در نخستین روز از هفته دولت 2 طرح کشاورزی در شادگان با حضور جمعی از مسئولان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جبار حمادی، رئیس جهاد کشاورزی شادگان در حاشیه افتتاح طرح های کشاورزی بیان کرد: این طرح ها شامل لایروبی 171 کیلومتر انهار سنتی و آبیاری تحت فشار و کم فشار در روستاها است.
وی اظهار داشت: 64 کیلومتر از لایروبی انهار سنتی در شادگان توسط قرارگاه سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، 57 کیلومتر توسط وزرات نفت و طرح نیشکر و 50 کیلومتر نیز توسط جهاد کشاورزی شادگان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 900 میلیون ریال اجرا شده است.
حمادی اذعان کرد: 501 هکتار از زمین های کشاورزی شادگان نیز تحت پوشش سیستم و آبیاری تحت فشار و کم فشار قرار گرفت.
رئیس جهاد کشاورزی شادگان بیان داشت: برای اجرای طرح و آبیاری تحت فشار و کم فشار روستایی 21 میلیارد و 523 میلیون ریال تسهیلات به 6 طرح کشاورزی داده شد.
حجت الاسلام مجید ناصری نژاد، نماینده مردم شادگان نیز دراین مراسم ضمن انتقاد از نبود نظارت بر برداشت های غیرمجاز آب در مناطق بالا دست رودخانه جراحی اظهار کرد: مسؤلان استانی باید برای حفاظت از سهمیه آب شهرستان شادگان جدیت بیش تری از خود نشان دهند.
وی آب جراحی را مایه حیات مردم شادگان در امرار معاش آن ها دانست و تصریح کرد: هرگونه خلل و یا کاهش در حق آبه تالاب شادگان، بیکاری و مهاجرت را در پیش خواهد داشت.
انتهای پیام/گ

طرح های کشاورزی در شادگان افتتاح شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.