نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : عمده مشکلات استان اعم از بیکاری، فقر و... ریشه در ضعف مدیریتی دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،آیت الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : بار‌ها به استانداران ادوار مختلف گفته ام که این استان استعداد‌های فراوانی برای اشتغال و رفع فقر دارد که با یک مدیریت صحیح و کارآمد و دلسوزانه می‌توان این استعداد‌ها را شکوفا کرد.

وی گفت : استان کرمانشاه ۹۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی حاصلخیز و منابع آبی فراوانی دارد که بزرگترین استعداد و سرمایه استان محسوب می‌شود و می‌توان با مدیریتی کارآمد و دلسوزانه و بکارگیری جوانان متخصص و نظارت بر عملکرد آن‌ها استان کرمانشاه را به قطب تولیدات کشاورزی تبدیل کرد.

وی افزود: متاسفانه پروژه‌های بزرگ آبرسانی به زمین‌های کشاورزی سالیان متمادی است که به نتیجه نمی‌رسد و وعده‌های مدیران مربوط در این زمینه یکی پس از دیگری به ثمر نمی‌نشیند.

آیت الله علما در ادامه با اشاره به واگذاری‌های اخیر به بخش خصوصی در استان، اظهار داشت: مگر می‌شود بیت المال را به بهانه اجرای خصوصی سازی با کمترین قیمت و آن هم به طور قسطی واگذار کرد. در این رابطه بار‌ها گفته ام باید جلوی چنین واگذاری‌هایی گرفته شود و همه نهاد‌های مرتبط، نمایندگان مجلس و قوه قضاییه با این روند برخورد لازم را داشته باشند.

وی افزود: خصوصی سازی به معنای صحیح از سیاست‌ها و خط مشی‌های نظام محسوب می‌شود و همه این را می‌دانند که باید از حجم و چاقی دولت کاست تا دولت به وظایف مهمتر کشور رسیدگی کند، اما واگذاری باید کارشناسی شده و با حفاظت از بیت المال صورت پذیرد، نه تاراج آن.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با اشاره به عملکرد ضعیف میراث فرهنگی و گردشگری استان تاکنون اظهار داشت: استان کرمانشاه ظرفیت‌های گردشگری فراوانی همچون تاقبستان، کتیبه بیستون، غار قوری قلعه و ... دارد که اگر این سرمایه‌ها دست دیگران بود استان را متحول می‌ساختند، اما متاسفانه می‌بینیم که به جای ساخت و توسعه زیر ساخت‌های گردشگری به دنبال اجرای برنامه‌های حاشیه‌ای و غیر ارزشی می‌روند.

وی در ادامه اظهار داشت: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس قانونگذاری‌های کارشناسی شده و موثر برای کشور است، اما بنا بر ضعف مدیریتی در بخش‌های مختلف اجرایی، مردم برای حل مشکلات خود به نمایندگان مجلس رجوع می‌کنند. قطعا اگر هر نهاد و اداره‌ای وظیفه خود را به خوبی انجام دهد نمایندگان نیز با توان بیشتری می‌توانند به وظایف اصلی خود رسیدگی کنند.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا رییس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه نیز در این نشست اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده در مسیر پیشرفت استان کرمانشاه بنا بر گفته کارشناسان، بانک‌ها هستند که با قوانین خود و عدم حمایت کافی مشکلات فراوانی برای صنعتگران، کشاورزان و کارآفرینان ایجاد شده است.

وی افزود: یکی از طرح‌های خوب برای از بین بردن مشکلات استان بحث طرح اشتغال روستایی بود که متاسفانه نتوانسته ایم با وجود استقبال و ثبت نام گسترده مردم، تسهیلات مناسبی را در این بخش جذب کنیم.

حسینی کیا در ادامه تقاضای ثبت یک روز در سال به نام استان کرمانشاه و دیدار مردم استان با مقام معظم رهبری در این روز را از نماینده، ولی فقیه در استان خواستار شد و اظهار داشت: مردم استان کرمانشاه با ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، داشتن بالاترین تعداد کودکان شهید و زنان شهیده و جانباز که تقدیم این نظام مقدس شده اند، توقع دارند که چنین روزی ثبت شود و هر سال مردم شهید پرور و ولایتی این استان به دیدار و تجدید بیعت با رهبر معظم انقلاب بروند.

حسینی کیا افزود: همچنین مردم انتظار دارند با توجه به این موارد، شهر کرمانشاه نیز جزو مناطق جنگی محسوب شود.

احمد صفری نماینده مردم شهرستان کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: در روز ۲۲ بهمن ماه و جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب دیدیم که مردم استان کرمانشاه علیرغم همه مشکلات خود همچون گرفتاری‌های مالی و بیکاری که با آن دست به گریبان هستند، حضوری با شکوه و با عظمت را به نمایش گذاشتند که مایه مباهات همه ما بود.

صفری افزود: این حرکت با بصیرت و عظیم مردمی باعث می‌شود که هر مسئول و نماینده‌ای بیش از بیش مدیون این مردم بزرگ و فهیم باشد. برای خدمت به مردم استان امروز مسئولان باید بیش از گذشته تلاش کنند و دلسوزی بیشتری به خرج دهند.

وی در ادامه اظهار داشت: واگذاری‌های استان کرمانشاه به بخش خصوصی با ایرادات فراوانی همراه بوده و هست و روز به روز نیز اجماع برای برخورد با این واگذاری‌ها در مجلس و قوه قضاییه بالاتر می‌رود.

فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار داشت: بحمدالله با محوریت نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه یک فضای همدلی در استان حاکم است که فضا را برای هر حرکت مثبتی برای پیشرفت مهیا کرده و جای بهانه‌ای برای کار نکردن برای ما و دیگر مسئولین باقی نگذاشته است.

تجری در ادامه با ارایه گزارشی در خصوص وضعیت مناطق زلزله زده و روند بازسازی منازل زلزله زدگان استان اظهار داشت: پیگیر بازسازی حرم مطهر احمدبن اسحاق قمی و مساجد این مناطق هستیم .

 

 

انتهای پیام/د

استان استعداد‌های فراوانی برای اشتغال و رفع فقر دارد

 

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.