مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان از احیای 851 هزار و 50 اصله نخل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جبار حمادی، مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان با بیان اینکه از سال 95 تاکنون مجموعا 171 کیلومتر از انهار شادگان لایروبی شده است، بیان داشت: با لایروبی‌های صورت گرفته در انهار شادگان تعداد 851 هزار و 50 اصله نخل احیا شد و همچنین برای اولین‌بار پس از چند سال عدم کشت، حدود 5هزار هکتار از اراضی زراعی امکان تامین آب و کشت پیدا کردند.
وی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات و حجم زیاد مطالبات باقیمانده از سال‌های گذشته، امکان لایروبی انهار با این حجم گسترده میسر نبود.
حمادی تصریح کرد: در چارچوب اقتصاد مقاومتی و با پیگیری نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و نیز قرارگاه کربلا سپاه، نسبت به تامین بیل مکانیکی موردنیاز برای لایروبی انهار اقدام شد و تاکنون 171 کیلومتر از انهار شادگان لایروبی شده است.
مدیر اداره جهاد کشاورزی شادگان با بیان اینکه از سال 95 تاکنون در کل مجموعا 171 کیلومتر از انهار شادگان لایروبی شده است، اذعان داشت: با توجه به نیاز تعداد زیادی از انهار به لایروبی، با همکاری انجام گرفته توانستیم، بخشی از نهرهای شادگان را لایروبی کنیم.
این مقام مسئول اظهار کرد: لایروبی 50کیلومتر از انهار با استفاده از اعتبارات جهاد کشاورزی با اعتباری بیش از 1879میلیون ریال، لایروبی 64کیلومتر نهر توسط قرارگاه کربلای سپاه، لایروبی 27کیلومتر به وسیله بیل‌های تامین شده از شرکت نفت و لایروبی 30کیلومتر از انهار توسط بیل‌های تامین‌شده از سایر ادارات بخشی از اقدامات در راستای لایروبی انهار در شادگان بود.
جبار حمادی گفت: با لایروبی‌های صورت گرفته در انهار شادگان تعداد 851 هزار و 50 اصله نخل احیا شد. همچنین برای اولین‌بار پس از چند سال عدم کشت، حدود 5هزار هکتار از اراضی زراعی امکان تامین آب و کشت پیدا کردند .
انتهای پیام/گ

نخیلات شادگان احیا شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.