارژر ۱۸ واتی USB نوع C استفاده کرده است. با این حساب استفاده مجدد از شارژر ۵ واتی برای آیفون‌های جدید، ناامید کننده خواهد بود.

شارژ کند مدل‌های آیفون می‌تواند یکی از عوامل کاهش فروش این محصولات در ماه‌های اخیر باشد، زندگی امروز انسان‌ها سرعت بالایی دارد و به طور قطع شارژ سریع یکی از بهترین ویژگی‌ها برای یک تلفن هوشمند به شمار می‌آید. در سه ماهه اخیر نیز شاهد فروش پایین آیفون بودیم، پیش‌بینی می‌شود این روند در سال ۲۰۱۹ نیز به همین شکل ادامه پیدا کند.

اپل یک سال دیگر در آیفون‌های خود از درگاه Lightning و شارژر ۵ واتی استفاده خواهد کرد

به همین دلیل اپل از طرف سرمایه گذاران خود تحت فشار قرار گرفته تا با استفاده از درگاه USB نوع C این روند را تغییر داده و درآمد شرکت را بالا ببرد، اما این یک حقیقت است که استفاده مجدد از درگاه لایتنینگ برای اپل خرج کمتری دارد، هرچند شاید موجب دلسردی خریداران آیفون شود. به نظر می‌رسد، اپل میان یک دو راهی سخت مانده است، از طرفی استفاده از درگاه لایتنینگ با خرج کمتر و به احتمال زیاد فروش پایین‌تر و از طرفی استفاده از درگاه USB نوع C که هزینه بالایی دارد، اما شاید بتواند تحولی در فروش آیفون‌های ۲۰۱۹ ایجاد کند. البته این تنها یک نظریه است، و اگر این شرکت از درگاه USB استفاده کند، ولی فروش خوبی نداشته باشد، متضرر خواهد شد.


بیشتر بخوانید: ۱۰ گوشی پرطرفدار این هفته (۲۳ بهمن)


انتهای پیام/

برنامه اپل برای استفاده از درگاه Lightning در سال ۲۰۱۹

برچسب ها: فناوری ، اپل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار