همزمان با ایام الله دهه فجر نمایشگاه نمایشگاه مشاغل خانگی وسوغات کاشان کالای ایرانی در فرهنگسرای مهر سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان گشایش یافت.

رمضانی معاون مدیر کل و رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشان، در حاشیه آیین افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با   خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:نمایشگاه امسال بالغ بر ٨٠ غرفه است که همشهریان عزیز میتوانند از ساعت ١٠صبح تا ١٠شب روز ۲۶ بهمن برای خانواده‌های کاشانی قابل بازدید است.

وی، با تاکید بر اینکه نمایشگاه امسال با همکاری شایان بسیج سازندگی به مرحله اجرا درامده است افزود:حضور پر رنگ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید موسویان، انجمن صنفی آموزشگاه‌های آزاد فنی وحرفه ای، اداره میراث فرهنگی، صنعت معدن تجارت و کمیته امداد امام (ره) ستودنی و قابل تقدیر است.

به گفته وی، ظرف یکسال اخیر بالغ بر ٥٠میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در قالب مستقل و پشتیبان در کارگروه اشتغال شهرستان به تصویب رسیده که تا این مرحله ٦٠درصد آن یعنی ٣٠میلیارد ریال توسط سیستم بانکی پرداخت شده است.

رمضانی، کاشان را دارای پتانسیل بالا در حوزه مشاغل خانگی دانست و گفت: وجود فرش دستبافت، زری بافی، مخملبافی، زیلو، کاشی، گیوه دوزی و بسیاری از فعالیت دیگر در حوزه اقتصادی فرهنگی کاشان موید این ظرفیت ارزشمند است.

وی با تاکید براینکه مشاغل خانگی کمک کار خانواده‌ها در تامین معیشت است که میتواند ایجاد درآمد کند گفت: افزون بر این مشاغل خانگی بدلیل انجام فعالیت آن در منزل مسکونی هیچ گونه خللی به بنیان و استحکام خانواده وارد نمی‌کند.

شایان ذکر است آیین افتتاح نمایشگاه با حضور و بازدید دکتر ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان و آران بیدگل در مجلس و علی اکبر مرتضایی فرماندار ویژه کاشان و معاونین وی و گفتگو با غرفه داران در خصوص نیازمندی‌های رشته‌های آن‌ها برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری نمایشگاه مشاغل خانگی، کالای ایرانی با رویکرد توانمندی بانوان در کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.