سیستم های نوین آبیاری و لایروبی انهار در شادگان با حضور مسئولان استانی و محلی بصورت نمادین افتتاح شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، سیستم نوین آبیاری به وسعت 750 هکتار، با مبلغ 35 هزار و 517 میلیون ریال به منظور افزایش راندمان آبیاری،کاهش هزینه تولید و همچنین 12 رشته نهر به طول 158 کیلومتر از انهار شادگان با مبلغ بالغ بر 15 هزار و 500 میلیون ریال به منظور احیای  یک میلیون 700 و هزار اصله نخل و آبرسانی 8 هزار و 300 هکتار از اراضی زراعی گردید.

جبار حمادی، مدیر جهاد کشاورزی شادگان با اشاره به اهمیت اجرای عملیات لایروبی به دلیل بالا آمدن رسوبات در کف انهار گفت: انجام این عملیات موجب احیای مزارع و باغات و  خصوصا تخلیه سیلاب به تالاب می شود.

وی بیان کرد: در سال زراعی جاری با توجه به افزایش سطح کشت و زراعت و ترویج و آموزش مسائل فنی کشاورزی از جمله؛ سیستم های نوین آبیاری، حفظ نباتات، و... و همچنین پیش بینی میزان بارندگی مناسب در سال جاری، موجب خطر سیلاب و آبگرفتگی مزارع می رفت که با اجرای لایروبی در انهار فرعی رودخانه جراحی از بروز حوادث غیرمترقبه جلوگیری به عمل آمد.

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد، نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: علیرغم نبود اعتبارات در سنوات گذشته با پیگیری های صورت گرفته اعتبار لایروبی تامین شد و توانستیم از بروز سیلاب جلوگیری کنیم.

گفتنی است؛ نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار  شادگان و جمعی از روسای ادارات و مسئولان استانی در ان مراسم حضورر داشتند.

انتهای پیام/گ

اجرای طرح لایروبی انهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.