استاندار اردبیل گفت: ۶۳ پروژه عمرانی و اقتصادی همزمان با دهه فجر در مشگین شهر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل به مناسبت دهه مبارک فجر در سفر به شهرستان مشگین شهر از افتتاح ۶۳ پروژه عمرانی و اقتصادی با ارزش اعتباری ۴۵ میلیار تومان خبر داد.

وی تصریح کرد: ۳۸ کیلومتر از باند دوم راه اصلی مشگین شهر به اردبیل باقی مانده که با تامین اعتبار لازم تا پایان ۹۸ به بهره برداری می‌رسد.

استاندار اردبیل اظهار کرد:اعتبار این پروژه در سال جاری۱۴ میلیارد تومان بود که با پیگیری‌های لازم به ۲۰میلیارد تومان افزایش یافت و در صورت تامین اعتبار استانی و کمک نماینده این شهرستان ۲۸ کیلومتر در حال اتمام است و ۱۰ کیلومتر دیگر تا پایان سال توسط قرارگاه خاتم الانبیا تکمیل می‌شود.

استاندار اردبیل وحدت و همدلی را نقطه عطف مردم استان و بخصوص شهرستان مشگین شهر بر شمرد و گفت: با همدلی و وحدت مثل ۴۰ سال قبل می‌توانیم از تمام بحران‌ها عبور کنیم و ادامه دهنده راه شهدا باشیم.

بهنام جو با بیان اینکه خدمات ارزنده‌ای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در مناطق محروم استان اردبیل از جمله مشگین شهر انجام شده افزود: برای پیشگیری از پدیده مهاجرت باید بیش از پیش تلاش شود علاوه بر مهاجرت معکوس، شهرستان‌های گردشگری مهاجرپذیر نیز باشند در این راستا شهرستان مشگین شهر به یکی از قطب‌های گردشگری استان تبدیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسافران اردبیل به جهت جذابیت گردشگری مشگین شهر حتما به این منطقه سفر می‌کنند گفت:وجود نعمت‌های خدادادی از جمله قله سبلان، آبگرم‌های منحصربفرد، قله‌های تاریخی و اقلیم مناسب مشگین شهر را به قطب گردشگری تبدیل کرده است.

استاندار اردبیل رفع معضل بیکاری را با اجرای طرح‌های اقتصادی، اولویت اول دولت دانست و گفت:غرفه‌های صنایع دستی شیخ حیدر تا دو هفته دیگر تعیین تکلیف شده و به هنرمندان و صنعتگران خود مشگین شهر واگذار می‌شود که حداقل سی نفر در این محدوده فعالیت می‌کنند.

بهنام جو تصریح کرد:برای اجرای طرح‌های اقتصادی کوچک و بزرگ و ایجاد کارخانه‌های اشتغالزا باید سرمایه گذاران را حمایت و زیرساخت‌های اساسی را ایجاد کنیم.

وی اظهار داشت: برنامه‌های توسعه‌ای مناطق مختلف استان اردبیل باید با پیش بینی افق ۱۴۰۰و آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی و اقتصادی، گردشگری و کشاورزی در دست اجرا تا سه سال آینده بصورت شفاف ارائه شود البته این اقدام با برش سالانه باید مشخص شود.

استاندار اردبیل از مسوولین خواست باید با مردم شفاف و بدون پرده صحبت کنند و آمار‌های ارایه شده دقیق و شفاف بر مبنای جمعیت و طالبان کار صورت گیرد تا مردم اعتماد خود را به مسوولین از دست ندهند.

انتهای پیام/ح/پ

باند دوم راه مشگین شهر به اردبیل در سال۹۸ به بهره برداری می‌رسد

برچسب ها: استانداری ، دهه فجر 97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.