حیدری نبی گفت:سامانه هشدار سیل با اعتبار سه میلیارد تومان در استان راه اندازی شده است و به دنبال بهترین بهره برداری از این سامانه هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،مهران حیدری بنی مدیرکل هواشناسی استان قم با اشاره به سابقه اداره کل هواشناسی استان قم گفت: این اداره کل در سال ۱۳۷۸ تاسیس شد و ۱۱۱ ایستگاه هواشناسی در استان قم وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان قم ادامه داد: سامانه هشدار سیل با اعتبار سه میلیارد تومان در استان راه اندازی شده است و به دنبال بهترین بهره برداری از این سامانه هستیم.

وی افزود: پیش بینی و هشدار سریع به صورت مستمر در اداره کل هواشناسی قم صورت می‌گیرد و این اداره کل هر روز گزارش هواشناسی را به مدیران و مردم ارائه می‌دهد.

حیدری بنی با اشاره به وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی استان قم عنوان کرد: ۶۵ درصد این ایستگاه‌ها، تمام اتوماتیک و آنلاین هستند، اکثر ایستگاه‌های هواشناسی در کشور و استان قم به یک شبکه واحد متصل شدند.

مدیرکل هواشناسی استان قم تصریح کرد: این اداره کل با ۶۰ مرکز علمی و تحقیقاتی در سراسر کشور در تعامل است و این مراکز از اطلاعات اداره کل هواشناسی استان قم استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: هر سال ۴.۵ میلیون رکورد هواشناسی را تهیه می‌کنیم که این رکورد‌ها در بانک‌های اطلاعاتی سازمان هواشناسی ثبت می‌شوند، داده‌های هواشناسی، سرمایه محسوب می‌شوند تا برای پیش بینی شرایط آب و هوا در زمان کنونی و در آینده مورد استفاده قرار بگیرند.

حیدری بنی با اشاره به تاثیر گزارش‌های هواشناسی استان قم تصریح کرد: این اداره کل هر هفته دو گزارش هواشناسی را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد و این گزارش‌ها پنج درصد اثرگذاری بخش کشاورزی قم افزایش داد که منجر به ۳۱ میلیارد تومان ارزش افزوده اقتصادی شد.

انتهای پیام/ح

وجود سامانه هشدار سیل در قم

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار