امام جمعه موقت تهران گفت:در خطبه فدکیه ماجرای غدیر و خروج امت از صراط مستقیم ولایت و بازگشت آن‌ها به جاهلیت بیان، تحلیل و ریشه‌یابی شده است.

خطبه فدکیه منشور رسا و بلند ولایت الهی استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری امام جمعه موقت تهران در ویژه برنامه شب شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) که با حضور هزاران زائر عزادار در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، به تبیین ابعاد مختلف خطبه فدکیه پرداخت.
 
وی در مورد باغ‌های فدک تصریح کرد: در یکی از برنامه‌های مبارزاتی پیامبر اکرم (ص)، یهودیان منطقه فدک، نیمی از آن را بدون اینکه درگیری صورت گیرد به آن حضرت اهدا کردند و نبی مکرم اسلام (ص) آن را به حضرت زهرا (س) هدیه دادند تا پشتوانه اقتصادی مناسب و محکمی برای تقویت اسلام، ولایت و پیگیری آرمان‌های الهی و فاطمی باشد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در جریان سقیفه و بعد از آن از جمله نخستین اقداماتی که دستگاه خلافت انجام داد، آن بود که در یک اقدام شگفت انگیز کارگزارانی را که حضرت زهرا (س) برای اداره فدک معین کرده بودند را بیرون کردند و فدک را غصب کردند.

حاج علی‌اکبری افزود: اصلی‌ترین استدلال کسانی که فدک را غصب کردند، با تکیه بر یک حدیث جعلی بود که پیامبران از خود چیزی را به ارث نمی‌گذارند، از این رو حضرت فاطمه (س)، فدک را بهانه کردند و ماجرای غصب فدک را با ماجرای غصب خلافت معادل‌‍سازی نمودند و با این نگاه دقیق، شروع به پیگیری آن موضوع کردند.
 
وی به اقدامات حضرت زهرا (س) بعد از جریان غصب فدک اشاره و تصریح کرد: حضرت فاطمه مرضیه (س) در یک اقدام تاریخی و با یک هیبت و برنامه‌ای وارد مسجد پیامبر (ص) شدند و پرده‌ای کشیده شد و ایشان خطبه‌ای را که معروف به فدکیه است را قرائت کردند.

چالش جامعه اسلامی در خطبه فدکیه

امام جمعه موقت تهران گفت: حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه در یک بیان حماسی که بسیار پر محتوا و پر استناد و عارفانه، فقیهانه و مجاهدانه است، در یک افق بالایی از فصاحت و بلاغت جریاناتی را که در جامعه اسلامی آن زمان اتفاق افتاد را به چالش کشاندند.

حاج علی‌اکبری افزود: این بانوی بزرگوار در خطبه فدکیه علاوه بر پاسخگویی به آن استدلال ضعیف و غلطی که در مورد فدک غصب بود، به تبیین اتفاقات بزرگی که در فاصله رحلت نبی مکرم اسلام (ص) تا آن روز را که چند روز بیشتر نبود، پرداختند و از واقعیت‌های اجتماعی آن زمان پرده برداشتند و جریان نفاق را افشا و فضیلت ویژه، ممتاز و منحصر به‌فرد علی بن ابی طالب (ع) را بیان کردند و سکوت انصار و مهاجران را به چالش کشاندند.

وی با بیان اینکه خطبه فدکیه منشور رسا و بلند ولایت الهی است، تصریح کرد: در این خطبه ماجرای غدیر و خروج امت از صراط مستقیم ولایت و بازگشت آن‌ها به جاهلیت بیان، تحلیل و ریشه‌یابی شده و تحلیل جامعه شناحتی از جامعه آن روز در این خطبه بیان گردیده است.

فدک؛ اسم رمز شیعه برای ولایت الهی

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه فدک اسم رمز شیعه برای مسئله ولایت الهی است، گفت: در منطق توحیدی همه زمین فدک الزهرا (س) است و همه زمین باید در محیط ولایت الهی قرار گیرد و پرچم ولایت الله و حزب الله در همه زمین به اهتزاز درآید.

حاج علی‌اکبری افزود: حضور جریان‌های استکباری و حکومت طاغوت در دنیا حاکی از آن است که غصب فدک همچنان ادامه دارد.

وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در امتداد حرکت و قیام فاطمی است و ایران اسلامی نخستین قطعه از فدک فاطمه الزهرا (س) بود که با انقلاب اسلامی آزاد شد تا زمینه‌ای برای استقرار همه جانبه اسلام ناب محمدی و حکومت قرآن در سرتاسر جهان شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: اکنون در چهلمین سال برافراشته شدن این پرچم عظیم، شاهد هستیم که می‌توان امتداد حرکت قیام فاطمی و نهضت آزادی بخش اسلامی را در تمام نقاط جهان رهگیری کرد.

حاج علی‌اکبری افزود: جریان استکبار جهانی که دشمن اصلی حضرت زهرا (س) است، در طول این چهار دهه همواره نظام نوپا انقلاب اسلامی ایران را تحت فشار قرار داده است تا مانع گسترش اندیشه‌ها و آرمان‌های آن شود، زیرا آن‌ها بهتر می‌دانند که انقلاب اسلامی ایران، تنها آزادسازی یک ملت نیست بلکه آغاز آزادسازی تمام دولت‌ها و ملت‌ها و پایان عمر طاغوت است.
 
انتهای پیام//ج.ر
 

معادل‌سازی غصب فدک با غصب ولایت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.