رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان گفت:اولین جشنواره ملی مرکبات پنج شنبه ۲۵ بهمن در شهرستان جیرفت برگزار می‌شود.

رونمایی از پوستر اولین جشنواره ملی مرکبات در جیرفتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در مراسم رونمایی از پوستر اولین جشنواره مرکبات در شهرستان جیرفت گفت:این جشنواره در راستای شناساندن مرکبات شهرستان جیرفت که عمدتا به لحاظ کیفیت و طعم و مزه منحصر به فرد است برگزار می‌شود.

وی  افزود: مرکبات شهرستان جیرفت آن طور که باید در بازار‌های داخلی شناخته نشده و اکثر محصول مرکبات باکیفیت و ارگانیکی که در بازار‌های داخلی به فروش می‌رسد از باغات شهرستان جیرفت و حاصل دست رنج کشاورزان جیرفتی است.

برخوری با اشاره به دیگر پتانسیل‌های هفت شهرستان‌های جنوبی استان کرمان گفت: محصول کنجد در شهرستان قلعه گنج، ذرت در شهرستان فاریاب و محصول حنا در شهرستان رودبار جنوب منحصر به فرد است و در دیگر شهرستان‌های جنوبی نسبت به محصول شاخص آن منطقه جشنواره‌هایی برگزار می‌شود.

علی سالاری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت نیز گفت: توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های هفت شهرستان جنوب کرمان کل منطقه جنوب را یک پارچه می‌بینیم و در این راستا تولید کنندگان مرکبات شهرستان جیرفت در برگزاری جشنواره مرکبات پیگیری‌های لازم را انجام دادند و اقدامات لازم در برگزاری این جشنواره صورت گرفت.

وی افزود: اولین جشنواره ملی مرکبات در شهرستان جیرفت پنج شنبه ۲۵ بهمن برگزار می‌شود.

سالاری ضمن تشکر از کلیه افرادی که برای پوشش این جشنواره در شبکه‌های تلویزیونی تلاش کردند گفت: اولین جشنواره ملی مرکبات جیرفت از شبکه ۳ سیمای جمهوری اسلامی ایران به صورت زنده پخش می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جیرفت تصریح کرد: در این جشنواره استعداد‌ها و پتانسیل‌های شهرستان جیرفت معرفی و ۲۰ نوع از ارقام تجاری مرکبات و بیش از ۱۰۰ رقم از انواع مرکبات پایه به نمایش گذاشته می‌شود.

اولین جشنواره ملی مرکبات پنج شنبه ۲۵ بهمن در دو نوبت صبح و عصر در دانشگاه جیرفت برگزار می‌شود.
انتهای پیام /ح

جشنواره ملی مرکبات در جنوب کرمان

برچسب ها: مرکبات ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار