مدیر فنی شرکت لامبورگینی

نام محصولات لامبورگینی در زبان نمی‌چرخد!

مدیر فنی شرکت لامبورگینی در آخرین مصاحبه خود از علت نامگذاری خاص لامبورگینی هوراکان EVO سخن گفته است.

نام محصولات لامبورگینی در زبان نمی‌چرخد!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، لامبورگینی هوراکان با کد LP610-4 پر‌فروش‌ترین محصول در تاریخ این شرکت به شمار می‌رود. یک سوپر‌اسپرت کوچک با موتور ۱۰ سیلندر V شکل به حجم ۵.۲ لیتر که توانایی تولید ۶۰۰ اسب‌بخار در نسخه استاندارد را دارد.

۹۹ درصد از مردم دنیا این خودرو را با نام هوراکان می‌شناسند و کد LP610-4 که در انتهای رکاب خودرو درج شده جزو مواردی است که به آن توجه نمی‌شود. این کد سالیان سال است که با همین الگوریتم در محصولات لامبورگینی استفاده می‌شود. حروف LP در این کد مخفف کلمات Longitudinale Posteriore است که به موتور عقب بودن خودرو‌های این شرکت اشاره دارد. عدد سه رقمی قرار گرفته بعد از حروف LP عدد سه رقمی درج شده به توان خروجی موتور با واحد جدید اسب‌بخار (PS به جای HP) اشاره دارد. در نهایت عددی که پس از خط فاصله می‌آید (-4) اشاره به تعداد چرخ‌های متحرک دارد. برای مثال -2 برای نسخه‌های دو چرخ متحرک (دیفرانسیل عقب) و -4 برای نسخه‌های چهار‌چرخ متحرک به کار می‌‎رود.

با این تفاسیر لامبورگینی هوراکان EVO جدید با توان خروجی ۶۴۰ اسب‌بخار و انتقال نیرو به چهار‌چرخ می‌بایستی با رعایت سنت دیرینه این شرکت، نام LP610-4 را به همراه داشته باشد. اما لامبورگینی در این خودرو بر‌خلاف سنت خود عمل کرده به انتخاب نام کوتاه و ساده "هوراکان EVO" اکتفا کرده است.

نام محصولات لامبورگینی در زبان نمی‌چرخد!

در این‌بار رئیس بخش فنی لامبورگینی در جریان رونمایی لامبورگینی هوراکان EVO در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها گفته "ما به این نتیجه رسیدیم حذف نام LP610-4 و جایگزینی آن با واژه ساده EVO درک بهتری از این خودروی خاص به مشتری می‌دهد". آقای موریزیو رجیانی در ادامه به این نکته اشاره کرده که عبارت LP610-4 در زبان نمی‌چرخد. البته نمی‌توان منکر این موضوع شد که شباهت نام این مدل با مدل مورسیه‌لاگو LP640 که بین سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۰ تولید می‌شد نیز یکی از مهم‌ترین دلایل عدم استفاده از نام LP610-4 در هوراکان EVO بوده است.

نام محصولات لامبورگینی در زبان نمی‌چرخد!


بیشتر بخوانید: نسخه خارج جاده‌ای لامبورگینی اوروس معرفی شد +تصاویر


انتهای پیام/

علت نامگذاری خاص لامبورگینی هوراکان EVO

برچسب ها: فناوری ، لامبورگینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۲۵ بهمن ۱۳۹۷
فقط پراید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۴ بهمن ۱۳۹۷
واله خیلی از اسمای فرهنگستان هم تو زبون نمیچرخه مث پهباد که تلفظش پدر مردمو دراورده
آخرین اخبار