در سفر معاون رئیس جمهوری به استان اردبیل ۴۸۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌ها اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در جریان سفر به استان اردبیل افزود: این اعتبار با هدف توسعه زیرساخت راه، تامین آب شرب و توسعه فرودگاه استان ابلاغ شده است.

وی اختصاص این اعتبار را گامی در راستای توسعه استان و جبران کمبود‌ها دانست و افزود: نبود دستگاه آیرلس کت دو در فرودگاه اردبیل یکی از مهم‌ترین مشکلات بخش فرودگاهی در استان است که با تامین آن مشکلات لغو پرواز کمتر می‌شود.

معاون رییس جمهور با اشاره به بازدید از پروژه راه آهن اردبیل و سد گیوی گفت: راه آهن اردبیل به گفته مسوولان فنی تا ۲ سال آینده به اتمام می‌رسد و اجرای آن منوط به تامین یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که از طریق جذب فاینانس داخلی عملیات اجرایی آن ادامه یافته است.

نوبخت ادامه داد: استان اردبیل با تکمیل راه آهن علاوه بر اتصال به خط ریلی کشور و حتی خارج از کشوراز نظر سرعت در انتقال و افزایش گردشگر خصوصا در فصل زمستان، رونق اقتصادی و کاستن از هزینه‌های حمل ونقل در بخش‌های دیگر برخوردار می‌شود.

وی تصریح کرد: تامین اعتبار مورد نیاز برای راه آهن اردبیل از محل خزانه نیازمند زمان زیاد بود که با موافقت با جذب فاینانس داخلی از بانک ملی و اخذ تسهیلات با سود ۱۸ درصد عملیات اجرایی این پروژه در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بیان کرد: به غیر از اعتبار تامین زیرساختی استان، ۲۲۰ میلیارد تومان نیز برای پایاب سد گیوی تامین اعتبار شده است.

نوبخت به رشد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: ایران جزو ۱۸ کشور اول اقتصادی جهان است و از بسیاری از کشور‌ها از جمله عربستان و استرالیا بالاتر می‌باشد.

وی به تلاش دشمنان در خصوص کوچک جلوه دادن موفقیت‌ها و دستاورد‌های بزرگ کشور اشاره کرد و گفت: کشور در خصوص شاخص‌های مهم توسعه در مقایسه با قبل از انقلاب و همچنین کشور‌های دیگر جهان از رشد قابل توجهی برخوردار است که این مهم در سایه تلاش و دانش جوانان محقق شده است.

نوبخت حراست از ارزش‌های انقلاب اسلامی را وظیفه همه ملت دانست و افزود: این انقلاب در سایه خون هزاران شهید و ایثارگری‌های رزمندگان به دست آمده و ما اکنون باید به پاس امنیت کنونی وحدت خود را در مقابل دشمنان حفظ کنیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار