مستند آن شش نفر با حضور مسئولان شهرستان نهاوند و مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان رونمایی شد.

رونمایی از فيلم مستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهدی دهقان نیری، مدیرکل صدا و سیمای همدان گفت: این مستند با هدف معرفی شهدای ابوذر نهاوند به نسل امروز ساخته شده که برای ساخت آن بیش از ۱۶ ماه تحقیق وپژوهش از همه کتب واسناد موجود انجام شده است.

وی به ساخت و پخش ۵ مستند فاخر دیگر در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در صداوسیمای مرکز همدان اشاره کرد و افزود: با هدف معرفی بزرگان ومفاخر و پتانسیل های استان همدان به جامعه امروز این مستند ها ساخته و پخش می شوند.

گروه انقلابی ابوذرنهاوند در آبان سال ۱۳۵۱ به پیشنهاد بهمن منشط و با استقبال سایر اعضا همچون ولی الله سیف، عبادالله خدارحمی، روح الله سیف، حجت الله عبدلی، ماشا الله سیف تشکیل شد. اعضای این گروه جوان و دانش‌آموزان دبیرستانی بودند و تحت تاثیر تعالیم دینی و مذهبی مراجع و معلم خود حاج محمد طالبیان تشکیل شدند.

این گروه خیلی زود دستگیر شدند و سرانجام در آبان‌ماه ۱۳۵۲، پس از بازجویی‌های مکرر و تکمیل پرونده‌ها، نخستین دادگاه اعضای گروه تشکیل ‌شد و سرانجام در روز سی‌ام بهمن ۱۳۵۲ حکم اعدام آنها به‌اجرا در‌آمد .

این فیلم مستند به بیان ناگفته ها و خاطراتی از زندگی و مبارزات انقلابی گروه شش نفره ابوذر نهاوند می پردازد.

این مستند در ۵۵ دقیقه به کارگردانی آقای یزدان پرست در صداوسیمای مرکز همدان تولید شده است و به زودی از آنتن این شبکه پخش می شود.

انتهای پیام/ص.ف

رونمایی از مستند آن شش نفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار